Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Pumpkins
Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:51

Een goede vriendin van mij vaccineert niet. Ze heeft drie kinderen waarvan de eerste tegen alles is ingeënt, de tweede halverwege het vaccinatieprogramma gestopt is en de derde nergens voor is ingeënt. Als ik haar vraag naar haar beweegredenen, krijg ik geen duidelijk antwoord. Ze geeft aan niet in de vaccinatie te geloven en doet er een beetje te makkelijk over in mijn ogen.ze heeft wiskunde en voedingsmiddelen technologie gestudeerd, verdiept over altijd goed in, maar dit begrijp ik ook werkelijk niet.

Een collega van mij is een ander verhaal. Hij is openlijk tegen vaccineren. Inmiddels woont hij in Bolivia waar de kans dat je (vooral als westerling) wat oploopt. Maar hij gelooft heilig in de verhalen die rondgaan op de anti-vaccinatie sites.



Pumpkins
Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:50

bigone schreef:
pmarena, excuus voor het woordje jou, maar ik vind wel dat de gevolgen van een polio uitbraak ontzettend klein worden gemaakt. Het is een gigantisch besmettelijke klotenziekte en je word in Nederland, vanaf dat de enting er voor bestaat, ingeent met dood materiaal, dit werkt beter dan de suikerklontjes methode zoals nog wegens hoge kosten van het enten, in veel landen word toegepast. Kan me voorstellen dat mensen huiverig zijn om levend virus in te spuiten maar dood materiaal is iets anders. En ik heb de indruk dat er van regeringswege uit al veel gedaan word om polio buiten de deur te houden, zie het tweewekelijks onderzoek van afvalwater op risicoplaatsen.



Tot nu toe las ik alleen mee en weet dat jullie al veel verder in de discussie zijn. Zelf kan ik het ook niet geloven dat mensen zo lichtzinnig doen over polio. Denk dat veel mensen ook niet meer vaccineren omdat ze niet met eigen ogen hebben gezien wat sommige kinderziektes kunnen aanrichten. Mijn moeder heeft kinderpolio gehad en is daar gelukkig van genezen, ondanks dat ze er wel gevolgen van heeft onder vonden. Ik ben dus opgegroeid met dat het een noodzaak is om te vaccineren.

Dat veel kinderziektes niet of nauwelijks meer voorkomen en daardoor de druk voor vele mensen veel lager is om te vaccineren snap ik. Maar besef dan wel dat dit komt doordat juist vele mensen wel vaccineren. Ik denk ook dat we in Nederland eenzelfde toestand kunnen verwachten als wat de TS meemaakt. Er zullen pas mensen wakker geschud worden of voor hun wordt de afweging wel vaccineren opeens belangrijker dan niet vaccineren, waardoor er een grote toeloop op vaccineren komt. Het is niet zo zwart wit als ik het omschrijf. Er zijn ongetwijfeld verschillende beweegredenen te bedenken zijn waarom je opeens wel zou vaccineren bij een uitbraak.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-19 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout op verzoek gewijzigd

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, hel1, Juniores, Lisewiesje, Mar_X, marsyl, noordje, Saartjuh_b en 161 bezoekers