Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:19

Ohhhh pleaseeee Frank Reusink....beroepsoplichter. Zelfde als Ramon Walter die nu allemaal doneeracties opzet en naar buiten komt dat zijn rek nr bekend is van diverse oplichtingspraktijken.

En ik zag iets over 10 doden per jaar DOOR vaccinatie. Echt door zulke beweringen zet je jezelf zo kansloos voor schut. Het is nog altijd NA vaccinatie en correlatie is geen causatie.
Dat zijn wetenschappelijke basisprincipes. Door beweringen te doen als dit toon je enkel aan gewoon NUL KOMMA NUL te snappen van wetenschap, statistiek of hoe een wetenschappelijk artikel te lezen.


_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:10

veerledec schreef:
Nou ben ik niet tegen vaccinaties, maar persoonlijk zou ik ook zeggen dat bij zoiets precairs als de gezondheid van een jong kind er bewezen zou moet worden dat de negatieve gezondheidsveranderingen direct na een vaccinatie niet door die vaccinatie komen, en niet dat we gaan roepen dat niet bewezen kan worden dat het er wel door komt, dus dat het veilig is. Dat is immer uitgaan van je eigen mogelijke onkunde, en dat lijkt me niet op zijn plaats.

Een los mazelen-vaccin zou ik ook wel willen.


Dat wordt onderzocht door het Lareb
De eerder 10 doden per jaar worden echt uitgebreid onderzocht. En de conclusie is altijd hetzelfde. Er is geen aantoonbaar verband en meestal wordt er een andere onderliggende oorzaak van overlijden gevonden.
Als er iets zeer zeer uitgebreid onderzocht is is het de veiligheid van vaccins. Dat Antivaxxers die onderzoeken afwijzen is wat anders.


_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:04

Beste oplossing is de foeiknop in dit geval. Zie de reacties nog in jullie quotes en na een paar regels denk ik ohja daar is die knop voor. Ter voorkoming van afsterven van hersencellen.
Sommige mensen willen en kunnen niet begrijpen.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:59

Spoiler:
Maar dat gebeurd toch in iedere discussie met Pmarena

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:20

De vraag blijft hoe gegrond de angst is en of de gevolgen van een prik ook daadwerkelijk door die prik kwamen.
Want op een zeer zeldzame anafylactischeshock na zijn de meeste bijwerkingen gewoon erg gering qua ernst. Alle overige bijwerkingen zijn wetenschappelijk niet bewezen. Hoeveel onderzoek daar ook naar is gedaan.
Dat ouders dat anders zien kan. Je moet immers iets de schuld kunnen geven.
Maar wellicht kloppen die beschuldigingen gewoon niet hoeveel jij als ouder ook vindt dat het wel zo is.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:55

Win hebben een representatieve democratie demos = volk kratein = heersen dus representatieve volksheerschappij.
Wij kiezen wie voor ons beslist en als de meerderheid beslist wij doen dat via die stroming dat gebeurd dat zo en mag de minderheid via oppositie daar gaan polderen.

Overigens is de antivax beweging een dermate kleine minderheid dat die op het grote geheel als verwaarloosbaar kan worden gezien. Hun vertegenwoordiging in ons parlement is dan ook nihil.
Net als dat is voor een hoop andere kleine minderheden.
Mag je ze daarom onderschoffelen?
Nee je dient er in het redelijke naar te luisteren.
Kramen ze onzin uit of is het niet realistisch wat men vraagt hoeft de meerderheid niet te doen wat zij willen en mag de meerderheid beslissen dat een andere koers wenselijk is.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:23

Precies. En een autogordel is ook een aantasting van de lichamelijke integriteit.
En dat is visiteren van het achterste van mensen die naar de Cariben of Suriname vliegen ook. En toch mag het

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:41

schijnbaar wel zien mazelen overal weer de kop op steken en deze kleine groep groeiende is. En dat is niet wenselijk.
En soms mag verwacht worden van een minderheid dat zij zich conformeren naar de meerderheid. Zoals rokers die niet meer in de kroeg mogen roken.
Dat is een (veel) grotere minderheid dan de niet vaccineerders. En toch mogen zij niet meer overal roken.
Wat ze thuis doen prima. Maar in een omgeving waar zij anderen kunnen schaden wordt van ze verwacht niet te roken.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:40

Als jij naast mij rookt loop ik ook een gezondheidsrisico. Als een ongevaccineerd kind met een door vaccineren te voorkomen ziekte bij mijn nog niet gevaccineerde baby of die kankerpatiënt met een immuniteitaprobleem komt loopt die ook een gezondheidsrisico.
En beide is door de keuze van die persoon. Door hun keuze loopt mijn baby of die kankerpatiënt accuut gevaar of ik kan door meeroken last krijgen van mijn astma.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:02

Ik heb nog geen enkele correcte onderbouwing van en antivaxxer gelezen.
Het lijkt misschien leuk maar het is gewoon een dikke vinger naar alles wat gebaseerd is op feiten.
Het is een niet willen snappen, verdraaien van feiten en zaken

Zoals zeggen die ongevaccineerde kinderen zijn niet per definitie ziek. Het is netzo min de schuld van ongevaccineerde kinderen dat mazelen opkomt als dat vakantiegangers die t meenemen en de het kom mede teruf door de mensen die het mono vaccin uit de handel hebben gehaald. Dat is toch geen realistisch wereldbeeld.
Ik Bedoel Serieus??? De terugkomst van mazelen komt door ui de handel halen vN het monovaccin?? Dat is zo’n verdraaiing van de werkelijkheid.

Daarnaast zeg ik niet dat ongevaccineerde kinderen per definitie ziek zijn. Ik zeg dat het kan dat zij wat onder de leden hebben en verspreiden.
De kans dat een 3 jarig ongevaccineerd kind wat verspreid is groter dan mijn volledig gevaccineerde 3 jarige. Punt. Dat is een feit.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:02

Nikass dat gebeurd ook. Ze eisten oa onafhankelijk onderzoek naar de veiligheid. Daar is serieus op gereageerd met oa overleggen van diverse onderzoeken (wat werd afgeschoten) en gevraagd wanneer zij een vaccin veilig zouden vinden. Daar kwam nooit antwoord op maar er werd wel in de wereld geslingerd dat het RIVM geen onafhankelijk onderzoek kan overleggen.
Net als die reusink die ook onderzoeken die zijn vragen beantwoorden eist. Die zijn toegezonden en hij zegt gewoon ik vind deze onderzoeken niet goed.
Tsja dan kan je niet meer een luisterend oor bieden want ze Willen niet en denken toch beter te weten. Terwijl zij niet belast zijn met enige inhoudelijke kennis wat ze in staat maakt überhaupt die onderzoeken te beoordelen.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Afanaisa91, AhrefsBot, CaroR, collendoorn, ElineGC, EmptyWords, Eva1975, Jeska2, Leo, lovelance, Selbourne en 42 bezoekers