Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:04

Seltje schreef:
Oh help, ik had niet gedacht dat het zo'n beladen topic zou worden. Ook nog nooit zoveel reactie op een topic gehad.

Ik heb niet alles gelezen, wel het meeste en ga ook nergens persoonlijk op reageren.

Natuurlijk zwanger worden is echt een heel bewuste keuze geweest. En ja, als het kind ziek blijkt te zijn wordt het weg gehaald, ik wordt enorm gemonitord qua eigen gezondheidsproblemen. Alleen zijn mijn hormonen nu mijn beslissingen in twijfel aan het brengen. Blijkbaar doen hormonen dat wel vaker.

Voorlopig blijf ik hopen op de goede 50%, samen met mijn partner.

Ik wil iedereen met lieve woorden bedanken, ook bedankt voor de pb's. En diegene met de minder lieve woorden snap ik ook. Echt 5 jaar geleden had ik ook gereageerd in zo'n situatie moet je geen kinderen willen. Ik had nooit gedacht dat hormonen zo'n dingen met je onderbewustzijn kunnen doen.



Ik hoop dat je je ook bewust bent dat het de volgende zwangerschap dan ook weer 50/50 kan zijn? En de zwangerschap daarna en die daarna... en dat abortus (en zeker meerdere keren) ook risico's met zich meebrengt?

Ik denk dat je nog eens samen met je partner moet nagaan waarom je voor de natuurlijke weg gekozen hebt. Zet het desnoods voor jezelf op papier. Zodat je het kunt nalezen als je hormonen weer een loopje met je nemen.

Daarnaast is het misschien ook wel iets om jezelf in vraag te stellen: jij was zelf dus ook een abortus geweest, is je leven onhoudbaar genoeg om niet te kunnen leven? Kun je niet gelukkig zijn met je aandoening?
Stel je bent nu zwanger van een dochter met dezelfde aandoening als jij, dan wordt ze toch geboren in de beste armen die ze maar kan wensen? De expert herself.

Daarnaast is er in Belgiƫ tot 22 weken de mogelijkheid om een zwangerschap te beƫindigen als het om medische redenen is. Is de aandoening ook met de NIPT te vinden? Dan weet je het misschien al eerder. Je weet dan in ieder geval het geslacht al.


Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:36

@elnienjo, dat is dus de vraag die TS zich het beste zelf af kan vragen. Was ze er liever niet geweest? Of heeft ze, ondanks een aantal aanpassingen, toch een prima kwaliteit van leven?

Er kunnen zich naast deze aandoening en de dingen die uit de prenatale testen komen nog 101 dingen voordoen wat aanpassingen in het leven van een kind en diens ouders vereist zijn. Het ene sluit het andere niet uit, maar dat is een algemenere discussie.

TS is degene die er nu mee leeft en weet hoe het is. Niemand kan dat beter beoordelen dan zijzelf, denk ik.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:09

SusanH schreef:
Ik werk zelf in de VG zorg en echt....ik kan daar niet bij. Waarom heeft de een meer recht op leven dan de ander. Waarom moet alles perfect en maakbaar zijn. Maar goed, dat is mijn mening. Ik snap ook dat het niet voor iedereen bewuste keus is om er wel voor te gaan. Aan de andere kant. Je kindje kan ook zuurstoftekort oplopen bij de geboorte en daar een verstandelijke beperking aan over houden. Kun je qua voorzorg alles nog zo goed regelen, maar het leven loopt zoals het loopt en het balletje rolt niet altijd de kant op die je zelf wil of voor ogen had.


Dit. Exact dit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimberly520, Lalidan en 35 bezoekers