Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:26

poes schreef:
TS zegt nergens dat ze abortus als minder zwaar ziet?

Ik lees het dat ze bewust voor zwangerschap met kennis van de risico's heeft gekozen, en daar nu aan twijfelt. En dat gebeurt. Mensen maken keuzes en veranderen vervolgens weer van gedacht. Dat is heel menselijk. Het is alleen dat het bij dit soort onderwerpen zo zwaar beladen is. Maar als sommige hier in de politiek zaten, konden we het verplicht steriliseren weer invoeren.

En ja, je kunt je mening geven over hoe het gegaan is, maar dat is nu wel echt al de situatie en of het opbrengt om dat er nu allemaal in te wrijven?

Het gaat om de keuze die TS nu maakt. En zoals ze er nu in staat: test afwachten en dan beslissen, vind ik wel een goede gezien de omstandigheden.


Ik sluit me hierbij aan.
Daarbij kan ik me wel voorstellen dat ts de keuze heeft gemaakt die ze heeft gemaakt. Los van of ik het een verstandige keuze vind. Keuzes worden nou eenmaal niet alleen door verstand bepaalt. En ik begrijp ook dat er een moment komt dat de angst je aanvliegt en dat je denkt omg wat heb ik gedaan!?

Ik zou ook de test afwachten en dan beslissen. Er is ook nog steeds 50% kans dat het wel goed gaat!


Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:45

peach2001 schreef:
Er is zoveel meer dan een lijf en gedachten, het is niet voor niets dat een mentale aandoening zich kan uiten in het lijf en andersom. De verbinding tussen lichaam en ziel is sterk, instinctief en intuïtief. Vertrouw er op. Iets in jou zegt dat je hier niet mee door moet gaan, luister er naar.


Iets in ts zei zwanger te worden ondanks het risico. Daar zou ze dan ook naar kunnen luisteren.
Het is wel mooi wat je zegt, maar je kunt ook hele tegenstrijdige dingen horen als je naar je intuïtie probeert te luisteren.

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:32

Ibbel schreef:
Sunnda schreef:
Ik ben voorstander van abortus, maar ik dacht dat mensen er bewuster mee omgingen om eerlijk te zijn.


Iedereen die pak 'm beet boven de 30-35 zwanger wil worden (en dat zijn er nog al wat) neemt precies hetzelfde bewuste risico als TS.
De kans op een ziek kind is voor TS groter, maar de afwegingen zijn precies hetzelfde: "als het kind niet goed is (Down voor de meeste 30-plussers) laten we het aborteren". Bij volle verstand en bewustzijn worden dit besluit door vrouwen boven de 35 genomen. En iedereen vindt dit acceptabel.

Zelf heb ik overigens altijd gezegd: als mijn eierstokken pas boven de 35 gaan rammelen dan hebben ze pech gehad, ik ga het risico niet nemen. Mijn eierstokken zijn nooit gaan rammelen, maar ik vraag me af of ik me aan mijn eigen rationele besluit zou hebben gehouden.


Ik ben het met je eens :j

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:43

Het is een hele interessante discussie. We kunnen het ook nog gaan hebben over mensen die gezond geboren worden maar op latere leeftijd "ontsporen", een burn out krijgen omdat ze te hard werken of een chronische ziekte als gevolg van een ongezonde leefstijl.
Kost de samenleving ook veel geld.

Ik ben alleen bang dat ts steeds minder de neiging zal krijgen om hier te reageren nu ze ongeveer de verantwoordelijkheid voor het voortbestaan van de mensheid in haar schoenen geschoven krijgt.

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:50

Ik duim ook mee!

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:33

Veerleedec, Waar lees jij dan dat ze niet verder gaat testen?


Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:17

veerledec schreef:
Nikass schreef:
Veerleedec, Waar lees jij dan dat ze niet verder gaat testen?

Letterlijk in mijn quote hierboven.


Het kan aan mij liggen hoor, maar ik lees dat ze niet verder gaat testen als het een meisje is. Nu heeft ze alleen laten weten dat de NIPT goed is, het geslacht houdt ze nog voor zich. Waar baseer jij je conclusie dan op?

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:22

Ik vind dat je een hoop invult, en berichten plaatst die niet relevant zijn. En ik irriteer me er eerlijk gezegd behoorlijk aan. Maar om het topic niet verder te vervuilen zal ik niet meer op jou reageren.

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:45

Wat een goed nieuws! lekker genieten nu dan **\O/**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94, Britta31 en 208 bezoekers