Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:17

Morning all! Leuk om iedereen weer even te horen, zowel met de fijne als minder fijne zaken.

Ik merk dat ik het vaker koud heb, en daardoor ook meer trek. Ff denken wat ik daar op kan verzinnen, voorlopig sowieso met een dik vest en pantoffels achter de pc.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:44

Ik lees nog steeds stil mee maar toch ook maar even een update!

Ik ging super goed, voor mijn herfstvakantie zat ik op -9,4 kg en ging het qua eten super. Helaas op de eerste vakantiedag lichte klachten en in quarantaine. Vrijdag hoorde ik dat ik positief getest ben op Corona.
Quarantaine valt me dit keer zwaar met een thuiswerkende man, baby van 6 maanden en zelf online lessen geven. Ook veel te weinig gezond eten in huis en niet fit genoeg om thuis of buiten te sporten.

Ik hoop de knop weer om te kunnen zetten, gebruikte eerst weight care repen als maaltijden maar die zijn op. Merk dat ik mijn calorieën doel moeilijk haal zonder dus toch maar weer bestellen! Verder moet ik weer even in de modus "goed voor mezelf zorgen" want dat is vaak het eerste waar het spaak loopt.

Hier werkt het weer ook niet mee; wat doen jullie om met dit trieste weer toch vrolijk te blijven? Ik ben echt gevoelig voor "de donkere dagen".

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:42

Fijn om iedereen weer te zien! :+:

Hoe beurs ben je, rockwitch?

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:07

Ik ben een aardig tijdje afwezig geweest, gaat ook niet zo goed met me (steeds een beetje minder). Zit vooral weer tegen een depressie aan te hikken. Situatie omtrent huis helpt ook niet echt lekker mee, zit eigenlijk 24/7 vol in spanning/stress. Merk ik ook heel erg in mijn eetgedrag. Hele corona gedoe helpt ook niet mee, met deze halfbakken maatregelen weet ik niet waar ik aan toe ben :(

Dikke knuffel voor iedereen :+:

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:10

Roosch schreef:
Fijn om iedereen weer te zien! :+:

Hoe beurs ben je, rockwitch?


Behoorlijk beurs. Ik weet wel dat ik nooit meer de trap af zal rennen. Als je 18 bent ben je toch wat soepeler als wanneer je bijna 35 bent haha.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:13

Ik ben ooit eens van een trap gevallen waarbij de treden waren afgewerkt met ijzer. Ik was ook behoorlijk blauw

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:45

Auw ja dat is hier ook. Alleen dan aluminium.
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:30

Ja die ziet er best hard uit, gossie. :(:)

Knudd schreef:
Ik ben een aardig tijdje afwezig geweest, gaat ook niet zo goed met me (steeds een beetje minder). Zit vooral weer tegen een depressie aan te hikken. Situatie omtrent huis helpt ook niet echt lekker mee, zit eigenlijk 24/7 vol in spanning/stress. Merk ik ook heel erg in mijn eetgedrag. Hele corona gedoe helpt ook niet mee, met deze halfbakken maatregelen weet ik niet waar ik aan toe ben :(

Dikke knuffel voor iedereen :+:

Wat naar! Een wijs mens heeft me ooit geleerd "wat je niet kunt veranderen daar moet je je bij neerleggen. Wat je wel kan veranderen: doe dat dan indien gewenst."
Ik heb zelf wel eens last van in bepaalde dingen blijven hangen. Kan dan urenlang piekeren of balen. Soms neem ik deze spreuk dan in gedachten en ga kijken wat ik aan de situatie wel kan en wil veranderen. Misschien heb je er wat aan?

Oef, ik heb al een paar dagen lekkere trek, maar heb het weten te weerstaan. Vind het de moeite en kcal niet waard om op een normale werkdag als deze (en gisteren) te gaan cheaten. Maar wat kan ik mezelf in de weg zitten dan, heerlijk op zijn Roosch. :D :D :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:59

Beterschap Gamova :) Hoe voel je je lichamelijk betreft de corona? Eten lost niks op hè.. Behalve wijn soms :D

Jakkes Knudd, dat is echt knudde. Wat is er aan de hand Y;(

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:34

Beterschap Gamova, ik hoop dat je snel opknapt!

Ik weet niet wat ik heb vandaag maar ik heb TREK! Het helpt niet dat mijn managers bij wijze van verrassing op de stoep stonden met een reep Tony. Lief. :D maar die bewaren we even voor een andere dag. :')

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:23

Bedankt!

Gelukkig voel ik me aardig; vooral moe en slap. Verder had ik gelukkig milde klachten zoals keelpijn en smaakverlies. Zoals het er nu naar uit ziet morgen einde quarantaine :D en zaterdag weer lekker naar de sportschool!

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:58

Hier ook last van de donkere dagen hoor. Merk dat ik me echt beter voel bij beweging. Ik probeer als het weer het enigszins toelaat gedurende mijn lunch minimaal een half uur buiten te wandelen. Daarnaast nu lid geworden van een andere sportschool, zo dat ik ook als het slecht weer is makkelijk even kan gaan hardlopen. Moet me er wel even toe zetten elke keer maar daarna voel ik me echt beter. En 's avonds lekkere smaakjes thee, gezellige verlichting en een lekker vest doen ook een hoop. :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:23

Ik had eergisteren een snoeppakket gekocht voor mijn broers (klein cadeautje voor het helpen). Maar ik ben wel slim geweest en heb alles bij mijn ouders gelegd. Ik heb nu geen zin in snoep, maar ik wil het ook zo min mogelijk in huis.

En gisteren heb ik heel goed nieuws gehad, dan merk ik meteen dat ik weer honger/snoepzin krijg. Hielp ook niet mee dat ik als lumch te weinig eiwitten had. Maar ik heb doorgezet en niets slechts gegeten of gedronken *\o/*

Vandaag nog even een stressdagje en dan komt alles goed :+ dus even een goede lunch en ontbijt meenemen vandaag.

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:51

Ik ben ook zo. Er gebeurt iets goed. Dat vieren we met wat lekkers. Of als het juist niet goed is, dan troost eten. Maar dat probeer ik echt mezelf af te leren.
Dit is de onderkant van mijn rug vandaag.

Spoiler:
Afbeelding

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:52

Au

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:06

Ah bah, RW! Smeer je al met arnica?

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:10

Jep mag mijn vriend elke avond doen want ik kan er zelf net niet bij.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:34

Ziet er pijnlijk uit Rockwitch :oo

Ik probeer ook heel bewust eten niet meer te zien als beloning / troost. Met uitzondering van een kop thee :D Is soms nog best lastig, merk dat dat echt in je systeem zit.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:48

Helaas weer aangekomen... Maar ik heb gister rijst gegeten dus daar kan het aan liggen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:53

Ach nee balen purny.... altijd oliebol als dat gebeurt.... -O-

Auwtsch rockwitch #) sterkte ermee

Zo stress is voorbij. Voor de rest nu alleen nog maar heel blij *\o/*
Kreeg gisteren dus te horen dat ik een vast contract krijg en dat ik een andere (hogere) functie krijg *\o/*
Echt super veel zin in haha. Maar moest even alles stilhouden totdat mijn directe collega wat van de baas te horen had gekregen.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:08

Gefeliciteerd!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:08

Bedankt!!!

Gevolg is wel.dat ik nu meer een bureaujob ga krijgen en dus nauwelijks beweging meer op het werk.... misschien mijn foxy toch maar eens afstoffen (en op termijn een nieuwe kopen aangezien hij alleen nog maar op standje licht gaat).
Is misschien ook beter voor mijn lichaam ivm schouder en nekklachten etc.

Ander goed nieuws..... ik ben voorbij de 10 kilo afgevallen *\%/* *\%/*
(Nog maar 20 -O- te gaan tot mijn einddoel. Maar we zijn op weg)

Afbeelding
Afbeeldingkijk niet naar de zooi :')
Deze week weinig tijd/energie gehad. Nu even wachten tot de pijnstiller is ingewerkt en dan opruimen en het huis poetsen. Vanmiddag lekker 10km wandelen met mijn moeder)

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:19

Super!! Heel netjes! Van harte gefeliciteerd met beide!

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:44

Rockwitch, dat is een behoorlijke plek zeg! Doet het nog veel pijn?

Arabella, gefeliciteerd en fijn dat de eerste 10 eraf zijn :)

Roosch en vulina, momenteel zit ik nogal in een stressvolle situatie ivm mijn woonplek. Ik huur een kamer maar de huisbaas wil iedereen er uit per 1 maart en heeft 3 huisgenoten een contract van beëindiging laten ondertekenen, maar ik heb dat niet gedaan omdat ik niet zeker weet of ik iets anders vind. Nou goed, heel gedoe, ze is het er allemaal niet mee eens en vind me maar moeilijk (en andere dingen) dus het is nu maar afwachten of het tot een rechtszaak komt. Heb nu aan mijn moeder gevraagd of ik eventueel 2 weekjes daar mag verblijven om terug te komen in een structuur en weer te wennen aan activiteiten. Met haar meedoen is makkelijker dan zelf aanmodderen en boos op mezelf worden omdat het niet lukt.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:59

Gefeliciteerd Arabella *\o/* sterkte Knudd :(:)