Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:24

Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon mazelen kreeg,heb die ook gehad en behalve dat je ziek bent niks aan over gehouden.Waarom word er nu zo paniekerig gedaan om mazelen?

Ik vraag me af of mij eigen kinderen er tegen ingeent zijn ,denk het ook niet,wel het gewone vaccinatie programma DKP en tetanus.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:31

_San87_ schreef:
beatje schreef:
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon mazelen kreeg,heb die ook gehad en behalve dat je ziek bent niks aan over gehouden.Waarom word er nu zo paniekerig gedaan om mazelen?

Ik vraag me af of mij eigen kinderen er tegen ingeent zijn ,denk het ook niet,wel het gewone vaccinatie programma DKP en tetanus.

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

Serieus? Heb daar vroeger nooit iets van gehoord? Van Bof weet ik bv dat het complicatie's op latere leeftijd geeft.Van mazelen echt nog nooit wat gehoord.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:47

Ik ben dus uit jouw tijd Janneke en ook mijn kinderen zijn uit de tijd dat er niet gevaccineerd werd tegen mazelen,ben al blij dat ik niet als enigste vol verbazing dit leest :o .


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:46

Kinke schreef:
Ik heb het even opgezocht, blijkbaar is men in 1976 begonnen met vaccineren tegen mazelen in Nederland.
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... or-mazelen

In België zijn ze dus veel later pas gaan vaccineren , heb even gezocht van af 1995 pas. Dat mazelen complicaties kan geven wil ook niet zeggen dat je die ook krijgt he.

Ik ben ook wel eens benieuwd hoeveel vacinatie's effectief aanslaan. Mijn dochter is bv wel tegen hepatitis geënt maar bleek bij een titter controller geen antistoffen te bezitten. Dus denk ik dat vaccinaties vaak ook een vals gevoel van veiligheid geven.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler, SemrushBot, Tigerboy, YandexBot en 116 bezoekers