ervaringen Frozen shoulder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

ervaringen Frozen shoulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 14:44

hier mensen die een frozen shoulder hebben/gehad hebben?

vorige week begonnen met bovenarm pijn die leek op een licht overrokken spier.
alleen begon de het laatste dagen fel toe te nemen,en na 2 nachten amper slapen door de stekende pijn die toenam naar de avond/nacht,gisterenavond nog langsgeweest bij de huisarts.

die dacht een peesontsteking in combinatie met een frozen shoulder, maar omdat hij echt amper iets met mijn arm/schouder kon,was het niet 100% zeker.

ontstekingsremmers,pijnstilling en kine voorgeschreven terug naar huis.

begin van de nacht was nog drama,later,door de pijnstilling waarschijnlijk,iets beter geslapen.

als ik online zoek,komt alles overeen met mijn pijn,dus waarschijnlijk wel correct,alleen schrik ik echt van de termijnen....
eerst weken pijn,daarna maanden functieverlies en daarna maanden herstel.
totale genezingstijd spreken ze van 1.5 a 3 jaar... -O-

hier mensen met ervaring?duurt het idd echt zo lang?

ook lees ik heel tegenstrijdige meningen over kine/fysio tijdens de ontstekingsperiode.
probeerde vandaag reeds 2x te bellen naar de kine,maar geen gehoor, en na het internet afspeuren,vraag ik me oprecht af of ik wel kine wil :o

gisterenmorgen ook de osteo gebeld,maar die ging me terugbellen zodra hij een annulatie had,daar de beste meneer de eerste 2 weken geen vrije plek meer had....(en ik de oorspronkelijke oorzaak meer richting mijn nek zoek)

meganproperx

Berichten: 769
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: ervaringen Frozen shoulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:05

Frozen shoulder hangt er heel erg van de persoon af hoelang het gaat duren.
Aspecten die allemaal meespelen is hoelang de ontsteking aanblijft, hoelang je de klachten al hebt, of je je arm wel nog een beetje gebruikt of juist helemaal stil houdt, waar het vandaan komt etc. etc.

Zou niet al te veel naar de termijnen op internet luisteren, is dus bij iedereen anders!

Ben je alleen nog bij de huisarts geweest of ook bij een therapeut? (misschien al aan een oefentherapeut gedacht?)

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: ervaringen Frozen shoulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:18