Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:14

In de praktijk blijkt dat verplicht vaccineren werkt. Waarom mensen dan wel vaccineren zal me een zorg zijn, ala ze het maar doen.


Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:28

henny_w schreef:
Ik vaccineer al jaren niet meer bij onze dieren en durf te stellen dat ze gezonder zijn dan voorheen.
Ex-vaxxers worden ook in dit topic weer uitgemaakt voor "stommelingen" die zich nergens echt in verdiepen e.d.

Edit: ik heb de rest (een hoop blabla en cijfers over Japan en de VS) eruit geknipt omdat ik niet wil meewerken aan fake informatie verspreiden.



Wauw. Ik heb zelden zo’n gesmijt met cijfers gezien met zo’n verkeerde duiding. Van het wob verzoek tot aan Japan, je hebt een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt. Net als de persoon hier die de correlatie tussen besmettelijke ziekten en oorlog en armoede totaal verkeerd interpreteerde.

Ga alsjeblieft een sociale wetenschap studeren voor je je aan dit soort conclusies waagt aan de hand van wat cijfers. Ik kan alles wat je noemt weerleggen of in ernstige twijfel trekken.
Ik ga er mijn energie niet insteken want ik heb oprecht geen tijd, maar als dit het niveau is van de gemiddelde antivaxx argumentatie dan snap ik best dat ze als stommelingen worden benoemd, daar draag je dan zelf aan bij. Schoenmaker blijf bij je leest.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:43

Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.



Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:44

En waren er ook babytjes op die mazelenfeestjes? En kindjes met down? Serieuze vraag, je weet het blijkbaar uit ervaring.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:35

Janneke2 schreef:
Waves schreef:

Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?


Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.
Homeopathie gaat over "deze" persoon (baby van 4 maanden) in "deze" situatie (mazelen).

(Waarschijnlijk hebben Duitse artsen een boel ervaring hiermee uit de tijd voor er een vaccin tegen was, maar dan nog blijft het altijd een individuele bepaling.)


Je hoeft mij niet uit te leggen hoe homeopathie werkt hoor. Ik weet er waarschijnlijk meer van dan jij.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:44

linky schreef:
Ik ben geen anti-vaxxer maar een ex-vaxxer; en de vaccinatie tegen mazelen heb ik echt nooit begrepen.
Maar hoe was het eerst, vóór het mazelenvaccin in 1976 in het Rijksvaccinatieprogramma kwam?
Bijna ieder kind kreeg mazelen, meestal tussen de 4-10 jaar. Welbekend waren de mazelen-speelmiddagen, waar je naartoe gestuurd werd "omdat je dat dan ook maar weer had gehad." Die kinderen groeiden op, (dus nee, ze gingen niet dood) trouwden, en kregen kinderen. Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was. In mijn jeugd kregen baby's dus géén mazelen! Na die 12-18 maanden was hun immuunsysteem voldoende ontwikkeld om zelf de mazelen door te kunnen maken. Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte. Want bij de huidige "uitbraken" van mazelen zijn de meesten gewoon gevaccineerd. En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.
Over een paar jaar komt het waterpokkenvaccin in Nederland, Amerika heeft het al. Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Bovendien, als je de tabellen nakijkt, waren ziektes als mazelen, bof al bijna verdwenen vóórdat ze er tegen gingen vaccineren. Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.




Verdiep je er eens in! Kinderen liepen vroeger wel degelijk schade op door mazelen en zwakkere kinderen stierven af en toe. Voldoende om een vaccin tegen te ontwikkelen.
Je hebt een erg romantisch beeld van ‘vroeger’. Ten eerste kreeg niet elke baby 12 maanden borstvoeding, ook toen niet. Mijn ouders zijn uit de jaren 40 en zowel mijn vader als mijn oom kregen al geen borstvoeding door allerlei oorzaken. Dat was ook in die tijd helemaal niet zo vanzelfsprekend en makkelijk als jij doet voorkomen, net zoals dat nu niet elke moeder en kind lukt. Dus niet iedere baby was beschermd, net zoals ze dat nu niet zijn. En ja, daarbij vielen wel wat slachtoffers, geen enorme aantallen maar voldoende om blij te zijn met een vaccin lijkt me.
Vaccinatieschade is nooit bewezen. Een correlatie (samenloop in tijd) kan ook verklaard worden door het feit dat stoornissen of achterstanden bij kinderen zich sowieso vaak pas openbaren/duidelijk worden rond de leeftijd waarop ook het bmr vaccin gegeven wordt.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:54

En ze maken geen 61 miljard winst maar 41 miljard. En ook dat is nog steeds peanuts voor de farmaceutische industrie. Het is niet hun meest winstgevende product of grootste aandeel van hun omzet. Als niemand meer zou vaccineren hebben ze het nog meer dan prima hoor, geen bedrijf dat er door omvalt.

Hier staat het voor je voorgerekend:
https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... s-updated/

Ik geloof dus niet in een of ander groot complot. Niemand heeft belang bij zieke kinderen, ouders die weken werk missen om te zorgen, risico op handicaps. Ziektes kosten geld, gezonde mensen die kunnen werken leveren geld op. Als er al een complot is, dan is dat een complot om mensen gezond te houden.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:57

Rakkie123 schreef:
Romatisch?
Gewoon, realistisch!

En dank je linky, erg verhelderend opgeschreven.


Realistisch? Zoek de rivm cijfers maar op, er gingen kinderen dood of raakten beschadigd en niet ieder kind kreeg bv. En zeggen dat kinderziektes al verdwenen waren voor de vaccins dat kan, klopt ook deels maar staat los van het feit dat vaccins wel werken. Dat is gewoon aantoonbaar in een petrischaaltje, daarvoor hoef je niet naar correlaties on jaartallen te kijken.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:39

Rakkie123 schreef:
Waves schreef:
Realistisch? Zoek de rivm cijfers maar op, er gingen kinderen dood of raakten beschadigd en niet ieder kind kreeg bv. En zeggen dat kinderziektes al verdwenen waren voor de vaccins dat kan, klopt ook deels maar staat los van het feit dat vaccins wel werken. Dat is gewoon aantoonbaar in een petrischaaltje, daarvoor hoef je niet naar correlaties on jaartallen te kijken.


Godzijdank `weet´jij alles :+



Nee. Ik weet niet alles. Maar ik heb wel een opleiding gevolgd waardoor ik statistische gegevens kan duiden en kritisch naar informatie en correlaties kan kijken.
Ik heb de indruk dat die vaardigheden bij verreweg de meeste antivaxxers ontbreken. Ik zie veel niet kloppende conclusies voorbij komen over gegevens waar je onmogelijk die conclusie uit kan trekken.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:04

daffie1986 schreef:
Nú heeft ze enkel mazelenvaccin gekregen, normaal zou ze ze gecombineerde vaccin met 4 jaar krijgen. Of dat nu alleen los verkrijgbaar is ivm de uitbraak of dat dit op aanvraag altijd mogelijk is dat zou ik echt niet weten. Alle baby's en kinderen die nu geënt worden voor de eerste keer krijgen dus ook enkel het mazelenvaccin, niet de gecombineerde. M.u.v. 4-jarige die kunnen gewoon hun MMR laten zetten.


Iemand vroeg ook nog waarom niet nu meteen voor de bof en rode hond enten? Omdat de bof en rode hond niet voor 4 jaar gegeven mogen worden.



Bof, rode hond en mazelen worden hier in NL met 14 maanden gegeven.
Ik heb twee kinderen in de vaccinatieleeftijd.
Waarom denk jij dat bof en rode hond niet mogen voor 4 jaar? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:02

dromertje2 schreef:
Het is onbegonnen werk te discussiëren met iemand die geen waarde geeft aan wetenschappelijk onderzoek, maar wel een frauderende, liegende zogezegde onderzoeker geloofd.
Als je dat verschil niet ziet, houd het ook op.



Nou ja, dit.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:11

Pmarena, je doet alsof je spreekt voor een ‘grote’ groep ‘andersvaxxers’.

Ik vraag me af of jij wel kinderen hebt in de vaccinatieleeftijd of veel op kinderdagverblijven komt? Waar haal je je aannames vandaan over hoeveel en waarom mensen anders zouden vaccineren?

Ik zit een beetje in de antivaxxhoek (heb kids op vrije school en kinderopvang) en ik hoor zelden over ‘anders’ vaccineren. De mensen die niet vaccineren doen dat uit principe omdat ze die nepwebsites geloven. Simpeler kan ik het niet maken. Als die websites en wakefield er niet waren had niemand deze mening, hij komt maar van 1 bron.
Die mensen gaan niet ineens wel tegen dit en niet tegen dat vaccineren. En mazelen zou wel het laatste zijn, áls ze al zouden kiezen. Een los mazelenvaccin zou naar mijn mening helemaal niets veranderen en ik begrijp nog steeds niet waarom jij denkt van wel.

Je vertrouwt vaccinaties of je vertrouwt het niet is mijn ervaring als ik met mensen spreek.

En nee, dat is ook niet wetenschappelijk onderbouwd maar een beeld wat ik heb, net zo goed als jij een beeld hebt. Helaas als we op dit niveau zijn aanbeland denk ik dat een beetje praktijkervaring telt. Jammer trouwens dat het op dit niveau moet.
Laatst bijgewerkt door Waves op 15-09-19 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:18

Ibbel schreef:
Wat wel interessant is, is dat het mono-vaccin (twee, eigenlijk) veel eerder (ergens in de jaren 60 als mijn geheugen mij niet in de steek laat) geregistreerd is/zijn, met de toen geldende, lichtere, procedures van FDA en de lokale registratie-autoriteiten in Europa (want de EMA bestond nog niet).
BMR is eind jaren 80 door de molen gegaan, toen waren de regels al een stuk strikter qua trials die gedaan moesten worden. Ik durf er best een wedje op te leggen dat het mono-vaccin nu niet eens meer door de registratie zou komen :+ Oftewel, dat zou nu niet effectief of veilig genoeg bevonden worden...


Mooie bijdrage, maar parels voor de zwijnen. Degene op wie je dit richt leest het niet eens. :(

Eenmaal iets in het hoofd..

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:22

Ik heb voor mijzelf besloten dat ik alleen nog een discussie aanga met mensen die
1. daadwerkelijk kinderen hebben!
2. Die kinderen ook echt in of rond de vaccinatieleeftijd zitten en niet allang volwassen en het huis uit zijn!
3. Die kinderen in NL wonen en naar een school of kdv gaan.

Alle andere leden van deze discussie banketstaaf maar wat in de lucht. Theorie, mening, gevoel. Het gaat mij in de realiteit om wie op dit moment mijn kinderen potentieel gevaar kan laten lopen. Wat je op dit moment aan voorlichting krijgt ip het CB. Wat op dit moment leeft onder ouders.

Wat kinderloze Henk op de hoek ervan vindt of oma Marie met ruim volwassen kinderen vind ik eigenlijk volstrekt irrelevant.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, BETUWE, bonnie1998, DenieesB, Janneke2, Mars, roosjenat, SemrushBot, Spirit, Zira1994 en 41 bezoekers