Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:50

Janneke2 schreef:
Ibbel schreef:
Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.


Hoezo: "zelfs de gelovigen gaan nadenken"?

Het niet vaccineren voor de "zwaar" gereformeerden is van een totaal andere orde.
Een kwestie van interpretatie van bijbelteksten
(...geen blinde gehoorzaamheid en er komt een boel denkwerk bij kijken...) waar ik niet achter sta,
maar wat gebaseerd is op iets anders dan domheid
of feiten mbt vaccinatie ontkennen.

Wat gebeurt is dat for some reason or the other dat behalve vaccinaties en ook televisie in de ban gingen, maar internet niet.
Er gebeurt daarmee een hoop in de "zware zuil".

Niet dat men meer is gaan nadenken,
(... dat deden ze dus allang...)
maar anders.

Nou dat is wel blinde gehoorzaamheid hoor. Want als de dominee zegt dat ziektes de wil van God zijn dan is dat zo, en als je dan beargumenteert dat Onze Lieve Heer ook mensen zo slim heeft gemaakt dat ze konden leren hoe ze andere mensen immuun konden maken voor een ziekte - of een heleboel mensen - dan kijken ze je glazig aan, want de dominee heeft gezegd dat........

Is gewoon pure indoctrinatie, nooit over nagedacht, gewoon blind de dominee volgen.
Overigens is er op die 'school' die zich geen theologische school mag noemen trouwens, ook niet over nagedacht. Hun dogmatiek en doctrine is er een van proof-texting: we vinden iets, want het klinkt wel vroom en heilig en zo, en daar gaan we dan een tekst bij zoeken om te kunnen bewijzen dat we gelijk hebben.

En zo kun je alles recht praten wat krom is. Als je de Bijbel zou lezen zonder die bril op, kom je nooit tot dezelfde conclusies. Nooit. Het is gewoon een sekte, blind volgen wat de dominee zegt, vooral niet zelf nadenken, en ze gaan ook niet met je in discussie, maar je hebt wel opeens een stuk minder mensen over de vloer........ heel vreemd.
Ik hoop idd dat de SGP gaat roepen dat vaccinaties een gave zijn van Onze Lieve Heer, want dan gaan ze massaal vaccineren :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:01

blue_sky schreef:
n dat het naar mijn idee gerechtvaardigd is om kritische vragen te blijven stellen. Het in het verdomhoekje zetten van mensen die dat doen lijkt mij daarom niet juist.

Kritische vragen stellen is niet hetzelfde als dingen die wetenschappelijk overtuigend bewezen zijn ontkennen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:20

verootjoo schreef:
Volgens mij is dat algemeen bekend, maar ik vind 5-10% kans op complicaties bij polio helemaal niet zo weinig en ook geen uitzonderingsgeval, maar dat zal wel aan mij liggen dan :=
Zeker niet als je bedenkt dat als niemand meer zou vaccineren het ongeveer zeker is dat iedereen in zijn leven wel in aanraking komt met polio.
Dus als je dan in een dorp 2000 kinderen hebt die het krijgen, krijgen er daarvan 100/200 complicaties. Dat vind ik veel ja -O-

Plus dat de complicaties heftiger zijn dan van bijvoorbeeld een verkoudheid :+

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:48

blue_sky schreef:
En ik vraag me oprecht af of het doormaken van infectieziekten geen functie heeft.

Nope. Niet meer dan een vaccinatie.

Een vaccinatie is niks anders dat het immuunsysteem een beetje voor de gek houden en laten denken dat het de ziekte al gehad heeft. Komt het dus de ziekte in werkelijkheid tegen, dan zijn er al gerichte antistoffen aangemaakt, en wordt de persoon dus niet ziek.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:54

Ik heb idd het een en ander aan medische kennis, ja. 15 jaar in de gezondheidszorg gewerkt en ik kom ook nog uit een familie van artsen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:48

Ibbel schreef:
blue_sky schreef:
@Avalanche81 en op basis waarvan durf jij dit met zo veel stelligheid te beweren? Arts expert op het gebied van vaccinaties? Want ik als apotheker durf best te stellen dat ik het niet zeker weet.


Doe eens een basiscursus immunologie, zou ik zeggen...

Bij voorbeeld, en dan bij pathologie vooral kinderziektes :j

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:51

blue_sky schreef:
@Ibbel en Avalanche01 jullie zijn van mening dat alles wat er in een basiscursus verteld wordt de enige eeuwige waarheid is.

Immunologie is niet heel complexe materie eigenlijk. Dat zit gewoon best simpel in elkaar, en wat we daarover weten is sinds de ontdekking van het vaccin beslist meer geworden. Maar: de kennis is niet veranderd.
Overigens werkt wetenschap niet zo. Iets is niet de enige waarheid, dat is onderzocht en bewezen, en door keer op keer met dezelfde resultaten te komen, weten we idd dat dingen zo werken.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:01

linky schreef:
Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was.

Nogmaals: voor goede antistoffen is het doormaken van de ziekte niet nodig, omdat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat de ziekte er is, een lichaam gaat dus als de donder antistoffen aanmaken, en omdat een vaccin ongevaarlijk is, in tegenstelling tot de ziekte zelf, wordt iemand dus gewoon niet ziek, maar heeft wel antistoffen. Voor de kwaliteit en kwantiteit van die antistoffen maakt het dus niet uit of iemand de ziekte echt krijgt of gevaccineerd wordt.

linky schreef:
Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.

Mazelen is nog nooit een weekje jeuk met uitslag geweest.
idje schreef:
Maar in mijn omgeving, niet direct een achterbuurt, 1 gezond! kind dood, 1 volslagen doof, 1 zwaar gehandicapt door hersenvliesontsteking dank zij de mazelen en waar ik onlangs achter kwam, de bijna blinde nicht van mijn man heeft dat ook aan mazelen te danken.

Mazelen is gewoon simpelweg geen onschuldige ziekte, daarom enten we er ook tegen.
linky schreef:
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte.

Dit is onmogelijk. De werking van een vaccin is simpelweg het lichaam te laten denken dat het de ziekte al gehad heeft, en dus maakt het lichaam dezelfde antistoffen aan als wanneer het met de ziekte zelf in aanraking komt, maar dan zonder de risico's en complicaties van de ziekte.

linky schreef:
En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......

Nogmaals nonsens. Het mazelenvaccin is een dood vaccin, wat betekent dat er een dood virus ingespoten wordt. Iets wat dood is, kun je niet verspreiden, en een dood virus kan je niet ziek maken. Dat is ook de reden geweest dat het BMR vaccin zo'n enorm succes is geweest. Het virus komt simpelweg nooit door die barriere heen. Een virus is alleen succesvol als het mensen ziek kan maken.

linky schreef:
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.

Als jij bent gevaccineerd heb je antistoffen tegen de ziekte en kun je dus niet ziek worden.

linky schreef:
Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

Waterpokken zijn bij een kind idd niets anders dan een weekje jeuk, soms koorts en uitslag. Bij een volwassene kunnen waterpokken wel levensbedreigend zijn, bij zeer jonge kinderen ook. Vaccineren ben ik altijd voorstander van. Het is stompzinnig om voor de ziekte en mogelijke complicaties daarvan te kiezen, als er ook een mogelijkheid is antistoffen te maken zonder ziek te worden.

linky schreef:
En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Die hersenvliesontsteking is waarschijnlijk van het meningokokken virus gekomen, en niet van een vaccinatie. Wat betreft de rest van vaccinatie-schade: het is mogelijk dat er een allergische reactie is op een van de bestanddelen van het vaccin. Dit is kortdurend en heeft geen blijvende gevolgen.

linky schreef:
Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.

41 miljard, wereldwijd om precies te zijn. Wat, zoals iemand eerder opmerkte, peanuts is voor de farmaceutische industrie. Ik kan je echter vertellen dat artsen, zowel hier als in Amerika, vooral in de gezondheidszorg gaan werken omdat ze niet willen dat mensen op een vreselijke manier ziek worden en doodgaan.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:01

linky schreef:
@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

ehhhh...... zoals eerder gezegd...... ik heb 15 jaar in de gezondheidszorg gewerkt....... ik denk dat ik me vrij wat beter in heb gelezen dan jij.
De rest van je vragen heb ik uitgebreid beantwoord.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 10-09-19 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:11

linky schreef:
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor!

Nou, aangezien jij er kans toe ziet mij totaal iets anders in de mond te leggen dan wat ik gezegd heb, en je uiterste best doet het vooral niet te begrijpen, vind ik het niet ondenkbaar dat je ook wat betreft die arts het gewoon hebt gedraaid naar wat jou het beste uitkomt. Tenslotte pak je ook alleen de quotes van mij waar je wat mee kunt twisten en draaien, en maak je er iets van wat jou goed uitkomt.

Ik twijfel er ten zeerste aan dat die arts dat gezegd heeft, want op de opleiding geneeskunde leer je die onzin niet die jij er nu uitbalkt. Wat ik niet begrijp, is dat je de arrogantie hebt, dat je denkt het beter te weten dan mensen die ervoor hebben geleerd.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:32

linky schreef:
Avalanche dat verklaart een boel...…………. je bent trouwe slaaf van de farmaceutische industrie die het zo goed met ons voorheeft...…………. jij leest maar één kant.

Ik ben nergens een slaaf van. En als jij jezelf niet wil vaccineren, joh, ga je gang, jouw lijf. Maar dan moet je ook niet bellen als je doodziek bent....... wij zijn tenslotte maar slaven van de farmaceutische industrie :')
Maar als er een baby door jouw toedoen dood- en doodziek wordt, dan neem ik je dat wel kwalijk, want dat is een beslissing voor een ander, die te jong is om goed en kwaad te onderscheiden, die verdomd veel liefde en zorg nodig heeft, ook medische zorg, en die op een heel ellendige manier dood kan gaan. Wil jij daar verantwoordelijk voor zijn? Voor de zinloze dood van een weerloze baby? Weet je wat dat doet met de ouders....... maar nee, ik ben de zorg ingegaan voor het geld. Tuurlijk joh.

linky schreef:
Maar lees vooral, bij welke vaccinatie dan ook, wel eerst de (artsen!)bijsluiter.

Waren dat geen slaven van de farmaceutische industrie? :')
linky schreef:
En hoe kon ik het verhaal van de arts verdraaien, als ik pas 5 jaar later geboren werd?
_O-
Dan heb je het toch in de eerste plaats niet zelf gehoord? :') Hoe kun je het dan ooit correct interpreteren?

linky schreef:
Zouden mijn ouders er toen soms over gelogen hebben?

Ik ken jouw ouders niet, kan ik dus niet over oordelen, maar zoals je zou kunnen hebben opgemerkt, zijn er genoeg mensen die liegen over vaccinaties, en daar zitten ouders bij.

linky schreef:
waarom mocht ik dan die vaccinatie niet hebben van die arts?

......als dat de correcte interpretatie is....... wat we in de eerste plaats niet weten.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:17

pmarena schreef:
Ik heb het geplaatst als dat het veelzeggend is, dat zelfs de beleidsmakers het al niet met elkaar eens zijn welk vaccinatieschema nu eigenlijk het beste is om te hanteren.

Waar zegt het dan iets over precies?
pmarena schreef:
En dus dat er helemaal niet zo laatdunkend gedaan hoeft te worden

Maar wie doet er laatdunkend dan? En wat vind je er laatdunkend aan?

pmarena schreef:
......dan het heilige RVP schema

Wat is je punt hiermee?
Wat wil je suggereren met het gebruik van dit woord?
pmarena schreef:
Eigenlijk gewoon precies zoals het er al staat dus....

Mja, toch niet helemaal imo. Ik heb er een paar zinnen uitgehaald, waar je dingen lijkt te suggereren zonder ze uit te spreken.

Wat ik wil zeggen is dit: ik snap wel dat mensen dingen gaan invullen bij deze zin:
pmarena schreef:
Maar in elk land gaat het ook anders, op zich is dat al best veelzeggend hoe oneens men het al is wat nu eigenlijk het beste is.

Het woord 'veelzeggend' laat daar wel wat ruimte voor.
Ik begrijp nu dat je het hebt over het schema op zich. Anderzijds is er ook geen orgaan dat een universeel vaccinatieschema vaststelt, dus het lijkt me dat verschillen dan te verwachten zijn. Maar er lijkt nog een punt onder te zitten wat je wilt maken maar niet uitspreekt.

Ik voor mij zou het fijn vinden als je wat directer zou kunnen zijn :) ik snap soms niet helemaal wat je bedoelt, en dit is platte tekst, dus de non verbale cues die duidelijkheid zouden kunnen geven zijn er niet :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:30

pmarena schreef:
Zou best kunnen, maar ik ben er klaar mee als elk woord onder een vergrootglas 5x gedraaid wordt en 10x uitgelegd moet worden om elke mogelijke andere uitleg maar de nek om te draaien.

En dan komen de zelf erbij bedachte woorden zoals "effectiviteit" er nog bij. Dan zitten we 2 pagina's verderop nog te emmeren joh, en dan krijg ik weer gezeik dat IK er over door blijf gaan...nee dank u, daar pas ik voor. Gewoon lezen wat er staat, en geen spectaculaire interpretaties en draaien er aan geven en gewoon lekker een beetje een poging doen om het bij het onderwerp te houden.

Ik begrijp werkelijk niet waarom je nu zo'n defensieve houding hebt. Ik val je niet aan, ik vind je manier van schrijven alleen erg onduidelijk, en elke keer dat iemand er een punt uit probeert te distilleren, is het volgens jou niet goed. Dat mag, maar het helpt de discussie als je gewoon zegt wat je wilt zeggen. Zonder woorden die suggestief lijken te gebruiken. Om een voorbeeld te geven: een formulering als: het is veelzeggend dat...... lijkt een onderliggend punt te suggereren, daar refereert een woord als dat naar. Maar als je dan dat punt niet uitspreekt, gaan mensen raden en invullen.


pmarena schreef:
Het is veelzeggend dat landen het al niet met elkaar eens zijn. Ofwel: niet in elke situatie, voor elke persoon op elke locatie met elke levensstijl is 1 en hetzelfde vaccinatieschema het beste. Qua hoe vaak vaccineren, op welke leeftijden, met welke middelen, intervallen en in welke combinaties enzo.

En zo kan je het persoonlijk ook bekijken natuurlijk: niet iedere ouder en ieder kind leeft in exact dezelfde situatie. Zoals je het per land kan bekijken, kan je het ook per regio of zelfs per familie bekijken.

Dank je, dit is echt veel duidelijker :)


pmarena schreef:
Avalanche: Gek hè, als iemand iets zegt over het vaccinatieschema, en de eerste de beste zin daarna zegt "in elk land gaat het ook anders" dat iemand daarmee dan op het vaccinatieschema an sich doelt

Maar joh, hee, wie dan ook die dingen leest die er niet staan (omdat ze niet bedoeld zijn ) geef er lekker een zo spectaculair mogelijke draai aan, ik doe niet mee aan "je zal wel iets anders bedoeld hebben" als je het niet erg vindt. Gewoon lezen wat er staat, als ik iets bepaalds wil zeggen ben ik echt niet te verlegen om dat gewoon te zeggen hoor

Waarom doe je nu of je aangevallen wordt? En, als je niet te verlegen bent om je uit te spreken, waarom doe je het dan niet, maar gebruik je woorden die een emotionele lading aan je zinnen geven, of woorden waarmee je zaken suggereert? Dat is wat ik niet begrijp. En aan bovenstaande quote te zien, ben je er prima toe in staat.

Ik vraag me dan af of je suggestieve stijl van schijven een doel dient, en zo ja, wat dat doel is exact.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:04

pmarena schreef:
Maar ik vind het wel erg interessant dat je nu zegt:


Citaat:
Het probleem is dat pmarena met een stelling komt, namelijk dat mensen die een aangepast vaccinatieschema hier op Bokt als arrogante eikels worden weggezet, die denken het beter te weten.
Alleen is die stelling helemaal niet waar,


Heb je dan niet opgelet ofzo :?



pmarena schreef:
Ach kom nou toch, figuren als Karl en Lautje, doe nou niet net alsof er niet de meest walgelijke sneren geplaatst worden over de mensen die van het RVP afwijken. Schijnheilig gedoe zeg, jezelf een beetje verschuilen op die manier.

Vertel: hoe exact moet dit dan wel opgevat worden?

pmarena schreef:
Want ik heb de indruk dat zowat de hele harde kern van vaccinatiegoeroes hier op Bokt er zo over denkt, dat "anti-vaxxers" het beter denken te weten. Het verbaast mij serieus dat zelfs hierover nu een discussie gevoerd schijnt te moeten worden.

Als jij die discussie niet begint, hoeft hij ook niet gevoerd te worden :) Het is echt zo ingewikkeld niet.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:57

pmarena schreef:
Die man is / was een onderzoeker binnen een universiteit, geen vaccinproducent.

Er is ook niemand die dat zegt.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(97)11096-0/fulltext

Wat er ook staat in de 'study', dat is het niet overigens, correlatie is verward met causatie, er is geen controlegroep, geen placebo groep en geen onderzoeksgroep, is niet relevant.

Citaat:
12 children, consecutively referred to the department of paediatric gastroenterology with a history of a pervasive developmental disorder with loss of acquired skills and intestinal symptoms (diarrhoea, abdominal pain, bloating and food intolerance), were investigated. All children were admitted to the ward for 1 week, accompanied by their parents.

Dit is de groep waar alles op gebaseerd is, voor de duidelijkheid, er is dus nogmaals geen gezonde testgroep, geen controlegroep en geen placebogroep.

Citaat:
Developmental histories included a review of prospective developmental records from parents, health visitors, and general practitioners. Four children did not undergo psychiatric assessment in hospital; all had been assessed professionally elsewhere

Er is dus geen onafhankelijk onderzoek geweest. Developmental records van ouders geven niet altijd een correct beeld, omdat ouders signalen missen, die een expert wel opmerkt. Wat een ouder ziet als normale ontwikkeling, kan in werkelijkheid een signaal zijn.

Als je naar de link gaat: table 2. Behavioral diagnosis: autism. Exposure identified by parents or doctor: MMR vaccine.
De reden hiervoor: deze vaccine wordt gegeven met 14 maanden in Amerika. Rond die tijd worden de symptomen van autisme zichtbaarder, want dat is normaal gezien de tijd dat een kind zou moeten gaan lopen en praten, en dat gebeurt niet. Waar we dus mee te maken hebben is correlatie, en als je geen verstand hebt van autisme, herken je het eerder simpelweg niet. Maar: we kunnen het wel zien. Kinderen die je niet aankijken, kinderen zijn minder 'engaged', lachen minder, spelen minder, maken minder contact, zijn overstuur over dingen waar een kind zonder autisme niet overstuur van raakt....... moeite met poepen en plassen, want dat is een raar gevoel en guess what:

Citaat:
We saw several children who, after a period of apparent normality, lost acquired skills, including communication. They all had gastrointestinal symptoms, including abdominal pain, diarrhoea, and bloating and, in some cases, food intolerance. We describe the clinical findings, and gastrointestinal features of these children.

Dit is een gevolg van autisme, en wordt veroorzaakt door de beleving van en de reactie op bepaalde prikkels.

Citaat:
In eight children, the onset of behavioural problems had been linked, either by the parents or by the child's physician, with measles, mumps, and rubella vaccination. Five had had an early adverse reaction to immunisation (rash, fever, delirium; and, in three cases, convulsions). In these eight children the average interval from exposure to first behavioural symptoms was 6·3 days (range 1–14). Parents were less clear about the timing of onset of abdominal symptoms because children were not toilet trained at the time or because behavioural features made children unable to communicate symptoms.
One child (child four) had received monovalent measles vaccine at 15 months, after which his development slowed (confirmed by professional assessors). No association was made with the vaccine at this time. He received a dose of measles, mumps, and rubella vaccine at age 4·5 years, the day after which his mother described a striking deterioration in his behaviour that she did link with the immunisation. Child nine received measles, mumps, and rubella vaccine at 16 months. At 18 months he developed recurrent antibioticresistant otitis media and the first behavioural symptoms, including disinterest in his sibling and lack of play.


Opnieuw wordt correlatie verward met causatie. Dat dat door de ouders gebeurt is niet raar. Er zijn meer mensen die het verschil niet snappen. Dat een arts daarin meegaat is wel raar. Een arts moet daarin zijn verantwoordelijkheid nemen en de ouders uitleggen dat het niet is omdat dingen min of meer tegelijkertijd gebeuren, dat het een het ander veroorzaakt.

Citaat:
We describe a pattern of colitis and ileal-lymphoidnodular hyperplasia in children with developmental disorders. Intestinal and behavioural pathologies may have occurred together by chance, reflecting a selection bias in a self-referred group; however, the uniformity of the intestinal pathological changes and the fact that previous studies have found intestinal dysfunction in children with autistic-spectrum disorders, suggests that the connection is real and reflects a unique disease process.


Ook dit is een bekend fenomeen bij autisme. Maar nogmaals: het wordt veroorzaakt door autisme en heeft te maken met de reactie op darmprikkels, die bij neurotypische kinderen wordt geinterpreteerd als normaal, en bij autistische kinderen als vervelend en naar, en die kinderen reageren anders op een darmprikkel, gaan hun poep en plas ophouden met als gevolg harde buiken, blaasontstekingen, en krampen. En dat heeft dan weer ontstekingen (colitis) en intestinal dysfunction tot gevolg.
Maar we mogen het niet omdraaien, deze symptomen staan los van vaccins, en veroorzaken ook geen autisme. Het is niet omdat een koe een dier is, dat elk dier een koe is.

Citaat:
If there is a causal link between measles, mumps, and rubella vaccine and this syndrome, a rising incidence might be anticipated after the introduction of this vaccine in the UK in 1988. Published evidence is inadequate to show whether there is a change in incidence22 or a link with measles, mumps, and rubella vaccine.23 A genetic predisposition to autistic-spectrum disorders is suggested by over-representation in boys and a greater concordance rate in monozygotic than in dizygotic twins.15 In the context of susceptibility to infection, a genetic association with autism, linked to a null allele of the complement (C) 4B gene located in the class III region of the major-histocompatibility complex, has been recorded by Warren and colleagues.24 C4B-gene products are crucial for the activation of the complement pathway and protection against infection: individuals inheriting one or two C4B null alleles may not handle certain viruses appropriately, possibly including attenuated strains.


Hier probeert Wakefield te argumenteren dat een MMR vaccine een allel verandert dat autisme veroorzaakt. Dit is niet mogelijk. Autisme is volledig aangeboren (hereditary) en wordt doorgegeven via de vaderlijn. Dat het vaker voorkomt bij alle twee in monozygote (eeneiige) tweelingen is simpel te verklaren, die twee zijn namelijk genetisch exact hetzelfde, en hebben beide exact hetzelfde genetisch materiaal meegekregen.

Citaat:
We have identified a chronic enterocolitis in children that may be related to neuropsychiatric dysfunction. In most cases, onset of symptoms was after measles, mumps, and rubella immunisation. Further investigations are needed to examine this syndrome and its possible relation to this vaccine.

Dit is niet correct. Het feit dat symptomen pas opgemerkt worden rond een bepaalde tijd, wil niet zeggen dat ze er eerder niet zijn. Het zegt alleen dat ze eerder niet opvallen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:00

Je hoeft toch niet mee te doen? :) Dan doe je dat niet. Dat maakt mij niet uit.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:21

pmarena schreef:
De Wakefield discussie is al tot in den treuren gevoerd, ik vind dat veel te ver offtopic gaan dus ik doe er niet aan mee en hou me bij "wat bezielt die anti-vaxxers" waar het topic over gaat :)

Nogmaals: Waarom men een BMR niet wil geven maakt niet echt uit. Het was bekend dat men het niet wilde. Niks aan de hand...tot het alternatief werd weggehaald. Wel of niet terecht onrust doet weinig ter zake voor de uitkomst.

Blijkbaar maakt het toch wel iets uit:

Citaat:
One child (child four) had received monovalent measles vaccine at 15 months, after which his development slowed (confirmed by professional assessors). No association was made with the vaccine at this time.

Let op: at this time. Wakefield legt dus wel een link (waar er geen is).

De hele discussie gaat met name over mazelen, en ook met het mazelen vaccine wordt een link gelegd met de vertraging van de motorische en sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling. Zo simpel als je het nu stelt, is het dus niet.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:40

dromertje2 schreef:
Mooie uiteenzetting, Avalanche

thanks :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:31

Nou, je pleit een groep vrij die volgens mij prima in staat is tot zelf nadenken, en dat imo weigert te doen. Het MMR vaccine wordt verdacht gemaakt, overigens zegt Wakefield (zoals te lezen in een eerder gequote tekst) niet dat het vaccine voor mazelen neit verdacht is, ook daar legt hij een link met een langzamere ontwikkeling.

Een ander punt is dit: hoe ethisch is het om liever een mazelen-uitbraak te riskeren, en potentieel ernstige tot zeer ernstige complicaties te riskeren, met een prevalentie die vele malen hoger ligt dan potentiele complicaties van een vaccine, boven mogelijke autisme? Want zelfs als Wakefield gelijk zou hebben, dan nog vind ik het laakbaar de dood te verkiezen boven autisme. Mazelen afdoen als een weekje jeuk en uitslag is imo een onethische keuze goedpraten.

Ook de bof en rode hond kunnen potentieel heel ernstige gevolgen hebben. Veel ernstiger dan autisme. En dat je weigert jezelf te immuniseren is een ding. Dat is imo heel onverstandig, maar dat is idd een keuze over je eigen lichaam. Maar die keuze maken voor je kind, en dus je kind risico laten lopen, met daarmee het risico je zwangere buurvrouw te besmetten met rode hond, of een baby met mazelen, of de bof......
Ik weet niet of je je de mogelijke gevolgen daarvan realiseert. Of misschien bagatelliseert. Ik zou er niet verantwoordelijk voor willen zijn. Wakefield is een persoon. Maar anti-vaxxers zijn er imo veel te veel van, en dat kan serieuze gevolgen hebben voor de volksgezondheid. Maar voor die dode baby's, zwaar gehandicapte kinderen, hersenvliesontsteking, onvruchtbaarheid, spontane abortussen zijn anti vaxxers 100% verantwoordelijk.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:27

Blijkbaar hebben wij een ander idee over wat onderbouwd is......
Plus dat ik woorden als tirannie van de meerderheid beslist niet onder beschaafd discussiëren vind vallen. Het is niet omdat iemand kiest voor emotioneel geladen taal (en vervolgens weigert toelichting te geven voor de suggestieve manier van schrijven) gebruikt dat iets onderbouwd of beschaafd is......

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:19

Nou, die mogen van mij prima bestaan, zolang ze geen gebaar vormen voor iemands gezondheid. En dat is wat mijn probleem is hier.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:42

secricible schreef:
En dan kom ik toch weet op wat m.i. de crux van het probleem is: ouders wegen enten af tegen het risico op het krijgen van de ziekte, terwijl het afgewogen moet worden tegen de gevolgen van een epidemie. Daar gaar het mis.

Er is dat.

Realistisch gezien zou je de evetuele complicaties van een vaccinatie moeten afweten tegen de mogelijke complicaties van de ziekte.
Aangezien de kans op complicaties bij de ziekte veel groter is, dan de kans op complicaties van een vaccinatie, is vaccineren dus de meest verstandige keuze.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:24

janderegelaa schreef:
[ [url=m/BLWcwX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja en blijkbaar helpt het niets :+

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daphx93, Ninouschka, vera_pino, viphorse en 36 bezoekers