Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:43

Ik ben geen anti vacc- ster, maar ik heb "gewoon, zoals iedereen van mijn generatie" mazelen gehad.
En de bof en rode hond en nog het een en ander.

Ik weet 'dat het tegenwoordig anders ligt', maar allerlei toestanden omdat een kinderziekte heerst, ik blijf het raar vinden.
Mind, met 'een kinderziekte' bedoel ik niet "iets waar je je niet druk om moet maken",
kinderziektes horen erbij.
En iedere ziekte moet je serieus nemen.

Toen Tante Dokter bij mij in 1965 roodvonk constateerde, reageerde mijn vader met de opmerking '...dat daar vroeger halve steden aan dood gingen'.
(Of course, my mum was not amused - maar zo liggen de zaken.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:27

_San87_ schreef:
beatje schreef:
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon mazelen kreeg,heb die ook gehad en behalve dat je ziek bent niks aan over gehouden.Waarom word er nu zo paniekerig gedaan om mazelen?

Ik vraag me af of mij eigen kinderen er tegen ingeent zijn ,denk het ook niet,wel het gewone vaccinatie programma DKP en tetanus.

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

:o
Mogen er een paar oogkleppen af...?

...oorlog, inclusief honger en bijbehorende ziekten vernietigen miljoenen kinderlevens, ook letterlijk.
Rampen zoals orkanen en overstromingen die standaard de allerarmsten treffen komen daar nog bij. (Denk aan de Carriben, Bangladesh etc.)

Maar vergeleken met infectieziekten die we inmiddels onder controle hebben (vergelijk het met 'paasei'/ tuberculose, cholera/'de klere', en smallpox/ 'de pokken') is mazelen geen killer.
Maar wel een stevige ziekte, dat wel.
|( ...aids hebben we nog steeds niet echt onder controle, en zowel pasgeboren baby's als met name jonge meisjes sterven bij bosjes aan aids.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 06-09-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:12

Ibbel schreef:
Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.


Hoezo: "zelfs de gelovigen gaan nadenken"?

Het niet vaccineren voor de "zwaar" gereformeerden is van een totaal andere orde.
Een kwestie van interpretatie van bijbelteksten
(...geen blinde gehoorzaamheid en er komt een boel denkwerk bij kijken...) waar ik niet achter sta,
maar wat gebaseerd is op iets anders dan domheid of feiten mbt vaccinatie ontkennen.

Wat gebeurt is dat for some reason or the other dat behalve vaccinaties en ook televisie in de ban gingen, maar internet niet.
Er gebeurt daarmee een hoop in de "zware zuil".

Niet dat men meer is gaan nadenken,
(... dat deden ze dus allang...)
maar anders.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:20

dromertje2 schreef:
Ik snap niet dat je wel zou gaan vaccineren, als er voor geroepen wordt dat vaccineren zo gevaarlijk is en dat polio een zomergriepje is en mazelen een onschuldig kinderziekte.

Tja, voor plm 95% van de mensheid is polio een onschuldig zomergriepje.
En voor het vaccin ontwikkeld was, waren er al maatregelen om het gevaar in te dammen.
Dwz: de kans op het zomergriepje krijgen te verkleinen - of jij of vooral je kind tot de 3% dodelijke slachtoffers zou horen of de 2% zwaar gehandicapten blijft/ bleef een gok.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:23

pmarena schreef:
Sterker nog: nog niet eens een zomergriepje, want het gaat meestal ongemerkt voorbij.
Tenminste als je het RIVM als betrouwbare bron van informatie ziet?

Citaat:
RIVM: https://www.rivm.nl/polio

Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen.


Hoeveel mensen weten dit nou eigenlijk? Hier op Bokt zie je al dat zelfs mensen die al meerdere keren die link onder hun neus geduwd hebben gekregen, het nog niet willen lezen / beseffen ofzo... dat het toch iets minder gruwelijk is dan hoe het ons voorgeschoteld wordt := Natuurlijk blijft het ontzettend klöte als je wel tot die uitzonderingen behoort die er mee in het ziekenhuis terecht komen :(:)


Ziekenhuis?
Ik heb de polio uitbraak van 1971, 74 en 78 meegemaakt.
Je weet niet waar je over praat geloof ik.

Ja, er kwamen mensen in het ziekenhuis.
Daarna niet meer naar huis, maar hetzij het kerkhof - hetzij het verpleeghuis.

(En ik heb de directeur van het verpleeghuis gesproken die een dominee naar binnen had gepraat. Die directeur was een verstandig man en de geloofscrisis die de dominee kreeg lijkt mij alleen maar prima.)
Citaat:
En als je het verhaal verder volgt daar op de website dan zeggen ze dat 1 of een halve persoon per 100 die daadwerkelijk een polio infectie oplopen (moet je heel goed je best voor doen in NL)(...)

In augustus zwemmen in open water, daarna een ijsje eten en dan na wc gebruik ivm de grote boodschap niet je handen wassen.

Zo lastig is dat niet.
Polio is geen cholera.
(Daar gingen in 1850 nog hele volksstammen aan dood, maar dat is bedwongen.)

Citaat:
Wat op zich ook wel weer begrijpelijk is als je een vaccinatie ziet als "baadt het niet dan schaadt het niet" en niet gelooft in mogelijke bijwerkingen. Dan is elke kans op ziekte dat "prikje" wel waard in je beleving natuurlijk :)


Off topic: ik heb nog nooit een vaccin zien baden. ;)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-09-19 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:49

blue_sky schreef:
Tegen pokken vaccineren we inmiddels niet meer. Daar werd op een gegeven moment het risico groter dan de baten.


Nee.

Smallpox is uitgeroeid.
De kosten vielen een soort van mee, de baten zijn de gespaarde levens.

Inenten is niet meer nodig.


En griepprikken uitdelen omdat je weinig ziekteverzuim wil: ik heb daar vraagtekens bij.
(Een werkgever 'mag dat willen', maar ik hoop vurig dat de werknemer alle ruimte heeft voor een eigen afweging. "Mijn lijf, mijn regels", niet die van de baas.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:10

Waves schreef:
Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.



Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?


Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.
Homeopathie gaat over "deze" persoon (baby van 4 maanden) in "deze" situatie (mazelen).

(Waarschijnlijk hebben Duitse artsen een boel ervaring hiermee uit de tijd voor er een vaccin tegen was, maar dan nog blijft het altijd een individuele bepaling.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22653
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:08

Ik ben geen anti vaccer, maar ik heb vraagtekens bij de harde bewering 'dat het schema het beste zou zijn'.

Please mind: er is simpelweg verschil tussen het statistisch veilige schema -
....dat een uitstekend uitgangspunt is!!! -
en datgene wat 'nu, voor deze persoon ' het beste is.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, GoogleAdsense, jen, NicoleKelos, Priscilla27, Valentijn5, Wistaire en 68 bezoekers