Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 05:35

_O- _O-

Downsyndroom veroorzaakt, thnx die is nieuw voor me _O-

Karaat_the_newforest op Instagram


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 05:42

Waar ik vooral benieuwd naar ben, zijn de besmette gevaccineerde mensen?

Karaat_the_newforest op Instagram


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:50

Ik denk dat angst de grootste raadmeester is voor degene die alsnog willen vaccineren. Maar afhankelijk van de statistieken vooral denk ik. Valt dus niks van te zeggen waarom die mensen ineens wel willen vaccineren.

Persoonlijk, ook gevaccineerde kunnen het virus verspreiden (en krijgen) en als er een epidemie is is de kans groter dat je het krijgt. Tezamen met de angst en onwetendheid van mensen alsnog willen vaccineren.
Het is zo, dat veel mensen vaccineren en dus bepaalde symptomen niet herkennen en/of daarom een kind sneller zieker kan worden omdat te laat wordt ingezien dat er complicaties zijn
Zoiets denk ik.

Karaat_the_newforest op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:01

Sneller ziek als in complicaties inderdaad. Het is ook hier nog zo, dat als je gevaccineerd bent zelfs de huisarts ziektes overslaat want 'gevaccineerd en kan het dus niet zijn'. Terwijl dat juist het gevaarlijkste is. Het is wel degelijk mogelijk en vele weten gewoon niet hoe bepaalde ziektes eruit zien en hoe ze verlopen. Dat is een nadeel aan het klakkeloos vaccineren voor veel mensen. Zij denken echt gewoon beschermd te zijn en denken er verder niet over na. Terwijl zelfs het rivm toegeeft geen 100% dekking te kunnen garanderen.

Karaat_the_newforest op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:03

En eigenlijk weet je dat niet eens zeker :D
Je zou eigenlijk moeten titeren voordat je weet of er antistoffen in zitten.

Karaat_the_newforest op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:09

Hwt is natuurlijk wel zo dat de weerstand van mensen in een epidemie in grote getallen lager is. En dus dat van jezelf vaak ook. In dat opzicht zou ik het alsnog vaccineren misschien begrijpen?

Karaat_the_newforest op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:10

Maar een ongevaccineerd kind heeft een net zo grote kans om een ziekte te verspreiden als een gevaccineerd kind hoor? Het is niet zo dat wanneer je gevaccineerd bent niks meer kunt krijgen of verspreiden.

Karaat_the_newforest op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:53

Inderdaad, mazelen zelf is niet gevaarlijk maar de complicaties. Vandaar mijn opmerking over het 'klakkeloos' vaccineren en onwetendheid. Mensen verdiepen zich niet meer, want gevaccineerd dus kan niet. En ja, helaas is dat tegenwoordig ook de norm van vele huisartsen. Iets wat tegenwoordig niet veel meer voorkomt wordt ook sneller overheen gekeken en minder snel herkend en de complicaties zijn dus ook minder bekend.

Karaat_the_newforest op Instagram


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Hazna, Pinacolada, Vinny12511, viphorse en 48 bezoekers