Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:37

Ik ben het wel met een aantal van mijn voorgangers eens. Waarom moedwillig via de natuurlijke weg zwanger worden terwijl je wist wat de risico's zijn? Eerst denken en dan doen ipv andersom.. Dit heeft in het slechtste geval echt gigantische gevolgen en negatieve invloed op een leven dat geen keus heeft kunnen maken.
Ik snap echt niet waarom je er blijkbaar zo makkelijk over hebt gedacht?

Ik zou ook kiezen voor een abortus. De kansen op een gezond leven zijn gewoon te klein en dat moet je een kind niet aan willen doen.
Maar de beslissing ligt bij jullie en niet bij ons. Praat erover met professionals en je omgeving!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-07-19 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:14

Astorga schreef:
Doe eens lief!
Als er iemand is die weet wat zo'n procedure inhoudt is het wel Seltje. En wie weet heeft dat traject voor haar nog wel meer risico's dan voor anderen, vanwege haar ziekte.

Wat voor doel heeft het om iemand hier af te breken met alle oordelen, terwijl haar situatie al ingewikkeld genoeg is?
Geldt voor meerdere meeschrijvers hier hoor. Ik snap die hardheid in de online wereld gewoon niet.


Dat heeft niets met de online wereld te maken, en ik zie niemand de TS afbreken. Wel kritische vragen stellen en dat lijkt me ook heel logisch gezien de situatie.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:40

poes schreef:
Heeft iedereen met kinderen zich hier dan eerst uitgebreid laten testen, leefde die perfect gezond en is die ook vroeg aan kinderen begonnen? Want anders heb je echt geen recht op oordelen... en dan nog.

Sterkte TS. Je zit in een situatie waar de ideale keuze momenteel niet bestaat.


Bij ons in de familie is oa autisme aanwezig (zelf heb ik het niet, maar beide broers wel). Ook zijn er nog andere genetische problemen (oa hartproblemen in de familie van mijn man) waardoor we er bewust voor hebben gekozen om niet aan kinderen te beginnen. Het risico is gewoon te groot.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:10

Zo'n ISCI traject mag dan wel fysiek en mentaal zwaar zijn, maar een overleden kindje of levenslang voor een gehandicapt kind zorgen is nog veel zwaarder, dus in die zin ontgaat de logica van TS mij ook volledig.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:38

anjali schreef:
Ik vind dat ,nu het kindje er eenmaal is,het ook het recht heeft om geboren te worden. En ts wilde graag een kindje, dus het is gewenst en zal liefde krijgen. Ik hoop van harte dat het helemaal gezond zal zijn.Die kans is er toch!


Met liefde los je niet alle problemen op.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:06

germie schreef:
voor het geval het een meisje is: TS, hoe voel je jezelf met dat dieet? Is er prima mee te leven, kun je je leven een 10 geven of baal je er elke dag van? Dit zou bij mij meetellen in een beslissing.


Volgens mij is het ook afhankelijk van het feit of je een lichte of zware vorm hebt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:47

Oprechte vraag: maar hoe staat een verzekering in zo'n situatie? Vergoeden zij ook alle extra testen om zeker te zijn of het embryo gezond is?
Want het lijkt me wel ontzettend duur wanneer je het zelf moet betalen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:42

Toch frappant hoe we van zwangerschappen naar atoombommen gaan :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DayDream21, Dnies90, Florenc, R0SE, SJP, Spike2019, Supervixen, Wescha en 126 bezoekers