Kniebescherming fietsen, paardrijden, ... ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Kniebescherming fietsen, paardrijden, ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 12:15

Om maar met de deur in huis te vallen: wie draagt er hier een kniebeschermer tijdens fietsen/paardrijden? :)

Ik ben begin september van de baan gereden door een auto.
Gevolg: tibiaplateaufractuur (verzakking 4.4mm van de plateau en aan de buitenzijde een breuk).
12 weken later is de breuk hersteld, verzakking niet verder gezakt, maar mijn spieren waren in frut van elkaar.

Die ben ik nu dus beetje bij beetje aan het trainen om sterker te worden.
Ik heb 4 littekens op de linkerknie. 2 van 4cm (links en rechts eentje), eentje van 3cm (rechts) en eentje van maar liefst 21cm. Onder de knieschijf, gans van links naar rechts.

Er zitten bouten in de knie. Een volgende val zal daar dus niet te veel invloed op hebben.
Maar ik wil de littekens wel wat beschermen tot ze goed genezen zijn, wat tot een jaar kan duren.

Dus ik overweeg serieus kniebescherming. Iets met een mousse of dergelijke aan, stél dat ik dan nog eens poef op de knie val, dat er toch net dat beetje extra is.

Is er iemand die zoiets gebruikt? Ik fiets naar het werk (nu nog niet uiteraard :') ) en ook tijdens deze weg wil ik de knie extra beschermen in de eerste gevoelige periode.

Er is altijd een waterkansje dat ik mijn knie opnieuw stuk doe op een andere manier,
maar elk beetje dat ik kan beschermen is gewoon fijn meegenomen :)

Ik hoor het graag!

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:42

Heb je nog fysiotherapie? Ik heb ooit mijn duim gebroken (open breuk). Fysio heeft toen voor mij een op maat gemaakt “beschermhoesje” van neopreen gemaakt. Beschermde goed en is soepel. Bleef ook goed zitten omdat het precies op maat was

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Kniebescherming fietsen, paardrijden, ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 12:52

Ik doe kinesitherapie. Ik kan inderdaad bij hen eens informeren! :)