[info] Tattoo's 14!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:21

Ik heb nog nooit zalf gebruikt voor zover ik weet haha.

Meest pijnlijke plekken waren voor mij m'n sternum en m'n bovenbeen na +-6 uur prikken _O-


Charisma
Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:54

Ik heb al verschillende sessies van meer dan 7u uitgezeten, en dat ging altijd "goed" :+ buiten t laatste half uur dan :+ heb overal tattoos, maar men sternum slaat toch wel alles...vooral omdat ik mijn ademhaling niet onder controle kon krijgen door de trillingen van het machientje en de artiest die constant bovenop me moest liggen :+

En de pijn voelen vind ik niet erg...maar bijna out gaan vind ik er net over :+

Mors certa, hora incerta ... In loving memory of Jim 1985 - 2013, Dutch 2008 - 2016, Jaszkula 1987 - 2018 & Royke 2007 - 2021

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:55

Bij tatoeëren hoort gewoon de “pijn” :P
Dus hier geen zalf mijn ervaring is dat de eerste 5 a 10 minuten het pijnlijkste zijn daarna ben ik er aangewend op 1 of andere manier.
Schijnt met je hersenhelften te maken mijn tatoeëerder heeft er een mooie uitleg over.
Maar het klopt hetzelfde als hij bijvoorbeeld 4 uur links van mijn ruggengraat heeft gewerkt en dan de oversteek maakt naar mijn rechterkant dan is het weer iets van 10 minuten pijnlijker daarna is het weer “gewend”
Laatste 20 a 30 minuten ben ik het zat , dan krijg ik het ook koud maar goed dat mag ook wel na 7,5 uur :+

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Charisma
Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:06

Meestal komen er na een tijdje endorfines vrij in je hersenen door de pijn en daarna gaat t vaak makkelijker de uren nadien. Op het einde is je brein "uitgeput" van endorfines en dan begint t terug meer pijn te doen.

Ik heb ook nog nooit zalf gebruikt, altijd gebikkeld. Dus dan zal ik dat volgende keer ook maar doen :+

Mors certa, hora incerta ... In loving memory of Jim 1985 - 2013, Dutch 2008 - 2016, Jaszkula 1987 - 2018 & Royke 2007 - 2021

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:02

Dank jullie :)

Bellatrix schreef:
Ik heb nooit die zalf...ik wil de pijn ook gewoon voelen. _O-

Geloof me... de pijn die ik gister had wil je echt niet voelen :=


Charisma schreef:
Meestal komen er na een tijdje endorfines vrij in je hersenen door de pijn en daarna gaat t vaak makkelijker de uren nadien. Op het einde is je brein "uitgeput" van endorfines en dan begint t terug meer pijn te doen.

Ik heb ook nog nooit zalf gebruikt, altijd gebikkeld. Dus dan zal ik dat volgende keer ook maar doen :+

dat had ik gister dus ook :+

Charisma schreef:
Schijnt als de zalf uitwerkt de pijn 5x zo erg wordt...dan wordt t bikkelen vrees ik...desnoods moet t in 3x :)

Dat heb ik niet ervaren... heb wel ervaren dat het weer erg pijn doet als de zalf/spray is uitgewerkt, maar zeker niet 5x zo erg als eerst... gelukkig was de fles met spray goed gevuld :+

CastaMickey
Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:30

Alsin zalf van te voren tegen de pijn? Ik vond de pijn niet zo erg maarja, ik heb alleen maar 1 kleintje.. Ben benieuwd hoeveel pijn het gaat doen op m'n enkel straks :=

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:23

Laat je eens tatoëren vlakbij je oksel, dan weet je wat ik bedoel :))

Enkel heb ik verschillende ervaringen mee… heb namen op mn enkel zelf, dus over het bot, die ik niet gevoeld heb… heb ook namen, en andere tattoos, waarbij er bij wijze van spreken een halve fles bactine doorheen ging :+

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 00:00

Enkel vond ik niks voorstellen.
Ik heb een grote voettattoo die was ook niet pijnloos :+

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl


ikheetesmee
Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 00:07

Ik kan me voorstellen dat je die zalf overweegt met een stuk als een sternum, als je je ademhaling niet onder controle kan krijgen door de machine en de druk van de houding van de artiest op je dan kan je natuurlijk ook nooit echt ontspannen waardoor je het minder lang volhoud. Tuurlijk bij tatoeëren hoort pijn maar het moet wel op een grens van dragelijkheid blijven. Zelf heb ik geen ervaringen met de zalf, bij al mijn grote stukken kon in ontspannen liggen dus ondanks wat pijnlijke plekken en pijn op het eind van de sessie was het goed voor te houden. De eigenaar van de tattoo shop waar ik heen ga heeft het gebruikt op de plekken rondom zijn elleboog en oksel en die gaf aan dat het daardoor echt dragelijker werd, maar ik weet niet of dat dezelfde zalf is.


Overigens heb ik echt geweldige vriendinnen, gisteren heb ik voor mijn verjaardag een cadeaubon van de tattooshop van ze gekregen, terwijl de meeste zelf echt helemaal niks met tattoos hebben. Dat word dus of mijn arm, of mijn been verder uitbreiden *\%/*

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

CastaMickey
Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:56

Ja voor grote echt gevoelige stukken snap ik het zeker wel, het moet geen marteling zijn natuurlijk.
Gefeliciteerd Esmee, superleuk!!

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Charisma
Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:58

Ikheetesmee: Bij mijn andere grote tattoos en lange sessies (been, rug, schouders, etc) kon ik altijd mijn ademhaling regelen en dan kon ik volledig ontspannen en in men hoofd kruipen en dan sla je je wel doorheen de pijn en de lange zitten. Maar nu kon ik het echt niet voor mekaar krijgen...

Wat een leuk cadeau!!! :D

En er is idd wel een verschil tussen een tattoo van 1u op je enkel of onderarm met wat lijntjes
en een neo-traditional stuk van 4u op je sternum. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad en me zo oncomfortabel gevoeld op een tattootafel :+

Pijnloos hoeft ook niet, wel dragelijk graag...

Mors certa, hora incerta ... In loving memory of Jim 1985 - 2013, Dutch 2008 - 2016, Jaszkula 1987 - 2018 & Royke 2007 - 2021

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:30

Blijheid schreef:
Spannend Josien, wat gaat het worden?


Een dino voor bergen ter nagedachtenis aan mijn overleden ex :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

CastaMickey
Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:41

Josien_ schreef:
Blijheid schreef:
Spannend Josien, wat gaat het worden?


Een dino voor bergen ter nagedachtenis aan mijn overleden ex :) .


Wat mooi, sterkte :(:)

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

deksel
Berichten: 3756
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 14:53

Banjer schreef:
Laat je eens tatoëren vlakbij je oksel, dan weet je wat ik bedoel :))

Enkel heb ik verschillende ervaringen mee… heb namen op mn enkel zelf, dus over het bot, die ik niet gevoeld heb… heb ook namen, en andere tattoos, waarbij er bij wijze van spreken een halve fles bactine doorheen ging :+

Ik vond bij m’n oksel wel meevallen eigenlijk (ja, echt prettig was het natuurlijk niet). De pijn is voor iedereen zo persoonlijk en daardoor anders. Er is geen peil op te trekken :’).

Ik heb zoveel tattoo ideeën nog maar sparen gaat nogal moeizaam op het moment dus ik vind het dan zonde om een nieuwe tattoo te laten zetten. Terwijl ik het wel heel graag wil…
Ik wil graag een tattoo van mijn hond, alleen weet ik niet zo goed bij wie. Ik hoef geen realistische tattoo, dat vind ik niet zo mooi. Maar wat ik wel wil, geen idee. Zo lastig. Toevallig iemand goede artiesten of apprentices?

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

deksel
Berichten: 3756
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:19

deksel schreef:
Banjer schreef:
Laat je eens tatoëren vlakbij je oksel, dan weet je wat ik bedoel :))

Enkel heb ik verschillende ervaringen mee… heb namen op mn enkel zelf, dus over het bot, die ik niet gevoeld heb… heb ook namen, en andere tattoos, waarbij er bij wijze van spreken een halve fles bactine doorheen ging :+

Ik vond bij m’n oksel wel meevallen eigenlijk (ja, echt prettig was het natuurlijk niet). De pijn is voor iedereen zo persoonlijk en daardoor anders. Er is geen peil op te trekken :’).

Ik heb zoveel tattoo ideeën nog maar sparen gaat nogal moeizaam op het moment dus ik vind het dan zonde om een nieuwe tattoo te laten zetten. Terwijl ik het wel heel graag wil…
Ik wil graag een tattoo van mijn hond, alleen weet ik niet zo goed bij wie. Ik hoef geen realistische tattoo, dat vind ik niet zo mooi. Maar wat ik wel wil, geen idee. Zo lastig. Toevallig iemand goede artiesten of apprentices?


Zoiets vind ik leuk! Iemand ideeën ? Ik hoor het graag!
[ img ]

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Peperkroket
Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:57

deksel schreef:
Banjer schreef:
Laat je eens tatoëren vlakbij je oksel, dan weet je wat ik bedoel :))

Enkel heb ik verschillende ervaringen mee… heb namen op mn enkel zelf, dus over het bot, die ik niet gevoeld heb… heb ook namen, en andere tattoos, waarbij er bij wijze van spreken een halve fles bactine doorheen ging :+

Ik vond bij m’n oksel wel meevallen eigenlijk (ja, echt prettig was het natuurlijk niet). De pijn is voor iedereen zo persoonlijk en daardoor anders. Er is geen peil op te trekken :’).

Ik heb zoveel tattoo ideeën nog maar sparen gaat nogal moeizaam op het moment dus ik vind het dan zonde om een nieuwe tattoo te laten zetten. Terwijl ik het wel heel graag wil…
Ik wil graag een tattoo van mijn hond, alleen weet ik niet zo goed bij wie. Ik hoef geen realistische tattoo, dat vind ik niet zo mooi. Maar wat ik wel wil, geen idee. Zo lastig. Toevallig iemand goede artiesten of apprentices?



Ik heb een fineline tattoo van m'n hondje. Ik stuur 'm je even via DM!

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

njiloj
Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:06

Charisma schreef:
Schijnt als de zalf uitwerkt de pijn 5x zo erg wordt...dan wordt t bikkelen vrees ik...desnoods moet t in 3x :)


Had ik ook inderdaad. De zalf werkt zo’n 2 tot 5 uur. Heel verschillend per persoon dus. Sommige artiesten werken er niet graag mee, maar ikzelf heb er in principe geen probleem mee.
Aangezien ik af en toe klanten heb die het gebruiken, wilde ik het zelf ook ervaren.
Vervolgens natuurlijk die zalf veelste vroeg gesmeerd (moet een uurtje intrekken, geen 2,5) en dus na 3 kwartier uitgewerkt en toen moest ik nog 3 uur. Viel dat even tegen… maar toen de zalf nog werkte heb ik echt helemaal niks gevoeld. Super raar.


Ik mag morgen zelf weer! *\o/*
Met de aankomende ban van kleur pigmenten groen en blauw, laat ik morgen een flesje vergif met groene vloeistof zetten :')
Zijkant kuit richting knie, dus ik zal wel weer doodgaan, haha!

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 06:29

Daar had ik juist weinig problemen mee. Deed bij mij niet veel pijn.
Succes!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Charisma
Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:27

Njiloj: dus een uurtje vooraf intrekken is genoeg, zou ideaal zijn, ik rij 1u15min naar de shop. Normaal zou het inkleuren 2u tot 2.5u duren...misschien toch te overwegen dan...

Mors certa, hora incerta ... In loving memory of Jim 1985 - 2013, Dutch 2008 - 2016, Jaszkula 1987 - 2018 & Royke 2007 - 2021

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:40

Ik heb met m'n sternum tattoo wel wat verdovende spray gehad voor het laatste half uur, dat haalde de randjes er net even van af. Was wel prettig, maar niet dat ik het nu per direct altijd nodig ga hebben :) Iedereen zo z'n ding.

Charisma
Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:27

Courses: ik wil het ook niet nodig hebben voor alles...maar dit sloeg alles, daarom dat ik het overweeg voor men sternum. Na die 2u sternum nog gewoon 4u gezeten voor beide armen en dat ging prima :)

Mors certa, hora incerta ... In loving memory of Jim 1985 - 2013, Dutch 2008 - 2016, Jaszkula 1987 - 2018 & Royke 2007 - 2021

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:35

Ik mag trouwens 31 dec weer. :+
Nu voor een cover op mijn schouderblad/rug...

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:42

Nog een cover Marlies?

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:43

Ja, heb een vliegend paard wat een beetje is doorgelopen. :=
Ik zie hem nooit dus last heb ik er niet van maar ik vind het toch wel leuk om een duidelijke tattoo te hebben daar. :=

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:44

En wat komt er overheen nu dan?

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, DDD3, HELder, noordje, Roosch, xColorCross en 45 bezoekers