Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:13

daffie1986 schreef:
Ben dus juist bewust op zoek naar de beweegreden om wel je principes over boord te doen.

Niet zo moeilijk hoor.
Anti vaxxers zijn per definitie mensen die beïnvloed worden door de media en niet echt logish nadenken of onderzoek doen, anders zouden ze weten dat alles waar ze in geloven stamt van 1 artikel dat de wereld in is geholpen waar niets van waar is, terwijl elk gedegen onderzoek het tegendeel uitwijst.
Ze zijn helemaal niet een type dat wel overwogen keuzes maakt, al willen ze wel zo voorkomen.
Op het moment dat een ander iets in de media genoemd wordt dat een bedreiging vormt, is dat ineens waar ze in geloven.
Ook op het moment dat hun kinderen ergens geweigerd worden is het willen dat hun kinderen erbij horen belangrijker dan wat ze aangenomen hadden als waarheid omdat ze wel degelijk beseffen dat die "waarheid" wankel is.

Ik had een vriendin die haar kind ook op zijn vierde ineens ging vaccineren omdat hij anders niet op zwemles mocht. Hij was daarvoor niet gevaccineerd omdat ze nu eenmaal in een hippie kring zat en zich had laten beïnvloeden. Ze was in het algemeen gewoon makkelijk te beïnvloeden, super onzeker, veranderde honderd keer van gedachte.
Als ze in een andere kring had gezeten waarbij kinderen gewoon gevaccineerd werden, had ze het ook gedaan.
Dus ondankt hun zogenaamde stevige standpunten die ze elkaar aanpraten, zijn het in mijn ogen ergens gewoon slappelingen die met alle winden meewaaien.
We denken nu eenmaal vanuit bepaalde kaders.
Bij gelovigen zie je dat bijvoorbeeld ook heel sterk. Ze denken niet voor zichzelf, maar hoe ze het nu eenmaal geleerd hebben. Zij zijn ook nog eens superbang voor wat de gemeenschap wel niet zou denken als ze het anders doen. En bang gemaakt voor de (-door het instituut verzonnen om macht te krijgen-) hel.
Op het moment dat ze wél voor zichzelf en logish gaan nadenken, zien dingen er heel anders uit en ga je dus ook andere beslissingen nemen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:44

Sharani schreef:
Lusitano: dat zijn behoorlijke aannames die jij doet. Er zijn ook mensen die al voor het Wakefield onderzoek niet vaccineerden, of die dat helemaal niet uit angst voor autisme of zo doen.

Ik ben LusitanA en het gaat helemaal niet om argumenten om wel of niet te vaccineren, maar waarom er een groep is die ineens alle bezwaren opzij gooit als er een uitbraak is of als er druk is om te vaccineren omdat hun kind anders ergens niet aan mee kan doen.
Als je werkelijk principieel bent, verandert dat niet naar de omstandigheden....

Je verandert van gedachten als je meer inzicht krijgt, waarbij je argumenten die je eerst in de wind sloeg ineens toch zinvol lijken. Dit kan alle kanten op, trouwens, ik ga hier niet beginnen over een gelijk, het gaat erom dat mensen die groepsgewijs iets aanleren, vreselijke moeite hebben om daar anders over te denken, ongeacht het onderwerp.
In elke willekeurige discussie zie je hetzelfde fenomeen. Ieder zal argumenten aandragen die heus wel kloppen, maar zien een aantal dingen over het hoofd die ook van belang zijn, die ze gewoon niet hebben meegekregen.
Een aantal blijft toch principieel achter hun eigen standpunt staan, en een aantal zal door de nieuwe inzichten hun standpunt aanpassen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:36

pmarena schreef:
Lusitana ik denk dat je zelf ook iets over het hoofd ziet :)
Waarom denk jij te moeten bepalen dat die mensen principieel moeten zijn?

Volgens mij mogen ze zelf weten welke afwegingen ze maken en vinden ze pas bij een èchte "dreiging" dat deze dreiging opweegt tegen de potentiële risico's van bijwerkingen.

Dat heeft geen ene fluit te maken met je mening aanpassen of veranderde inzichten, maar gewoon met veranderde omstandigheden. Zoals een ruiter er voor kan kiezen om op de eigen brave oude sul tijdens een staprondje geen cap te dragen maar op andermans jonge dier tijdens een springles wel.

Ga je dan ook zeggen dat ze principieel zonder cap moeten blijven rijden op dat nieuwe dier, of snap je dan beter dat andere omstandigheden zorgen voor andere afwegingen? :)

Ik weet niet waar jij iets van principieel moeten zijn leest, het gaat er om dat er mensen zijn die nooit van gedachten zullen veranderen omdat ze bepaalde principes hebben en er zijn mensen die wel van gedachten veranderen ondanks dat ze bepaalde principes hebben en er zijn mensen die niet zo hechten aan principes.
De laatste twee zijn het soort dat van gedachte kan veranderen betreffende vaccinaties bv, de eerste zal dat niet doen.

Ik kan niet zoveel doen aan verkeerd lezen en de boodschap of context niet begrijpen, maar wat ik zeg is dat het op zich niet verwonderlijk is dat bepaalde anti- vaxxers plots van gedachten veranderen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Afanaisa91, annibel, Antgillya, cabochon1, Clairtje_Sun, Escada, fransje23, kaatje89, MarinkeB, R0SE, supertammy, Zira1994 en 133 bezoekers