Eczeem: lotgenoten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:13

Hallo allemaal,
Ik heb ontzettend geluk met mijn genen, ik heb namelijk eczeem geërfd van mijn moeder. *\o/* Hierdoor heb ik eczeem sinds ik mij kan herinneren. Eerst in mijn been- en armholtes en nu sinds een paar jaar op mijn handen en vingers (en af en toe armholtes). Omdat Bokt zo’n groot forum is waag ik hier maar een gokje: zijn er mensen die in een zelfde situatie zitten/hebben gezeten en wat helpt dan? Het enige waar ik het mee weg kan krijgen is corticosteroïdzalf. Ik heb het ook op een 'natuurlijke' manier geprobeerd, namelijk met een zeezout badje en kokosolie maar dat helpt dus helemaal niks. Gezond eten lijkt ook niet te werken, ik consumeer namelijk geen vlees, vis, zuivel, koffie en/of frisdrank. Ook heb ik geprobeerd om de inname van gluten te beperken en eet ik elke dag fruit en meestal 2x per dag groente. Daarnaast douche ik onder de 30 graden en gebruikt ik shampoo zonder stoffen sls e.d. Voor alsnog heeft dit alles 0 effect op mijn eczeem. Ik word er moedeloos van -O- Dus als iemand de gouden tip heeft...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:57

@ Mri, Waterontharder hebben wij ook sinds een jaar ongeveer, maar geen effect op mijn huid. Qua wasmiddel heb ik geen idee (ik heb het geluk dat ik nog thuis woon  ), maar ik denk dat ik het dan op meer plekken zou hebben.

@Hilary, ik heb jaren terug een test gedaan dat ze stoffen op je huid aanbrengen en daar kwam uit dat ik allergisch ben voor katten en nikkel. Op het gebied van voedsel zou ik het niet weten, de dokter zei dat je wel dingen kan schappen om te kijken of het helpt of juist niet. Maar als ik dat met alles moet doen ben ik nog wel een paar jaar bezig denk ik, want ik eet bijv. bijna alle groentes

@CookieMel, ja dit is wel officieel vastgesteld en daarnaast tot mijn 18e ook meegedaan aan een onderzoek over eczeem. (ik moest hiervoor 1x naar het ziekenhuis voor bloedafname en testen of ik ook astma had, en voor de rest elk jaar een enquête, weet alleen de naam niet meer van dit instituut die het deed) Ik heb dermovate zalf die door de dokter is voorgeschreven.

@ Veraaaaah, handschoentjes heb ik ook inderdaad, anders wat je aanraakt er onder, alleen het liefst zou ik helemaal van de zalf af willen.

@ oveslimpie, hebben ze dat via bloedonderzoek gedaan? En wordt zoiets vergoed?

@Jackytje, die zalf die ik nu heb is eigenlijk troep, dus body crème zou veel beter zijn, misschien wel het proberen waard

@bigone, ik heb alleen (jaren geleden) een allergietest gehad wat betreft bepaalde stoffen, maar niet voedingsstoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:44

Bedankt voor alle reacties weer. Hebben jullie ook dat het aan de rechter/linker kant van het lichaam erger is? Bij mij begint het altijd rechts en daar is het ook altijd het ergst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:20

Bij mij ging het begin van de maand goed en daarna opeens niet meer. Vreselijk nu met dat extra vaak handen wassen. Ga nu toch maar een eetdagboekje bij houden en vrees dat gluten vooral een boosdoener zijn. Van het weekend had ik lekkere kaneelbroodjes van de Ikea maar een paar uur later had ik ontzettend last van mn buik. Met witte afbakbroodjes hetzelfde verhaal. Bruine bolletjes daarin tegen heb ik dan weer geen last van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler en 70 bezoekers