Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:45

Jeetje! Ben benieuwd of hier anti-vaxxers reageren. Dit is nog een confronterende vraag natuurlijk!

Terugkomen op je principes of je kind mogelijk dood laten gaan voor die principes...


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:57

Saskia9 schreef:
Ik denk dat angst de grootste raadmeester is voor degene die alsnog willen vaccineren. Maar afhankelijk van de statistieken vooral denk ik. Valt dus niks van te zeggen waarom die mensen ineens wel willen vaccineren.

Persoonlijk, ook gevaccineerde kunnen het virus verspreiden (en krijgen) en als er een epidemie is is de kans groter dat je het krijgt. Tezamen met de angst en onwetendheid van mensen alsnog willen vaccineren.
Het is zo, dat veel mensen vaccineren en dus bepaalde symptomen niet herkennen en/of daarom een kind sneller zieker kan worden omdat te laat wordt ingezien dat er complicaties zijn
Zoiets denk ik.


Ik probeer je tweede alinea te begrijpen maar weet niet of het lukt. Wil je me helpen?

Eigenlijk zeg dat gevaccineerden net zo goed het virus kunnen krijgen? Dan is vaccinatie dus zinloos?

En als mensen vaccineren herkennen ze de symptomen niet en dus worden gevaccineerde kinderen sneller ziek omdat er te laat wordt ingegrepen?

Tezamen maakt dat dat gevaccineerde kinderen juist veel grotere risico’s lopen?

Begrijp ik je redenatie goed?

Even info opgezocht: na dubbele vaccinatie is je kans dat je mazelen krijgt na blootstelling 1% (verwaarloosbaar + de zieke heeft veel minder complicaties) en een ongevaccineerd iemand heeft een kans na blootstelling van bijna 100%. Dus je eerste opmerking, als ik die goed begreep, klopt niet.
Laatst bijgewerkt door troi op 06-09-19 07:02, in het totaal 1 keer bewerkt


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:06

Saskia9 schreef:
Sneller ziek als in complicaties inderdaad. Het is ook hier nog zo, dat als je gevaccineerd bent zelfs de huisarts ziektes overslaat want 'gevaccineerd en kan het dus niet zijn'. Terwijl dat juist het gevaarlijkste is. Het is wel degelijk mogelijk en vele weten gewoon niet hoe bepaalde ziektes eruit zien en hoe ze verlopen. Dat is een nadeel aan het klakkeloos vaccineren voor veel mensen. Zij denken echt gewoon beschermd te zijn en denken er verder niet over na. Terwijl zelfs het rivm toegeeft geen 100% dekking te kunnen garanderen.


Maar dat klopt niet, in die zeldzame kans dat je de ziekte krijgt (1% vs 100%) verloopt die ook nog eens veel milder. Je kans op complicaties is dus juist veel kleiner. Natuurlijk wel bij correct herkennen, maar dat lijkt me iets dat opgaat bij alles toch? Het lijkt me een beetje gek dat je niet gaat vaccineren omdat dan je huisarts in de war raakt.

Maar om terug bij de op te komen : zou je je kinderen laten vaccineren bij zo’n epidemie? Alle huisartsenin die regio denken veel aan de mogelijkheid van mazelen, daar hoef je het dus niet voor te laten :)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, ComscoreBot, Eva1975, Frummel01, Googlebot, Winged, YandexBot en 43 bezoekers