Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:47

Hoe beperkt de ziekte jouw leven? Wanneer er voor jou mee te leven is zal een dochter dat ook kunnen, of ze het fijn vind is een tweede. Ik hoop voor je dat de testen goed uitvallen en jullie een gezond kindje gaan krijgen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:23

Of ts dat met haar gezonde verstand heeft gedaan weer ik niet, heb meer het gevoel van geen zin in medische molen dus we nemen de gok. Maar zoals iemand zei, gokken doe je met geld niet met mensenlevens. Komt ook nog bij dat mocht ze een dochter krijgen die drager is dit meisje hetzelfde te wachten staat en je geeft dus de ziekte door ten koste van je eigen gemakzucht. Nogmaals, ik hoop dat jullie bij de mensen horen die een gezond kind krijgen en dan mag je je handen heel hard dichtknijpen . En mochten jullie voor een volgende gaan dan hoop ik dat je verstand boven gevoel laat prevaleren.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:18

Ts, in je openingsbericht geef je aan dat je er lang en veel met je partner over hebt gepraat , wist hij ook alle risico’s vooral voor jou en daarna voor het kind? Ik vind het namelijk nogal wat en vraag me af waarom hij er mee ingestemd heeft want jouw leven zou boven aan moeten staan voor hem. Los van het geen zin in gedoe kan het ook nog gebeuren dat je kind gezond ter wereld komt na een spoedkeizersnede en jij dood gaat.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:56

Anjali, ik zie mensen met Down als normale mensen die wat extra begeleiding nodig hebben. Alle mensen zijn normaal imo. Alleen hebben sommigen pech dat hun hersens of lichaam anders werken dan sociaal wenselijk is.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:57

Ik snap heel goed dat mensen testen en een zwangerschap afbreken na een fout bericht. En heb ook sterk de indruk dat dat ook foetussen met down zijn. Begrijpelijk want het is niet niks . Maar het waren mensen geweest wanneer ze geboren zouden worden en geen aliens , net als zoveel anderen. Daarom irriteer ik me een beetje aan sommige opmerkingen alsof ze geen bestaansrecht hebben omdat ze anders zijn en soms heel erg anders. Maar het zijn wel mensen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:03

elnienjo schreef:
anjali schreef:
Ik vind het wel erg als mensen alleen naar waarde beoordeeld worden met als criterium of ze productief kunnen zijn in de economie.

Dat is nu eenmaal de praktijk. Ik ben dan nog productief geweest voor ik een paar jaar geleden om medische en psychische redenen uitviel, maar de consensus is gewoon dat men uitkeringstrekkers het licht in de ogen niet gunt. Iemand die ziek is hoort opgesloten in een instelling, god forbid dat ze ook wel 'ns op vakantie gaan of anderszins leuke dingen doen. En de maatschappij wordt alleen maar harder. Logisch ook want mensen moeten steeds meer inleveren en krijgen er minder voor terug.

Tja, de goeden daargelaten maar er zijn nogal wat mensen met een uitkering die echt wel kunnen werken maar het vertikken want het levert te weinig op. Ligt ook aan de regels maar toch, goede wil moet wel uit de persoon zelf komen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:42

Kinke schreef:
daantjuhhh schreef:
Zij zijn met pensioen. Maar houden altijd heel veel zorgen om hun kind. Tot aan hun dood.
Mijn broer zal mij altijd houden als steun.
Maar als ik er niet zou zijn.
Wie zorgt er dan voor hem?


Ik ben wel benieuwd wat o.a. Anjali, SusanH en Bigone hierop te zeggen hebben.

Tja , onze maatschappij is een zorgmaatschappijook al lijkt het daar niet zo op de laatste tijd. Ik snap de zorgen wanneer je alleen bent en de zorg over een familielid hebt die niet zelfstandig kan functioneren. Er word voor deze mensen gezorgd , ook al hebben ze niemand meer, of er goed voor ze gezorgd word is wat anders maar ze worden niet op straat gegooid. Dat betekend niet dat ik er voor pleit dat zwangerschappen maar uitgedragen moeten worden, zeker niet.
Maar in dit specifieke geval van ts vind ik het meer op Russische roulette lijken. Zwanger worden, afbreken wanneer het niet goed is gebeurt veel vaker maar ik denk dat ts zich vergist in de gevolgen. Stel ze is zwanger van een dochter met dezelfde ziekte, zij kan er mee leven en laat dan toch het kindje komen. Kans dat het kind het minimaal heeft maar ook veel ernstiger dan ts. En dan?? Ook wanneer ze dan wel aborteert , krijgt ze dan niet vervelende psychische nasleep want zij is er toch ook?
Terwijl het hele gebeuren voorkomen had kunnen worden, zij had geen zin in gedoe maar het gedoe kan nog veel heftiger worden nav haar keuze nu.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:49

Ts, jij kunt met de beperkingen van je ziekte, die jij niet in heftige mate hebt blijkbaar zo goed omgaan dat je zelf de beperkingen niet meer ziet. Ik lees elke week bloedprikken, weekoverleg met dietiste , zeer goed opletten wat je eet.
Voor jou normaal maar ik sta er van te kijken dat je dit geen gedoe vind en zorgen voor een gezonde eicel wel.
Je zadelt een eventuele zieke dochter met het zelfde dilemma op wanneer ze ooit aan kinderen wil beginnen, jij geeft sws de ziekte weer door, je dochter kan nooit een onbekommerde tiener zijn, een jaar backpacken? Bijna onmogelijk.

En zelf heb je geen zin in gedoe, ja je bent zwanger maar( natuurlijk hoop ik dit niet voor je) mocht dit een miskraam worden dan wens ik je veel wijsheid voor de volgende toe.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:54

poes schreef:
Ja maar even goed loopt dat kind op haar 16e te dicht bij de muziekbox op een privé feestje, krijgt ze tinnitus en wordt ze daar gillend gek van en maakt ze er een eind aan. We kunnen er toch niet alle ‘normale’ risico’s gaan bijslepen nu...


Nee want dit kind, indien het een meisje is, loopt al risico genoeg.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:02

Ailill schreef:
Ibbel schreef:
Dat dieet is voor mij niet zozeer het issue. Maar je geeft een zieke dochter hetzelfde dilemma waar jijzelf aardig mee aan het worstelen bent. Is dat fair? Wil je een kind niet juist tegen dit soort morele en ethische beslissingen beschermen?
Ik snap je punt en, helaas, is deze van toepassing op TS. Echter, hoeveel ouders hebben er niet een of ander defect dat ze doorgeven aan hun kinderen? Al dan niet bewust, ik denk dat de meeste mensen er niet eens vewust stil bij staan, nu moet TS in haar geval wel, maar ze doet het ook.

Voorbeeld, bij mijn vader in de familie hebben ze niet de beste huiden/ Vaak hooikoorts en astma. Zelf heb ik weinig last van de laatste 2, maar wel degelijk erg veel last gehad van eczeem. Dat was voor veel buurtkinderen/klasgenoten/scouting een reden om mij echt enorm te pesten. Schimmelpoot, AIDS-lip en nog meer benamingen vlogen me dagelijks om de oren. Sommige mensen wilden niet naast mij zitten, denken dat het besmettelijk is.

Als ik dan zomer na zomer met lange broeken/truien loop, tot ver na mijn 20e onzeker geweest en tot op de dag van vandaag zijn de littekens zichtbaar (als in zelf een lichte tint en dan van die opvallende vlekken zonder pigment). Ik kan oprecht zeggen er 100% overheen te zijn, dankzij een specifiek voorval en ik ben diegene er nog altijd dankbaar voor.

Mijn vader heeft zijn jeugd/huid zo totaal niet ervaren, andere mensen binnen de familie ook niet. Dus of het enkel daar aan ligt of meer factoren die van toepassing zijn, laat ik in het midden.

Wat ik bedoel te zeggen is: Iedereen heeft zo zijn/haar ding.

Klopt helemaal zoals jij het zegt , echter vind ik er nog wel een verschil tussen een ziekte zitten die onbehandeld dodelijk kan zijn of een vorm van astma eczeem, ook heel vervelend maar in de meeste gevallen niet dodelijk. Zou jij van kinderen afzien wetende da je astma en/of eczeem door kunt geven??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, janderegelaa, lizard, Niicolee_, paljaslaura, SannevZ en 126 bezoekers