Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:20

Hier ook iemand die niet (meer) vaccineert, en ook niet zou vaccineren tegen mazelen als het zou heersen, om de simpele reden dat mijn enige volledig gevaccineerde kind ook de enige is die mazelen heeft gehad en ook niet milder dan ik het vroeger als ongevaccineerd kind het heb gehad (en nog om een aantal andere persoonlijke ervaringen, waardoor voor mij de nadelen van vaccineren veel groter zijn dan de voordelen, maar daar gaat het hier niet over).

Dat nu de niet gevaccineerde kinderen voor gaan begrijp ik vanuit het standpunt van de artsen, maar ik begrijp jouw verontwaardiging zeker ook. Ik zou ook zeggen: sluit maar achteraan in de rij. De mensen die er op terug komen zijn denk ik wel de gene die niet heel erg overtuigd zijn van hun keuze. Maar prima toch, dan verhoogt de vaccinatiegraad, zijn de mensen die dat belangrijk vinden blij en kunnen ze de mensen die echt niet willen vaccineren met rust laten.


Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:31

Lusitano: dat zijn behoorlijke aannames die jij doet. Er zijn ook mensen die al voor het Wakefield onderzoek niet vaccineerden, of die dat helemaal niet uit angst voor autisme of zo doen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:31

Karl66 schreef:
TS gaat geen zinnig antwoord op haar vraag krijgen.


TS vroeg wat niet vaccinerende bokkers zouden doen, en volgens mij hebben er meerdere gereageerd, dus heeft ze wel antwoord gekregen.


Waves schreef:
henny_w schreef:
Ik vaccineer al jaren niet meer bij onze dieren en durf te stellen dat ze gezonder zijn dan voorheen.
Ex-vaxxers worden ook in dit topic weer uitgemaakt voor "stommelingen" die zich nergens echt in verdiepen e.d.

Edit:ik heb de rest (een hoop blabla en cijfers over Japan en de VS) eruit geknipt omdat ik niet wil meewerken aan fake informatie verspreiden.



Wauw. Ik heb zelden zo’n gesmijt met cijfers gezien met zo’n verkeerde duiding. Van het wob verzoek tot aan Japan, je hebt een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt. Net als de persoon hier die de correlatie tussen besmettelijke ziekten en oorlog en armoede totaal verkeerd interpreteerde.

Ga alsjeblieft een sociale wetenschap studeren voor je je aan dit soort conclusies waagt aan de hand van wat cijfers. Ik kan alles wat je noemt weerleggen of in ernstige twijfel trekken.
Ik ga er mijn energie niet insteken want ik heb oprecht geen tijd, maar als dit het niveau is van de gemiddelde antivaxx argumentatie dan snap ik best dat ze als stommelingen worden benoemd, daar draag je dan zelf aan bij. Schoenmaker blijf bij je leest.


Dit begrijp ik niet :? , er staat toch juist dat ze dat stukje eruit heeft gehaald omdat ze dat als fake informatie ziet en het niet wil verspreidden.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:03

verootjoo schreef:
Sharani schreef:
Dit begrijp ik niet :? , er staat toch juist dat ze dat stukje eruit heeft gehaald omdat ze dat als fake informatie ziet en het niet wil verspreidden.


:') dat heeft Henny niet geschreven hoor, die gelooft niet dat dat fake nieuws is.
Dat heeft waves gedaan toen ze quootte omdat ze die onzin niet verder wil verspreiden.


Dan begrijp ik de reactie wel. Ondanks dat ik zelf niet vaccineer ben ik het dan helemaal met Waves eens, want ik erger me ook vreselijk aan al die flauwekul verhalen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:32

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf reageren, dat het voor mij voor mazelen niet uitmaakt. Heb al vaker mazelen gevallen in de buurt gehad en nog nooit het gevoel gehad dan wel te willen vaccineren. Ik zou me ook niet laten overhalen door drang of dwang maatregelen. Dan maar niet naar het KDV, geen kinderbijslag of wat dan ook. Desnoods emigreer ik met mijn gezin. Er zijn er meer (ook hier op bokt) die zo denken, maar ook mensen die wel overstag zouden gaan. Er meteen vanuit gaan dat dat het gegeven antwoord niet zinnig is, is dus net zo goed niet zinnig. Ik meen trouwens ook gelezen te hebben dat er ook geantwoord werd dat sommige wel hun keuze zouden heroverwegen bij andere omstandigheden.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:33

Dat het door de strot proberen te duwen van combi vaccins ten koste van mono vaccins of minder uitgebreide combi’s een probleem voor de vaccinatiegraad ging worden kon je al een poos aan zien komen.
Voor mij is dat ook het punt geweest dat ik helemaal stopte met vaccineren, ik kreeg letterlijk de keuze, alles of niets, en de huisarts werkte ook niet mee aan gedeeltelijk op eigen kosten. Terwijl een paar jaar eerder toen we in een andere regio woonden zowel de CB arts als onze huisarts helemaal achter gedeeltelijk vaccineren stonden en dat zelfs adviseerde in ons geval.

Persoonlijk denk ik ook dat het losse mazelen vaccin weer invoeren het beste zou zijn wat men kan doen om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen voor mazelen. Er is nu eenmaal veel, wel of niet terechte weerstand tegen de BMR en aangezien de zorgen over het erg besmettelijke mazelen gaan lijkt me dat de weg van de minste weerstand.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Bo_Y, C_estmoi, Eulogy, Love_Rosie, MiVita, Tova, XxLiEsJuHhxX en 164 bezoekers