Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:57

De keus om het natuurlijk te proberen is waarschijnlijk voor een groot deel aangestuurd door hormonen. De hormonen die ineens gaan roepen dat je echt perse en per direct kinderen moet hebben. En nee die hormonen zijn niet altijd de beste raadgever maar ze hebben wel invloed. Of TS er verstandig aan gedaan heeft om ernaar te luisteren? Misschien niet... maar dat is nu eenmaal gebeurd en is niet terug te draaien. De beslissing om niet de medische molen in te gaan kan ik me dan weer prima voorstellen en zou ik ook nemen.

Maar nu het voldongen feit van een zwangerschap. Onlangs heb ik zelf voor de keuze gestaan om een zwangerschap wel of niet af te breken. We hebben hiervoor ook een afspraak gehad bij het ziekenhuis en ons goed laten voorlichten. Onze situatie was weliswaar volledig anders maar ik kan alleen maar zeggen dat ik een enorm respect heb gekregen voor de vrouwen die kiezen voor een abortus. Ik kon het niet en vond en vind het een enorme zware beslissing. Ik denk dat vele anti-abortus mensen en mensen die nooit voor die keuze gestaan hebben niet kunnen begrijpen hoe ontzettend ingrijpend die keuze is. Ik zelf begrijp het nu pas terwijl ik altijd heb geroepen dat iedereen voor zichzelf de keuze moet maken en er dus sowieso niet op tegen ben/was.
Overigens vind ik het wel een hele prettige gedachte dat mocht tijdens de 20 weken echo blijken dat er iets flink mis, ik kan kan uitwijken naar Nederland voor een abortus. Dat geeft mij toch een stukje rust.

Hoe dan ook wens ik je heel veel sterkte. Je gaat momenteel door een achtbaan van emoties gestuurd door hormonen en die maken je het niet gemakkelijk. De enige raad die ik je kan geven is, praat erover met mensen die je vertrouwd, laat je goed voorlichten over alle opties en risico’s en maak een keuze waar jij achter kan staan. Sterkte de komende periode. :(:)

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:26

Varekaj schreef:
TS denkt er NU wel over na, wil zich laten begeleiden door experts en houdt rekening met de gevolgen die er kunnen zijn.
Akkoord, dat had ze beter kunnen doen voor ze de horizontale tango ging dansen. Dat staat als een paal boven water.
Maar ze laat het niet op zijn beloop gaan. Ze zegt niet "ik zie wel waar het schip strandt" en ook niet "we doen het gewoon opnieuw als het misgaat". Ze gaat wat doen met de kennis die ze heeft om van daaruit de beste keuze te maken en niet "ik wil dit kost wat kost en hoe het kind eruit komt zal me worst wezen".

Dat verschil wou ik graag aankaarten. Ze heeft zich laten beïnvloeden door de hormonen, tja. Niet echt verstandig nee.
Maar ik heb 1000x liever dit, met iemand die de verantwoording alsnog wil opnemen, dan iemand die gewoon de ogen sluit en struisvogel gaat spelen.


Absoluut met je eens hoor Varekaj. Liever nu er goed over nadenken dan de potentiële gevolgen compleet negeren.

En over het afbreken na de 20 weken, echt niemand doet dat voor de lol. Maar als je daarmee je toekomstige kind een leven vol lijden kan besparen kan ik daar alleen maar vol achter staan.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:25

Ik moet zeggen dat ik naar gelang dit topic vordert vooral heel erg verdrietig word van de veroordelende reacties van vele bokkers. Het is niet aan ons om wat te vinden van de keuzes die TS tot nu toe gemaakt heeft. Die zijn nu eenmaal gemaakt en daar verander je niets meer aan. Waarom kunnen we niet gewoon een klankbord en steun zijn voor iemand die op dit moment een luisterend oor nodig heeft.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:32

Pipodipo schreef:
lizy29 schreef:
Ik moet zeggen dat ik naar gelang dit topic vordert vooral heel erg verdrietig word van de veroordelende reacties van vele bokkers. Het is niet aan ons om wat te vinden van de keuzes die TS tot nu toe gemaakt heeft. Die zijn nu eenmaal gemaakt en daar verander je niets meer aan. Waarom kunnen we niet gewoon een klankbord en steun zijn voor iemand die op dit moment een luisterend oor nodig heeft.

Dat gaat natuurlijk niet lukken als je om meningen vraagt bij een topic met deze titel en dit onderwerp. Het is vrij betrouwbaar te voorspellen dat er van alles en nog wat op tafel komt.


Mensen hebben zelf invloed op hoe ze reageren en kunnen er dus ook prima voor kiezen om netjes te reageren zonder op TS in te hakken.
Maar schijnbaar vliegt elk fatsoen het raam uit zodra er een gevoelig onderwerp word aangekaart en dat vind ik dus echt oprecht verdrietig.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:38

Klinkt alsof jullie een heel goed doordacht plan hebben opgesteld samen en de geneticus jullie ook goed op weg heeft geholpen.

Ik wens jullie in ieder geval heel vee sterkte toe de komende tijd en dat de komende 3 weken maar snel voorbij mogen zijn. Hopelijk mogen jullie over een maand of 7 een gezond kindje op de wereld zetten.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:24

Ik omschreef het van de week in een ander topic als volgt:

lizy29 schreef:
Zolang het nog niet geboren is is het voor mij voornamelijk een buik die in de weg zit met iets erin wat als doel heeft mijn organen bont en blauw te schoppen en te voorkomen dat ik fatsoenlijk kan bukken.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, AmenteC, Hazna, Janneke2, MagicBullet, Mars, Mowgli4, YandexBot en 40 bezoekers