Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:30

Je hebt 50% kans dat je een gezond kindje draagt. Op basis daarvan zou ik nu nog geen beslissing nemen tav deze zwangerschap.
25% kans dat het niet levensvatbaar is of slechts kort leeft
25% kans dat het een meisje is de net zo ziek gaat zijn als jijzelf. De vraag is dan of je dat voldoende levenskwaliteit vindt. Daar ben jij de expert.
Als je dat vindt heb je 75% kans op een kind met een goed leven.

Mijn idee hierover is pas na de vlokkentest een beslissing nemen over dit gewenste kindje. In Nederland en zeker in Duitsland kunnen ze je verder helpen als dat in België niet kan.

ICSI klinkt eenvoudig maar is dat niet. De hormooninjecties, het afnemen van de eicellen is erg belastend en het is helemaal niet gegarandeerd dat het terugplaatsen lukt.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst, en nog meer geluk en een gezond kindje.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:35

Super dat de echo goed was! Nu duimen voor een goede Nipt-uitslag!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:45

Wat fijn!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:32

Alleen voor trisomie 21/down 18/Edwards 13/Patau is de test redelijk accuraat. De overheid zegt hierover:


Is de uitslag van de NIPT afwijkend? Er is dan vervolgonderzoek nodig als u zekerheid wilt krijgen. Lees ook onder 'U bent mogelijk zwanger van een kind met down-, edwards- of patausyndroom'.

Is de uitslag ‘niet-afwijkend’? Deze uitslag klopt bijna altijd. De kans is zeer klein dat u zwanger bent van een kind met down-, edwards- of patausyndroom. U hoeft dus geen vervolgonderzoek.

De NIPT ontdekt meer kinderen met down-, edwards- en patausyndroom dan de combinatietest en van de NIPT klopt vaker dan de uitslag van de combinatietest zegt veel maar niet alles en geen nevenbedingen zegt niet dat er niets is.

Bron: https://onderzoekvanmijnongeborenkind.n ... er-de-nipt

Afhankelijk van het geslacht zal er dus nog verder onderzoek gedaan worden.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:36

Sterkte! Ik hoop dat je een goede 20-weken echo hebt en dat je kan gaan genieten van het hummeltje in je buik. En wat betreft je drukke leventje: je bent zwanger, zorg goed voor jezelf en je kindje, even een stapje terug doen...

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, BrandWatchBot, CairnTerrier, heidy_wilco, mariska_emke, Neon, Nikkii026, Silenna, Soepblik, SusanH, Travel_me, vikawiek, VuurVleugels, Yesterday en 130 bezoekers