Hardloop schoenen, welke moet je hebben?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Hardloop schoenen, welke moet je hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 11:58

Hi,

Wie kan mij advies geven over fijne hardloop schoenen met veel demping?

Ik heb het (ambitieuse :Y) ) idee om mijn hardlopen weer op te gaan pakken en ben daarom aan het rondkijken naar nieuwe schoenen. Dat blijkt alleen nog niet zo gemakkelijk als ik gehoopt had :Y) . Ik ben er achter gekomen dat mijn oude schoenen namelijk ontzettend veel demping en gel hebben (of beter gezegd; hadden), dus alles wat ik nu als nieuw aantrek vind ik hard lopen.

Ik heb nu Adidas sequence, maar die zijn zo oud dat ze natuurlijk niet meer gemaakt worden. Ik dacht makkelijk te zijn en nieuwe Addidas te zoeken, de SOLARBOOST 19 leek me een mooie vervanger, alleen valt die me wel wat tegen. Ik heb ook de Asics Gel-Nimbus 21 en Nike Air Zoom Pegasus 36 geprobeerd en vallen me helaas ook tegen.

Dus.... wie o wie kan mij advies geven? Ik ben niet echt gebonden aan een budget, maar rond de €150 vind ik het wel mooi geweest :D .

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Hardloop schoenen, welke moet je hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:06

Ga naar een hardloopzaak. Ze maken daar filmpjes van je looptechniek en passen daar het soort schoen op aan.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:09

Snorlex schreef:
Ga naar een hardloopzaak. Ze maken daar filmpjes van je looptechniek en passen daar het soort schoen op aan.


Dit

Door verkeerde schoenen, kun je zeer makkelijker blessures lopen.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:14

Snorlex schreef:
Ga naar een hardloopzaak. Ze maken daar filmpjes van je looptechniek en passen daar het soort schoen op aan.



Dit.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 12:17

Snorlex schreef:
Ga naar een hardloopzaak. Ze maken daar filmpjes van je looptechniek en passen daar het soort schoen op aan.


Dat is inderdaad een goede tip, ik denk dat ik wel weet wat ik vanmiddag ga doen dan :D .

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:18

Ik sluit me volledig aan bij de vorige reacties.

Bij de speciaalzaak waar ik ‘altijd’ kom, kan ik mijn wensen aangeven en kan ik de verschillende schoenen uittesten.

Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met New Balance 860V (antipronatie met demping).
Nu loop ik op Mizuno Wave Horizon. Een fijne schoen met veel demping maar wel vrij zwaar en ze vallen me wat tegen qua levensduur.
Daarnaast heb ik een paar On Cloudflyer. Lopen heerlijk en zijn mooi licht. Voor de langere afstanden vind ik er te weinig demping in zitten. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hun nieuwste model met de ‘double cloud’-techniek.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:26

Snorlex schreef:
Ga naar een hardloopzaak. Ze maken daar filmpjes van je looptechniek en passen daar het soort schoen op aan.

Ja en nee, ik heb gemerkt dat ook sommige speciaalzaken graag naar een bepaald merk gaan (veel marge?). Ik heb altijd het beste gelopen op relatief goedkope Adidassen van ca 65-70 euro. Een vergelijkbare Asics zou ongeveer het dubbele zijn, nee dank je wel.

Dus ja, ga naar een hardloopzaak maar wees toch kritisch over hun advies. Zowel merk als model, mijn schoenen die van zo'n zaak komen zitten fijn, zijn heel licht maar hebben iets minder demping dus ik moet daarom mijn loopstijl wat aanpassen. Ze lopen wel snel dus perfect voor wedstrijden :)

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:32

Rex_Rolfo schreef:
Snorlex schreef:
Ga naar een hardloopzaak. Ze maken daar filmpjes van je looptechniek en passen daar het soort schoen op aan.

Ja en nee, ik heb gemerkt dat ook sommige speciaalzaken graag naar een bepaald merk gaan (veel marge?). Ik heb altijd het beste gelopen op relatief goedkope Adidassen van ca 65-70 euro. Een vergelijkbare Asics zou ongeveer het dubbele zijn, nee dank je wel.

Dus ja, ga naar een hardloopzaak maar wees toch kritisch over hun advies. Zowel merk als model, mijn schoenen die van zo'n zaak komen zitten fijn, zijn heel licht maar hebben iets minder demping dus ik moet daarom mijn loopstijl wat aanpassen. Ze lopen wel snel dus perfect voor wedstrijden :)



Ook dit is een goede tip.
Zelf heb ik bij de een speciaalzaak mijn schoenen op advies gekocht, waar ik blij mee ben. Toen ik een 2e paar wilde heb ik vergelijkbare online gekocht, scheelt een hoop geld.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Hardloop schoenen, welke moet je hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:35

Eens met de vorige reacties: ga naar een hardloopzaak, maar blijf wel kritisch.
Ik loop al jaren, maar wat je nog weleens hoort zijn mensen die door de hardloopzaak ineens een ander merk/model krijgen aangemeten en daarna blessures oplopen. Mij hebben ze ook een keer een te brede schoen aangesmeerd, want die zou zoveel geschikter zijn dan mijn asics... nou, mooi niet dus. Liep constant blaren.
Op dit moment zweer ik bij de asics dynaflyte, maar heb in het verleden ook lekker gelopen op de nimbus en de culumus :j

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:36

Ik loop het fijnste op Skechers Performance.

Maar ik ben ook niet echt een heel fanatieke hardloper.. Max 5km 2 keer per week. :+

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 18:49

Ben vanmiddag even naar een hardloop advies winkel geweest, had gelukkig hele standaard en ongecompliceerde voeten heb nu mooie Asic Cumulus. Hardlopen kan beginnen dus.

Bedankt voor de tips :)