Feetup yoga bankje ervaringen??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Feetup yoga bankje ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 06:19

Wegens langdurige ziekte/pijnklachten moet mijn spierkracht en conditie worden opgebouwd vanaf Level -100. Ik wil sterker worden maar op de standaard staande en liggende oefeningen merk ik weinig positieve effecten, zelfs alleen negatieve. Nu zie ik al een paar weken de feetup langskomen in mijn Facebook advertentie. Ziet er Cool uit, lijkt me leuk om te doen en ik denk dat ik hier iets aan zou kunnen hebben. Maar ik ben totaal niet thuis in yogaland en ken het product niet. De prijs houdt me een beetje tegen om hem zomaar te bestellen.


[ img ]

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?


pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 06:47

Ik heb al jaren fysio en heb gesport onder begeleiding dus dat komt goed. De standaard core oefeningen kan ik niet doen omdat dan vaak het probleemdeel op de grond ligt waardoor ik blokkeer en niet meer daar overheen kan bewegen. Ben niet zo slecht in conditie hoor. Al voelt het voor mij wel zo in vergelijking met hoe ik was. Ik kan weer zonder problemen 3x per week paardrijden wat ik al bijna 6 jaar amper tot helemaal niet meer kon.

Grote voordeel van dit is dat je hoofd vrij hangt waardoor er ruimte kan komen tussen de wervels doordat de druk is omgekeerd en de zwaartekracht andersom aan je trekt. Fysio staat er absoluut niet negatief tegenover om dit te proberen. Zij zegt dat ik m’n lichaam zo goed ken (en ben behoorlijk sensitief) dat ik prima zelf kan inschatten wat ik wil proberen en waarom. Uiteraard deel ik dit met haar.

Mijn fysio was zelfs akkoord toen ik zei dat bokszaktraining mij aansprak. Ze zei van mij mag het, als je maar heel rustig aan begint. Ik vind zelf mijn core verre weg van sterk genoeg maar Versterkende oefeningen werken bij mij alleen maar tegen doordat m’n lichaam zich gaat vastzetten en verkrampte spieren bouwt. Dit is overigens een bekend probleem bij mijn klachten volgens de fysio.

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 07:36

culaccino schreef:
Ja precies, rustig opbouwen. Ik zag al voor me dat je een workout van 30 minuten op de kop wilde doen, dat leek me wat heftig zo ondersteboven ;) Wel heel fijn dat je na al die jaren weer 3x per week kan paardrijden!


1,5 minuten komt eerder in de buurt :')

Absoluut! Ben er zo blij mee! Maar merk nu dat nu ik weer serieuzer ga rijden (omdat dat weer kan, heb twee jaarclang alleen maar 1 a twee keer per week 10 minuten kunnen stappen) dat ik op een bepaald moment wat kracht tekort kom op bepaalde plekken, en ik op andere plekken te veel spierspanning heb dus ik wil er iets bij doen om m’n lichaam een handje op weg te helpen. Ben ook al begonnen met tai chi voor ruiters. Ook fijn, maar mis nog iets in coördinatie en balans. Ik moet juist de kleine spieren aanspreken de grote zijn sterk genoeg en zelfs te strak. Dus moet een manier vinden om de kleine spieren te trainen zonder de grote aan te spreken.

Alleen balans houden bijv met m’n knieën op een fitnessbal voor een paar minuten is voor mij 10x zwaarder dan anderhalfuur paardrijden. Dus ik moet meer dingen doen in de coördinatie/balans en kracht vanuit lenigheid. Bal werkt dus goed maar pakt het gebied niet Echt mee wat ik juist wil trainen

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 18:37

Humpiedumpie schreef:
Ik ben wel benieuwd wat je dan precies wil trainen en wat je “probleemdeel” dan is..?


Wou niet m’n hele medische geschiedenis openbaar op internet knallen. Maar zal je een pb sturen :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, BritHittepit, ComscoreBot, Frummel01, RubyRed, Winged, YandexBot en 43 bezoekers