Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:02

Je stelt serieus de vraag ter discussie óf vaccinaties werken? Wow, het konijnenhol is écht diep...


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:18

blue_sky schreef:
In de natuur heeft bijna alles een functie.

Deze misvatting is heel algemeen. Niets in de natuur heeft een functie buiten reproductie. Besmettelijke ziektes zijn het gevolg van succesvolle reproductie van virussen, bacteriën en andere micro organismen. Niets meer en niets minder.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 09-09-19 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:01

Rakkie123 schreef:
Daarvoor zou ik naar een klassieke homeopaat gaan, die hebben daar voor gestudeerd.
Of naar een bioresonatietherapeut, die is daar voor opgeleid.

Water met geheugen, of een kwakzalver met een toverstokje...... |o

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:55

Janneke2 schreef:
Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.

Klopt, homeopathie "werkt" nl. niet, nooit.
Het beweren dat het een effectief alternatief zou zijn voor vaccinatie (wat je ook van vaccinatie denkt) is het verbreiden van misinformatie grenzend aan het misdadige.


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:02

De discussie met anti-vaxxers (wat een woord btw) heeft grote overeenkomsten met discussiëren met mensen die niet geloven in evolutie, of denken dat de aarde plat is is.
Een vrij hopeloze zaak, gezien algemeen aanvaarde wetenschappelijk goed onderzochte informatie niet als valide wordt gezien door dergelijke groepen.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:02

Het is een vreemd idee dat ik eigenlijk alleen op bokt tegenkom; dat alle meningen gelijkwaardig zijn en gerespecteerd zouden moeten worden.
Ik kom zoveel meningen tegen waar ik geen greintje respect voor kan opbrengen. Als je bv. tegen mij beweert dat de aarde plat is, dan ben je een idioot. Simpel.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:07

verootjoo schreef:
Dat de aarde plat is, is ook geen mening := Dat is banketstaaf, aangezien het een feit is dat de aarde rond is. Dat is ook geen mening.

Zie, je snapt hem ook.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:22

Hm, mijn eerste reactie op je bericht was een beetje melig.
Ik heb er eens over nagedacht. Voor jou en ik is de ronde aarde een feit (onderbouwing niet echt nodig). Maar wat is de bewering "de aarde is plat" dan? Okay "banketstaaf" zeg je, en daar ben ik het in principe mee eens, maar het is óók een mening, die afwijkt van de onze. En onderbouwd wordt met argumenten. Maar de mening van een platte aarde aanhanger is niet zo valide als die van mensen die weten dat de aarde rond is omdat die argumenten op aantoonbaar niet kloppende observaties/interpretatie van data is gebaseerd.
Ik heb opzettelijk een heel extreem voorbeeld gekozen.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:59

Wat ik bij jou tegen kom is dat jij je graag ten onrechte persoonlijk aangesproken voelt :roll: .

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:04

quera schreef:
En jij dat je je enorm aangevallen voelt op een vraag van haar. ;)

Haha, een vraag, compleet met sneer _O-
Vond het overigens niet een "enorme aanval", dat is jouw idee.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:16

Askja schreef:
Kuggur schreef:
Hm, mijn eerste reactie op je bericht was een beetje melig.
Ik heb er eens over nagedacht. Voor jou en ik is de ronde aarde een feit (onderbouwing niet echt nodig). Maar wat is de bewering "de aarde is plat" dan? Okay "banketstaaf" zeg je, en daar ben ik het in principe mee eens, maar het is óók een mening, die afwijkt van de onze. En onderbouwd wordt met argumenten. Maar de mening van een platte aarde aanhanger is niet zo valide als die van mensen die weten dat de aarde rond is omdat die argumenten op aantoonbaar niet kloppende observaties/interpretatie van data is gebaseerd.
Ik heb opzettelijk een heel extreem voorbeeld gekozen.

Dat is geen mening, maar een geloof. En een terugkerend probleem in discussies met gelovigen (in wat dan ook) is dat ze hun geloof boven de objectief meetbare en waarneembare werkelijkheid stellen. Ofwel: dat ze op het vlak van hun geloof geen boodschap hebben aan de wetenschap. Dan ben je snel uitgepraat.

Een grijs gebied. Ik ben het helemaal met je eens dat terminologie in deze discussies vaak enorm misbruikt wordt.
Een veel voorkomende waar ik me énorm aan erger is de"wetenschap is ook maar een geloof".
Wanneer houdt geloven op en begint weten? Is geloven in kabouters hetzelfde als geloven dat morgen de zon op gaat? Nee ik denk van niet, maar in beide gevallen kun je het werkwoord geloven gebruiken. En van dat soort taalkundige kunstjes gebruik maken kan de discussie gemakkelijk vertroebelen.
Maar het helpt niet om het waarheidsgehalte van beweringen vast te stellen.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:18

quera schreef:
Kuggur schreef:

Haha, een vraag, compleet met sneer _O-
Vond het overigens niet een "enorme aanval", dat is jouw idee.

Je smiley op het einde deed mij anders vermoeden ;)

Ik rol mijn ogen in milde irritatie, niet als ik enorm aangevallen wordt ;)

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:03

pmarena schreef:
Dat is NIET te vergelijken met een nieuw virus waar (nog?) niemand immuniteit voor opgebouwd heeft...

.

Hoe is mazelen niet een nieuw virus als je het niet hebt gehad, en niet bent gevaccineerd.
Het is dus prima te vergelijken. Je ventileert de typische wanlogica uit de antivax wereld.

NB. Er zijn inmiddels hele volkstammen die immuniteit voor covid 19 hebben opgebouwd, óók daar gaat je redenering mank.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:41

Pmarena, sorry, ik was vergeten hoe onzinnig het is te discussiëren met mensen met zo'n plaat voor hun kop.

Ik ben vijftig, kreeg mazelen vóór er werd ingeent. Dus onder die omstandigheden waarvan jij in je koppige onwetenheid meent dat ze ideaal zijn (of in ieder geval te prefereren boven algemene vaccinatie).
Ik stierf er bijna aan, vele van mijn leeftijdsgenoten waren niet zo gelukkig het te overleven.

Je schijnt niet te willen inzien dat voor een organisme ieder virus waar het voor het eerst mee in contact komt "nieuw"is. Het maakt voor dat organisme geen zier uit of er anderen immuun zijn of niet op het moment van besmetting. De enige die voor je immuunsysteem oude bekenden zijn degene die ze eerder doorgemaakt hebben, of waar je tegen bent ingeent.

Ik heb overigens geen enkele illusie dat je voor rede vatbaar bent, en hoop van harte dat individuen als jij zo zeldzaam blijven dat ze op de slippen van de kudde immuniteit van mensen kunnen meeliften die wél over gezond verstand beschikken.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion en 19 bezoekers