Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 05:36

Huh? Want down krijg je tegenwoordig ook na je geboorte of hoe werkt dat dan?

Maar nee, ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Hier wordt voor alles gevaccineerd.

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:34

‘Vroeger’ wisten ze ook nog lang niet alles wat er nu wel bekend is.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:36

Sharani schreef:
Dit begrijp ik niet :? , er staat toch juist dat ze dat stukje eruit heeft gehaald omdat ze dat als fake informatie ziet en het niet wil verspreidden.


:') dat heeft Henny niet geschreven hoor, die gelooft niet dat dat fake nieuws is.
Dat heeft waves gedaan toen ze quootte omdat ze die onzin niet verder wil verspreiden.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:15

Volgens mij is dat algemeen bekend, maar ik vind 5-10% kans op complicaties bij polio helemaal niet zo weinig en ook geen uitzonderingsgeval, maar dat zal wel aan mij liggen dan :=
Zeker niet als je bedenkt dat als niemand meer zou vaccineren het ongeveer zeker is dat iedereen in zijn leven wel in aanraking komt met polio.
Dus als je dan in een dorp 2000 kinderen hebt die het krijgen, krijgen er daarvan 100/200 complicaties. Dat vind ik veel ja -O-

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:45

pmarena schreef:
verootjoo schreef:
Volgens mij is dat algemeen bekend, maar ik vind 5-10% kans op complicaties bij polio helemaal niet zo weinig en ook geen uitzonderingsgeval, maar dat zal wel aan mij liggen dan :=
Zeker niet als je bedenkt dat als niemand meer zou vaccineren het ongeveer zeker is dat iedereen in zijn leven wel in aanraking komt met polio.
Dus als je dan in een dorp 2000 kinderen hebt die het krijgen, krijgen er daarvan 100/200 complicaties. Dat vind ik veel ja -O-


Hoe kom je aan die cijfers?

Als je de cijfers van het RIVM volgt (zie https://www.rivm.nl/polio) dan zeggen ze daar dat een besmetting met polio in 90-95% van de gevallen ongemerkt verloopt. Die overige 5 à 10% zijn dan niet meteen complicaties.

Staat er toch vrij duidelijk dat daar dan wat zomergriepjes onder vallen.
En dat het "maar" 0,5 à 1% betreft die daadwerkelijk verlammingsverschijnselen krijgen.

Hoe kom jij dan aan 5-10% kans op complicaties :?

Zal wederom de bijsluiter plaatsen: het blijft uiteraard klöte als je die complicaties krijgt.


Nou dat reken ik uit. Ok het zullen dan niet allemaal complicaties zijn, maar ze worden er dan wel ziek van en lopen dus kans op complicaties.

Citaat:
Ander ideetje: in NL is geen polio nu. Misschien eens kijken hoe je kan voorkomen dat het binnenkomt.


Dat is toch juist wat we met die vaccinaties doen? :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:57

Die laatste zin moest ik wel 5x lezen :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:23

T gaat niet alleen om vakantietripjes hoe die ziektes hier komen.
We importeren ook allerlei groenten en fruit, kleding, mensen etc uit gebieden met ziektes. Hoef je niet eens voor op vakantie :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:55

linky schreef:
Het gros van de mensen denkt helaas nog steeds niet na en gelooft klakkeloos in de sprookjes van het RIVM. Prima hoor, vooral doorgaan met vaccineren zou ik zeggen. Maar leg het niet aan een ander op.

Wat zieke kinderen betreft, zieke kinderen worden zieke volwassenen. En alleen aan gezonde en dode mensen wordt niets verdiend. In Amerika is 54% van alle kinderen aan één of meer medicijn. Na 72 vaccinaties zouden ze toch kerngezond moeten zijn zou je zeggen?

@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

Ik ben van 1950, goddank geen enkele vaccinatie gehad, ook niet die van de mazelen. De mazelen zelf wel, net als de bof, waterpokken, rode hond, vlekjesziektes en weet ik wat nog meer. Daarom ben ik dus levenslang immuun. En dat ben je niet na vaccinatie!
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor! En als het niet van de vaccinatie kwam, waarom mocht ik die dan niet hebben? In die tijd waren ze er nog eerlijk over gelukkig.

En als je zegt dat vaccinatie geen blijvende gevolgen kan hebben, beledig je op een enorme manier al die moeders met kinderen met vaccinatieschade, en dan heb ik het nog niet eens over de 5-10(!) kinderen die jaarlijks overlijden door vaccinaties. (Bron: RIVM) hoeveel kinderen zijn de laatste 10 jaar ook al weer overleden aan mazelen? O ja, geen een...……….


Nee, omdat er gevaccineerd wordt tegen mazelen :+

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:56

pmarena schreef:
Tja ik kan er ook weinig aan doen dat mensen allerlei dingen verzinnen die er niet staan.
En de meest bijzondere aannames doen over wat andere mensen wel zullen denken en wat hun bezielt.

Dat irriteert mij ook mateloos aan discussies met dit onderwerp en o.a. daarom doe ik er normaal gesproken niet meer aan mee. In beide kampen overigens.

Waarom verzin jij erbij dat het een opmerking over effectiviteit is?

Ik heb het geplaatst als dat het veelzeggend is, dat zelfs de beleidsmakers het al niet met elkaar eens zijn welk vaccinatieschema nu eigenlijk het beste is om te hanteren. En dus dat er helemaal niet zo laatdunkend gedaan hoeft te worden wanneer wat mensen besluiten om voor hun eigen kinderen een ander schema te hanteren "en dat zij dan de arrogantie hebben te denken dat ze het beter weten dan de experts" dan het heilige RVP schema. Waar "experts" in andere landen ook van afwijken.

Eigenlijk gewoon precies zoals het er al staat dus....


Maar dat betekent toch niet dat ze het niet eens zijn? De omstandigheden zijn overal toch ook anders...
Wat secricible zegt eigenlijk :7

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:46

Ik heb nog nooit een onderbouwing gelezen van een anders dan pro/vaxxer := alles is gebaseerd op onjuiste info en onwaarheden, hoe is dat een onderbouwing?

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:38

Met jou is er niks te discussiëren ibbel omdat je al op 1 lijn zit :+
Maar meepraten mag je wel natuurlijk, je hebt altijd interessante info.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:29

Het verschil is denk ik dat je dan al ziek bent en bij een vaccinatie niet. Daarnaast komen dankzij ons vaccinatieprogramma die ziektes nauwelijks nog voor waardoor sommige mensen blijkbaar vergeten zijn wat die ziektes ook alweer waren en een wat geromantiseerd beeld hebben ontwikkeld over het doormaken van die ziektes.
En wat ik ook heb gelezen vinden sommigen het niet meer nodig om te vaccineren omdat onze gezondheidszorg nu zo goed is dat de ziektes prima te behandelen zijn. (Ja, diezelfde gezondheidszorg die dus de vaccins ontwikkelt/ in gebruik neemt ...)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:48

Maar waarom zou je meer opties geven en meegaan in die leugens? Het rijksvaccinatieprogramma is bewezen effectief en veilig.
Als je nog meer opties gaat geven binnen dat rvp doe je alleen af aan de werkzaamheid ervan.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:03

Dat de aarde plat is, is ook geen mening := Dat is banketstaaf, aangezien het een feit is dat de aarde rond is. Dat is ook geen mening.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:25

Jep, we worden allemaal weer even met de neus op de feiten gedrukt.

Hoewel een antivaxx kennisje zegt dat het alleen bangmakerij is en dat dit virus in het leven is geroepen om er een vaccin tegen uit te vinden en heeeeel veel geld te verdienen. En dat het niet zo erg is, maar dat het in de media overdreven wordt om ons bang te maken 8)7

Ik betwijfel dus of het ook daar goed aankomt.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:35

Jep, iemand die dat uitvindt wordt pas echt rijk :')

Maar de realiteit is dat als niemand zou vaccineren we elke paar jaar zo’n pandemie hebben. Je moet er maar zin in hebben :7 vind deze eerste keer in m’n leven al verschrikkelijk en elke dag op m’n werk is huilen met de pet op. En dan werk ik nog niet eens in het zkh, daar is er echt veel stress nu.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:51

Het is prima vergelijkbaar en helemaal geen andere situatie. Als we te weinig vaccineren tegen mazelen en dus voor veel mensen ook een nieuwe ziekte is, woekert die net zo hard door als covid19.

Iedereen de mazelen laten doormaken ipv vaccineren is helemaal niet wenselijk. Want dat is dus wat we nu doen met covid19 en wat momenteel dus niet zo geweldig uitpakt. We hebben nu alleen geen keuze, dat is het verschil.
De mazelen is nog besmettelijker dan covid19, dus tel uit je winst. Gaat niet passen in de ziekenhuizen bij een epidemie.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:27

secricible schreef:
Ik ben het in deze toch (gedeeltelijk) eens met pmarena. Zij doelt niet op nieuw voor een individu, maar nieuw voor de populatie.
Bij corona zie je dat het kan woekeren, omdat niemand immuum is. De ziekte kan zich daardoor via iedereen verspreiden.
Als er géén vaccinatie zou zijn voor mazelen, zouden kinderen de ziekte krijgen. Zij zijn vervolgens immuun en dragen die immuniteit mee de rest van hun leven. De ziekte verspreid daardoor theoretisch gezien minder snel.

Dat het voor de baby die nog geen immunisatie heeft alsnog een ramp kan zijn ontken ik daarmee niet. Maar voor de mazelen zou je immuniteit hebben bij volwassenen doordat kinderen de ziekte krijgen en vervolgens immuun zijn.


Moet wel eerst iedereen de ziekte krijgen. Dat is niet wat je wil met mazelen. Want als niemand gevaccineerd zou zijn, woekert het snel en krijgt iedereen het. Daarnaast verzwakt mazelen je immuunsysteem daarna dus dan ben je ook nog vatbaarder. Als je iedereen mazelen eerst wil laten krijgen ipv vaccineren zijn in de ziekenhuizen alsnog de rapen gaar.
Mazelen is daarnaast nog veel besmettelijker dan dit coronavirus dus er hoeven maar een paar gaatjes in de groepsimmuniteit te zitten en het feest begint.

[o]


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, BritHittepit, ComscoreBot, Frummel01, RubyRed, Winged, YandexBot en 43 bezoekers