Vermoeidheid, wat laten testen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Vermoeidheid, wat laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 15:51

Hallo :wave:

Ik ben nu al zo'n 2 maanden ziek. De meeste klachten zijn bijna helemaal weg, maar ik blijf me heel moe voelen. Soms voel ik me de hele dag moe, soms voel ik me een dag prima en soms delen van de dag moe en andere delen weer prima.
Nu wilde ik een bloedtest bij de dokter laten doen, maar welke dingen zijn interessant om na te kijken?
Ik heb nu Pfeiffer, B12 en ijzer op mijn lijstje staan.
Wat is nog meer handig om na te kijken?






Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 16:02

Anoeska27, ga het ook zeker met haar bespreken. Maar mijn collega had pfeiffer en dit werd steeds niet getest door haar HA, vandaar dat ik het wel handig vind om alvast een lijstje te hebben met dingen waar aan gedacht kan worden :)

Verootjoo, het is helaas niet echt duidelijk wat ik heb/had. 3x coronatest gehad, alledrie negatief. Ook langs HA geweest toen, die gaf aan dat het longontsteking was en hiervoor medicijnen gehad, maar dit heeft niet echt geholpen helaas

Dankje Amies, zet het erbij :)





Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 16:07

har166 schreef:
Ik zou ook eens naar je voedingspatroon kijken.

Heb je suggesties, wat zou kunnen helpen? :)
Op dit moment probeer ik bij elke maaltijd groente/fruit, eiwitten en (langzame) koolhydraten te eten.
Ben op dit moment weer aan het integreren op werk en neem dan steeds een yoghurt/havermout/groente/fruit smoothie mee






Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 16:10

bigone schreef:
Zou ik ook vragen naar een antistoffen test voor Corona . Soms lees je dat mensen pas bij de vierde keer positief testen.


Word dit getest? Ik dacht dat ze dit alleen nog testen als je bloed geeft?

Dankje Absque_dubio, zet het erbij :)





Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 16:30

Bootsiebob schreef:
Is je lichaamsgewicht in orde? Ik zou ook zeker schildklier laten testen bij vermoeidheid.


Heb geen onder of overgewicht, zet schildklier er even bij :)

Bedankt Moonsparkle :)





Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 21:12

anne_bento schreef:
Heb je nog andere klachten?
Ik ben ook met vermoeidheidsklachten bij de huisarts terecht gekomen 2 jaar terug, ook laten testen op de punten die jij noemt. Had wel een flink b12 tekort sowieso maar bleek ook een auto immuunziekte te hebben. Achteraf had ik wel meer klachten waar ik inmiddels aan gewend was (extreem spierpijn, stijve gewrichten, droogheid ed). Als vermoeidheid echt je enige klacht is zou ik inderdaad vooral op ijzer, Pfeiffer en b12 testen (de huisarts zal waarschijnlijk nog wel wat extra algemene punten aanvinken), mocht daar niks uitkomen zou je wellicht naar een internist door kunnen die even wat meer checkt?

Ook zou je een dagboeken kunnen gaan bijhouden in de tussentijd om misschien een patroon te herkennen in de momenten waarop je de klachten ervaart

Wel fijn dat ze er bij jou achter zijn gekomen wat je hebt :)

Heb last van misselijkheid (zonder dat ik echt het idee heb dat ik over hoef te geven), voel me wazig, denk warrig, als ik moe word gaan m'n benen en voeten tintelen alsof ze gaan slapen.
Hiervoor heb ik ongeveer een maand m'n longen uit m'n lijf gehoest en had ook 2 weken geen reuk en smaak...
Het begon met dat ik geen warmte kwijt kon, versnelde hartslag had die na inspanning heel langzaam naar beneden kwam, verhoging, steken door mn romp die kwamen en gingen en nog wat vage klachten





Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 21:50

marleen_88 schreef:
Ami schreef:
Heb last van misselijkheid (zonder dat ik echt het idee heb dat ik over hoef te geven), voel me wazig, denk warrig, als ik moe word gaan m'n benen en voeten tintelen alsof ze gaan slapen.
Hiervoor heb ik ongeveer een maand m'n longen uit m'n lijf gehoest en had ook 2 weken geen reuk en smaak...
Het begon met dat ik geen warmte kwijt kon, versnelde hartslag had die na inspanning heel langzaam naar beneden kwam, verhoging, steken door mn romp die kwamen en gingen en nog wat vage klachten


Hoe is je werk? Heb of ervaar je stress of spanningen? Daar kunnen deze klachten ook door komen.
Ik verwacht dat jouw huisarts vanzelf met een lijstje komt als er bloedgeprikt moet worden.

Mijn werk kan wel redelijk stressvol zijn, collega vroeg zich ook af of het geen burnout klachten konden zijn :=

Ik ga volgende week even langs de HA :)





Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Vermoeidheid, wat laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-20 09:40

Bedankt weer voor alle antwoorden :)

"Fijn" om ook jullie verhalen te lezen

Wist niet dat ze die antistoffen test ook deden, dus dat is zeker een goede om naar te vragen





Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 21:47

Ze waren er ook niet zo happig op dat ik langs wilde komen.
Moest eerst een test doen en via een achterdeurtje kon ik dan wel langskomen.

M'n longen knisperden idd, je kon het soms ook horen als ik ademde (net alsof ik knetterchocola at := )






Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Domi_94, Gothico, M_arjolein, nicole_floor, Noukie123, pippie123, Valentijn5 en 125 bezoekers