Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:41

Ik snap niet dat je wel zou gaan vaccineren, als er voor geroepen wordt dat vaccineren zo gevaarlijk is en dat polio een zomergriepje is en mazelen een onschuldig kinderziekte.
Als je dat vind, vind je dat toch ook als er een mazelenuitbraak is. wat is dan het probleem? T is toch niet gevaarlijk? Dus nee, ik vind het speciaal dat men dan wel gaat vaccineren. En hypocriet want als iedereen had gevaccineerd was de kuddeimmuniteit hoog genoeg im geen uitbraak te krijgen en waren er geen kinderen ziek geworden. Diegene die dan nu wel ineens willen vaccineren zouden dus gewoon mogen aanschuiven om een pruk te krijgen.


dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:26

Maar zelfs als men dat doet, geloofd men het niet.
Kijk naar autisme, hoeveel onderzoeken zijn er al daarover geweest, nog heel recent 1 zelfs. En zelfs nog geloofd een heel deel de uitkomst er niet van.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:21

Snap je dat in andere landen het schema iets anders kan zijn omdat de omstandigheden ginder ook kunnen verschillen?
Jij neemt die verschillen direct op als argument dat men het oneens is, omdat dat in uw straatje past natuurlijk, maar denk dat je zelf wel beseft dat elk land anders is kwa hygiëne, voorzieningen,...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:35

pmarena schreef:
Dat is nou juist het hele punt dromertje.
Snap jij dat binnen Nederlandse / Belgische families de omstandigheden ook anders kunnen zijn?

Nou, daarom kiest niet iedereen er voor om zo'n standaard schema voor de middenmoot te volgen.
Bijvoorbeeld mensen die hun baby niet naar een opvang doen en niet over de hele wereld heen slepen en er voor kiezen om later te vaccineren. Misschien zelfs veel later, pas als ze naar school gaan of pas in een situatie waarbij de dreiging groter wordt...zoals die de TS omschrijft :)*


Moet je dat weer afsluiten met zo n smiley?
Grappig dat jij je aangevallen voelt en in de slachtofferrol gaat, maar zelf zo reageert.

En nee, dat snap ik niet en ben ik niet mee eens en je mist mijn punt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:10

Mooie uiteenzetting, Avalanche

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:38

Principe blijft hetzelfde he. En voor een ander komt roken veel dichterbij dan vaccineren en toch moeten ze zich schikken naar wat de meerderheid zegt. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat minder erg is?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:03

Wat als ik het verschil niet kan zien? Wat ben ik of is er dan?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:28

Het is onbegonnen werk te discussiëren met iemand die geen waarde geeft aan wetenschappelijk onderzoek, maar wel een frauderende, liegende zogezegde onderzoeker geloofd.
Als je dat verschil niet ziet, houd het ook op.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:30

Inderdaad, avelanche.
Iets kan onderbouwd "zijn" of het kan onderbouwd "lijken" op het 1ste gezicht...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:14

pmarena schreef:
Eleeke schreef:
Pmarena. Dat je het hier volhoudt. Ik ben heel erg pro vax maar heb bewondering hoe jij hier beschaafd, onderbouwd met ruimte voor alle meningen de discussie voert.
En met goede onderbouwing van de mening van een groep anders vaxxers.
Dit onderwerp is veel te complex om volledig zwart wit te zien.
Ik ga me verder niet mengen in deze discussie omdat ik vermoed dat ik, en dat terwijl ik zelf pro ben, door de rest hier net zo 'aangevallen' gaat worden. Het lijkt erop dat een genuanceerde mening niet gewenst is. Nuance en begrip voor de ander maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Dankjewel voor je fijne bijdrages in dit topic.


Dank je Eleeke :)

Ik reageer alleen even op jouw reactie omdat ik zie dat de aanval weer volop ingezet wordt en dat gehakketak daar pas ik voor. Vond dit een fijne vraagstelling van de TS maar het gebruikelijke riedeltje door de gebruikelijke mensen wordt inderdaad weer ingezet zie ik en ik heb geen zin om weer in dezelfde cirkeltjes rond te (ver)draaien waarbij enige nuance inderdaad niet gewenst is.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, TS doe ermee wat je wilt en ik hoop voor je dat je meisje snel aan de beurt is als dat je rust geeft :)


Nuance is iets anders dan je op leugens te baseren en zo andere mensen te beïnvloeden.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:46

Maar het is toch zo dat je voor je ziek was je je oudste niet compleet gevaccineerd hebt en je jongste niet. Dat je nu ziek bent, komt er bij maar is toch niet de reden dat je later vaccineerd en niet compleet? Dat had je er voor al beslist, zo heb ik dat toch gelezen in eerdere topic s van voor je ziekte.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:33

Ik krijg dan weer van sommige anti vaxxers hdt gevoel dat he alleen kritisch en je inleest als je niet of aangepast vaccineerd.
Als je gewoon vaccineerd zoals het moet en het veiligst is, heb je je niet ingelezen en volg je de kudde...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lagonda, Nele80, Suliko, YandexBot en 160 bezoekers