Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:11

daffie1986 schreef:
troi schreef:
Jeetje! Ben benieuwd of hier anti-vaxxers reageren. Dit is nog een confronterende vraag natuurlijk!

Terugkomen op je principes of je kind mogelijk dood laten gaan voor die principes...


Dat is dus ook waarom ik er zo benieuwd naar ben. Het lijkt mij dat je altijd achter je principes blijft staan. Immers je bent ervan overtuigd dat je je kind groot onheil aandoet. En ineens is er dan blijkbaar toch twijfel, waarom, door wat?

Ik gok omdat ze nu geconfronteerd worden met de gevolgen van hun keuze. Dan kan het gebeuren dat er andere inzichten op worden gedaan.


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:05

Resistance schreef:
Maxima_S schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik het daar nooit over. In mijn omgeving ken ik enkele die ook niet enten en ik vermoed dat die het ook niet zouden doen, dit is een vermoedde. Op het kd waar mijn dochter binnenkort heen gaat zijn alle kinderen door en door gevaccineert...ik ben benieuwd dus daar kan ik met niemand uitwisselen haha.


Zitten er ook baby's op dat KD?

Ik mag toch hopen van niet. En zo wel, dat niet gevaccineerde kinderen niet toegelaten worden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:27

beatje schreef:
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon mazelen kreeg,heb die ook gehad en behalve dat je ziek bent niks aan over gehouden.Waarom word er nu zo paniekerig gedaan om mazelen?

Ik vraag me af of mij eigen kinderen er tegen ingeent zijn ,denk het ook niet,wel het gewone vaccinatie programma DKP en tetanus.

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:37

beatje schreef:
_San87_ schreef:

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

Serieus? Heb daar vroeger nooit iets van gehoord? Van Bof weet ik bv dat het complicatie's op latere leeftijd geeft.Van mazelen echt nog nooit wat gehoord.


Mazelen kunnen ernstige complicaties geven, verschillende infecties tot hersenvliesontsteking aan toe. In Nederland is de gezondheidszorg dusdanig goed dat de overlevingskans groot is. In landen als Afrika gaan er 1 op de 10 a 20 kinderen dood nadat ze mazelen hebben gehad.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:07

Janneke2 schreef:
_San87_ schreef:

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

:o
Mogen er een paar oogkleppen af...?

...oorlog, inclusief honger en bijbehorende ziekten vernietigen miljoenen kinderlevens, ook letterlijk.
Rampen zoals orkanen en overstromingen die standaard de allerarmsten treffen komen daar nog bij. (Denk aan de Carriben, Bangladesh etc.)

Maar vergeleken met infectieziekten die we inmiddels onder controle hebben (vergelijk het met 'paasei'/ tuberculose, cholera/'de klere', en smallpox/ 'de pokken') is mazelen geen killer.
Maar wel een stevige ziekte, dat wel.
|( ...aids hebben we nog steeds niet echt onder controle, en zowel pasgeboren baby's als met name jonge meisjes sterven bij bosjes aan aids.

Dat ik zeg dat mazelen EEN VAN DE belangrijkste oorzaken is betekent niet dat ik niet weet/erken dat er nog meer oorzaken zijn :?.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:09

Ibbel schreef:
Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.

De volksgezondheid in gevaar brengen is dan ook geen kattepis.

Maar er moet altijd eerst iets ergs gebeuren voor mensen wakker worden, of zo.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:46

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

De volksgezondheid in gevaar brengen is dan ook geen kattepis.

Maar er moet altijd eerst iets ergs gebeuren voor mensen wakker worden, of zo.

Misschien moet het maar eens gebeuren. Dan onderneemt de regering tenminste iets.

Het is alleen jammer dat de slachtoffers dan onschuldige kinderen zijn. Zij hebben immers geen zeggenschap over de waanideeën van hun ouders.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:34

Als vaccins geen levens redden, waarom wordt dan nu de noodklok geluid? Daarnaast vind ik een vergelijking met de VS niet goed. Het hele gezondheidszorgstelsel zit daar zó anders in elkaar. Medicatie wordt op andere manier getest, andere stoffen zijn toegestaan. Europa is veel strenger.

'De meeste sterfgevallen bij ziekte uitbraken en dus ook mazelen wereldwijd vallen nog steeds in landen waar armoede, hongersnood en of oorlog heerst. Deze mensen hebben een slechte weerstand en zijn veel bevattelijker voor ziektes en bijwerkingen.'

Deze mensen hebben ook geen toegang tot goede gezondheidszorg waardoor besmetting wél voorkomen kan worden. Unicef heeft vast geen goed beeld van hoe vaccinaties júist levens redden: https://www.unicef.nl/nieuws/2016-11-10 ... s-mogelijk

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:35

Kaitlyn schreef:
_San87_ schreef:

Het is alleen jammer dat de slachtoffers dan onschuldige kinderen zijn. Zij hebben immers geen zeggenschap over de waanideeën van hun ouders.


Misschien komt dan wel eindelijk de verplichting van vaccineren, en bij weigering uit huis plaatsing.
Soms moet je mensen op de hardste manier die mogelijk is pakken, om onnodige sterftes te voorkomen.
Dan zullen we eens zien hoeveel mensen er alsnog niet vaccineren.

Ik snap het sentiment.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:00

xU_Blinghx schreef:
beatje schreef:

In België zijn ze dus veel later pas gaan vaccineren , heb even gezocht van af 1995 pas. Dat mazelen complicaties kan geven wil ook niet zeggen dat je die ook krijgt he.


Met die redenering kun je ook zeggen dat met vaccinaties complicaties kan geven maar ook niet iedereen die krijgt

Dat klopt ook. En als je je inleest zie je dat je bij vaccineren inderdaad een kans hebt op een bepaalde complicatie. Dat heb je ook met het innemen van een paracetamol, of een ibuprofen (ik noem maar wat).

Je moet dan gaan bedenken of de ene kans voor jou belangrijker is dan de andere kans. Waarbij je met vaccineren niet alleen om je eigen kind, maar ook om die van een ander moet denken. Vaccineren gaat ook in het belang van de volksgezondheid, of jij bij hoofdpijn en molletje pakt of niet, zal het volk roesten.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:04

pmarena schreef:
Je moet helemaal niks. Het zal het volk ook roesten als jouw kind die zeldzame is die dus wèl zo'n bijwerking te pakken heeft :(:)

Ik neem aan dat mensen die niet vaccineren daar ook over nagedacht hebben?

Dus daarom je 'moet'.


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:24

Avalanche81 schreef:
verootjoo schreef:
Volgens mij is dat algemeen bekend, maar ik vind 5-10% kans op complicaties bij polio helemaal niet zo weinig en ook geen uitzonderingsgeval, maar dat zal wel aan mij liggen dan :=
Zeker niet als je bedenkt dat als niemand meer zou vaccineren het ongeveer zeker is dat iedereen in zijn leven wel in aanraking komt met polio.
Dus als je dan in een dorp 2000 kinderen hebt die het krijgen, krijgen er daarvan 100/200 complicaties. Dat vind ik veel ja -O-

Plus dat de complicaties heftiger zijn dan van bijvoorbeeld een verkoudheid :+

Och joh, verlamminkje of hersenvliesontstekinkje. Kattepis.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:26

Ik vind het wel grappig dat mensen die niet vaccineren de mogelijke gevolgen van een ziekte aan het bagatelliseren zijn.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:49

Avalanche81 schreef:
blue_sky schreef:
En ik vraag me oprecht af of het doormaken van infectieziekten geen functie heeft.

Nope. Niet meer dan een vaccinatie.

Een vaccinatie is niks anders dat het immuunsysteem een beetje voor de gek houden en laten denken dat het de ziekte al gehad heeft. Komt het dus de ziekte in werkelijkheid tegen, dan zijn er al gerichte antistoffen aangemaakt, en wordt de persoon dus niet ziek.

Of veel minder ziek.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:41

Sja, het is natuurlijk best zuur dat mazelen een opmars maakt doordat er steeds minder gevaccineerd wordt. En nu mazelen een opmars maakt, moet ineens iedereen weer een vaccinatie... Ook de mensen die dat eerst niet wilden.

Mooi dat ze dat nu wel willen, trouwens. Beetje laat, maar okay. Maar om ze dan voorrang te geven, dat vind ik ook niet eerlijk. First come, first serve. Of dat nu een al gevaccineerd kind is, of een nog niet gevaccineerd kind.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:15

Rakkie123 schreef:
Zo zwart wit is het natuurlijk niet, niet bij redenen waarom mensen niet vaccineren en ook niet waarom ze dat nu opeens wel gaan doen.

Wat ik jammer vind is dat de alternatieve mogelijkheden zoals klassieke homeopatie en bioresonantie niet besproken worden, of als hulp bij als je vaccineert, of als je besluit niet te vaccineren en je kind of jij wordt ziek, zijn het enorme mogelijkheden om je kind erdoorheen te helpen en het immuunsysteem dus door het ziek zijn versterkt.

Daarnaast vind ik de angst voor mazelen zo´n overkill, mijn generatie organiseerde mazelen en waterpokkenfeestjes, je kon het maar gehad hebben.
De bof waar al jaren zo massaal voor word ingeent, kreeg echt niet iedereen, bij ons in gezin van 7 kinderen niemand, mijn ouders trouwens ook niet.
En ik ken helemaal niemand die aan de enge ziekte mazelen iets meer heeft overgehouden dan heel veel leuke kinderfeestjes :+

Dus, storm in een glas water.....

Zou er wellicht een goede reden zijn dat bijna niemand de bof kreeg/krijgt :+?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:50

Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.

Vind je? Want er is een heel logische verklaring waarom de bof niet/nauwelijks meer voorkomt.

Ben ook wel benieuwd naar de homeopatische middelen. Of bedoel je fytotherapie?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:01

Kuggur schreef:
Janneke2 schreef:
Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.

Klopt, homeopathie "werkt" nl. niet, nooit.
Het beweren dat het een effectief alternatief zou zijn voor vaccinatie (wat je ook van vaccinatie denkt) is het verbreiden van misinformatie grenzend aan het misdadige.

Misschien bedoelen ze fytotherapie...

Verder eens.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:03

Rakkie123 schreef:
Waves schreef:


Realistisch? Zoek de rivm cijfers maar op, er gingen kinderen dood of raakten beschadigd en niet ieder kind kreeg bv. En zeggen dat kinderziektes al verdwenen waren voor de vaccins dat kan, klopt ook deels maar staat los van het feit dat vaccins wel werken. Dat is gewoon aantoonbaar in een petrischaaltje, daarvoor hoef je niet naar correlaties on jaartallen te kijken.


Godzijdank `weet´jij alles :+

Nou ja, je kunt die cijfers allemaal nazoeken... Ook kan je nazoeken hoe vaccinaties werken, daar zijn heel veel artikelen over geschreven (wetenschappelijke artikelen), en ook kun je opzoeken hoe we dankzij een vaccinatieprogramma heel wat ziektes hebben kunnen laten uitsterven in Nederland.

Google heeft een speciale afdeling (google scholar) waar je specifiek in wetenschappelijke artikelen kunt zoeken, daar is veel te vinden over vaccineren, hoe wat en waarom. Meeste is wel Engels, want wetenschappelijke artikelen.

Gelukkig heb jij met de mazelen e.d. geen vervelende ervaringen. Er zijn echter veel mensen die dat wel hebben. Waarmee je dus best kunt stellen dat de mazelen een gevaarlijke ziekte kan zijn. Als je je kunt beschermen tegen die potentieel gevaarlijke ziekte, waarom zou je dat dan niet doen vraag ik mij af.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:02

linky schreef:
Het gros van de mensen denkt helaas nog steeds niet na en gelooft klakkeloos in de sprookjes van het RIVM. Prima hoor, vooral doorgaan met vaccineren zou ik zeggen. Maar leg het niet aan een ander op.

Wat zieke kinderen betreft, zieke kinderen worden zieke volwassenen. En alleen aan gezonde en dode mensen wordt niets verdiend. In Amerika is 54% van alle kinderen aan één of meer medicijn. Na 72 vaccinaties zouden ze toch kerngezond moeten zijn zou je zeggen?

@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

Ik ben van 1950, goddank geen enkele vaccinatie gehad, ook niet die van de mazelen. De mazelen zelf wel, net als de bof, waterpokken, rode hond, vlekjesziektes en weet ik wat nog meer. Daarom ben ik dus levenslang immuun. En dat ben je niet na vaccinatie!
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor! En als het niet van de vaccinatie kwam, waarom mocht ik die dan niet hebben? In die tijd waren ze er nog eerlijk over gelukkig.

En als je zegt dat vaccinatie geen blijvende gevolgen kan hebben, beledig je op een enorme manier al die moeders met kinderen met vaccinatieschade, en dan heb ik het nog niet eens over de 5-10(!) kinderen die jaarlijks overlijden door vaccinaties. (Bron: RIVM) hoeveel kinderen zijn de laatste 10 jaar ook al weer overleden aan mazelen? O ja, geen een...……….

Ik weet oprecht niet wat ik hierop moet zeggen... :\.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:44

Als ik Facebook moet geloven gaan de meeste mensen die niet willen vaccineren 'nooit of te nimmer ook niet met uitbraken opeens wel vaccineren', tenminste, dat is het ongenuanceerde beeld dat zij van zichzelf schetsen.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat een gevalletje veel geblaat weinig wol is, want het blijkt maar weer uit de situatie in NZ, dat veel mensen toch wel willen vaccineren wanneer er gevaar van een ziekte dreigt. En ik denk dat dat goed is.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:31

Ik vind dat ook een beetje een rare redenatie... Als het individu loopt te reclameren dat vaccineren onzin is, gevaarlijk is, of niet nodig, en daarmee anderen overhaalt/inspireert ook niet te vaccineren, dan zijn die individuen mijns inziens zeker weten wel medeverantwoordelijk mocht er een uitbraak van een tot nu toe in Nederland uitgeroeide ziekte komen.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:42

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd en vooral ook heel kortzichtig je keuze iets wel of niet te doen, te baseren op een kind in de omgeving.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:16

pmarena schreef:
Vindt je het echt gek dat mensen hun kind niet hetzelfde medicijn durven te geven als dat waar het kindje van hun zus / broer een hele slechte reactie op liet zien? Mij lijkt dat namelijk alleen maar heel verstandig om daar lering uit te trekken.

Net zoals mensen die in hun familie / directe omgeving iemand heel slecht op de waterpokken zagen reageren, eerder geneigd zullen zijn om een waterpokken vaccinatie voor hun kind te regelen.

Ik vind het niet gek dat mensen dan gaan twijfelen. En ik vind het ook niet raar om er lering uit te trekken. Maar ik vind het wél raar dat een vaccin/medicijn op één reactie meteen afgeschreven wordt, bij die tienduizenden anderen is er namelijk geen probleem.

Ik ken iemand die door gebruik van paracetamol (en dan heb ik het niet over langdurig gebruik) nierproblemen kreeg. Dit komt zeer zelden voor. Het heeft er niet voor gezorgd dat ik geen paracetamol meer gebruik. Wel dat ik eens ben gaan opzoeken wat het precies is, hoe vaak het voorkomt en hoe groot dus de kans is dat ik ook zoiets krijg. Die kans is aanwezig. Maar voor mij niet groot genoeg om nooit meer paracetamol te slikken.

En zo zie ik het ook met vaccinaties. Ken je iemand die erop reageert, dan is dat voor diegene heel vervelend. Maar imo geen reden om meteen maar niet meer te vaccineren, zonder goed te bekijken wat een vaccinatie doet en de voordelen (immuniteit) tegen de nadelen (mogelijk een reactie) op te wegen.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:10

janderegelaa schreef:
[ [url=m/BLWcwX.jpg]Afbeelding[/url] ]

:=...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HELder, IASCrawler, mariska_emke, xSwanHeart en 40 bezoekers