Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:51

Ik heb er een mening over maar die ga ik hier niet geven (is vast en zeker te vinden met wat zoekwerk hier ;) ) maar als ik de OP goed lees lees ik eigenlijk dat TS de keus al gemaakt heeft maar wellicht steun/het laatste zetje zoekt?

In ieder geval veel sterkte en wijsheid.


sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:29

Ja Anjali dat weten we onderhand wel. :j

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:41

Whale schreef:
poes schreef:
Ik snap wel dat mensen hier enorm over vallen, want het zijn echt enorme risico's in dit geval.

Ik ken nu een koppel die helaas tijdens de zwangerschap te horen heeft gekregen dat de kans op een handicap zeer groot is (virus gehad in vroeg stadium van de zwangerschap of zoiets). Helaas kunnen ze het niet ontdekken voor de geboorte. Koppel gaat het kind ook houden. Dit was dan zonder voorkennis, dit koppel heeft al 2 gezonde kinderen, maar staat nu wel voor een vergelijkbare situatie.
Hier dus ook een grote kans dat ze een kind met zware afwijking deels 'bewust' op de wereld zetten, vind je dat dan anders (oprechte vraag)?


Nee dat vind ik niet anders, daar denk ik hetzelfde over als bij deze sitiuatie.


+1
We praten namelijk over een levend wezen waar wij over kunnen en moeten beslissen. Ik vindt het puur egoisme.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:28

Eerlijk TS?
Goed dat je actie onderneemt. Maar stel nu he, gewoon even stel dat. Stel dat ik jouw dochter was. En ik kom er later achter dat jij en jouw man/vriend bewust hebben gekozen om mij te laten leven ondanks dat je tijdens de zwangerschap al wist hoe groot de kans op ziekte was en ik ben ziek. Dan zou ik het jullie nooit vergeven en altijd kwalijk nemen, ook al is het ‘op te lossen’ met een dieeët.. zéker als ik dan ook nog eens op internet (of uberhaupt) zou terugvinden dat ik met een alternatief wél gezond zou zijn en een normaal leven zou kunnen hebben. Misschien werkt het voor jou prima maar dat kun je voor een ander toch niet oordelen?

Ik hoop, dat mocht het op die manier uitpakken, dat dat leed voor een ieder bespaart blijft.

Excuses voor de ik-vorm in deze post maar wist het niet beter te verwoorden. Ga hier verder geen woorden aan vuil maken. Het is en blijft een uiterst bijzondere casus/situatie.

Sterkte ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, ElineGC, Laj1, Saskiaa_, YaraNls en 40 bezoekers