Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:51

poes schreef:
Als ik het zo hoor ondervindt TS qua dieet weinig psychologisch lijden.

Er zijn zoveel mensen met echt zware allergieen (noten, gluten). Daar zitten zeker mensen tussen die zware hinder ondervinden maar velen zijn ook gewoon gelukkig.


Zonder waardeoordeel te geven; er is nog steeds kans dat het kindje naast de stofwisselingsziekte een andere allergie of ziekte heeft die het dieet nog erger beperkt. De kans op de gekende ziekte is hoger, maar daarmee is de kans op alle andere dingen niet lager.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:58

poes schreef:
Ja maar even goed loopt dat kind op haar 16e te dicht bij de muziekbox op een privé feestje, krijgt ze tinnitus en wordt ze daar gillend gek van en maakt ze er een eind aan. We kunnen er toch niet alle ‘normale’ risico’s gaan bijslepen nu...


Dat is het punt niet; de TS maakt een beoordeling over hoe draaglijk de situatie is, en dat begrijp ik. Los van die discussie wil ik gewoon meegeven dat dat niet de enige beperking hoeft te zijn. Zodra er bijvoorbeeld een gluten of lactose intolerantie bij komt kijken (erg veelvoorkomend) is het weer wat moeilijker bv. Of stel dat het kindje een schildklier probleem heeft waardoor het steeds aan de magere kant blijft, dan is eiwitarm eten en toch op gewicht blijven een uitdaging.


En een zware sport beoefenen waarbij je eiwit inname enorm moet beperken is ook erg moeilijk.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:10

Poes, ik zeg het echt niet omdat ik TS wil zeggen dat ze het anders moet doen, ik geef het mee omdat het belangrijk is dat je voorbereid bent op al die dingen wanneer je een inschatting over 'draaglijkheid' van de ziekte wil maken. En mijn voorbeelden zijn weldegelijk realistisch, die intoleranties komen ontzettend vaak voor. En uiteraard zijn er andere diëten, voor sport, maar het is weer iets waar over nagedacht zal moeten worden. En dat geldt niet enkel voor topsport, maar stel dat de dochter een danseres van beroep wil worden, zal dat qua dieet een hele strijd zijn, zeker als de gradatie erger is dan die van TS. Dat mag toch mee in overweging genomen worden als je oprecht een inschatting wil maken van de levenskwaliteit van het kindje.

En dat kan je wel steeds neergooien met 'Er zijn altijd risico's', maar in deze zou een extra beperking gewoon eentje te veel kunnen zijn om nog een zorgeloos leven te hebben.

En mijn bedoeling was echt niet te drammen. Ik hoop voor TS dat het allemaal niet hoeft te gebeuren, maar realisme is in deze erg belangrijk.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:50

Het is misschien drammen in sommigen hun ogen, maar de info die gegeven werd was gewoon fout. En dat mag rechtgezet worden.

Hoewel ik het ook geen slimme aanpak vind, hoop ook ik op een gezond kindje en gun ik de TS dat van harte.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berriepi, DotBot, IASCrawler en 158 bezoekers