Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:37

Amado7 schreef:
Is het niet oneerlijk dan om een prachtig uniek kindje weg te halen? Dat doe je toch ook niet meer als het kind 1 is en nog geen verstand heeft?

Joh, wat dacht je van al die mensen die op hun 50ste nog steeds geen verstand hebben en het zelfs tot wereldleider geschopt hebben.
In hele ernstige gevallen was het zelfs verstandiger geweest de moeder ervan vast te aborteren uit voorzorg.


Ts, ik ben van het baas in eigen buik principe.
Je hebt met je partner een keuze gemaakt om ergens voor te gaan. En nu zit het ineens echt in je buik! Het is niet zo gek dat je eerder minder twijfels had en er anders tegenaan keek, toen was het nog niet echt.

Voel je niet dom of slecht. Dat gaat je namelijk niet helpen de juiste keuze te maken.


Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:45

Iedereen die piept over een bewuste en niet verstandige keuze:
Jullie beseffen je hopelijk dat dat geldt voor iedere ouder die de bewuste keuze maakt een kind op deze overvolle en ongezonde wereld te zetten?
Allemaal uitermate onverstandige keuzes zijn dat, veelal hebben jullie ze zelf ook reeds gemaakt uit egoïsme. Val de TS dus niet op hetzelfde aan.


Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:23

Onali schreef:
Palmera schreef:
Iedereen die piept over een bewuste en niet verstandige keuze:
Jullie beseffen je hopelijk dat dat geldt voor iedere ouder die de bewuste keuze maakt een kind op deze overvolle en ongezonde wereld te zetten?
Allemaal uitermate onverstandige keuzes zijn dat, veelal hebben jullie ze zelf ook reeds gemaakt uit egoïsme. Val de TS dus niet op hetzelfde aan.


Ja maar bewust kiezen voor een kind terwijl je zelf een genetische ziekte heb is totaal anders dan een kind op de wereld helpen als je geen genetische ziekte hebt.

Al die kinderen worden uit egoïsme geboren en komen terecht in een waardeloze wereld.
De basid is hetzelfde en TS word aangevallen op de basis. En dat noem ik hypocriet.

Met de andere bijkomstigheden zal ze moeten dealen of niet.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:52

lizy29 schreef:
Ik moet zeggen dat ik naar gelang dit topic vordert vooral heel erg verdrietig word van de veroordelende reacties van vele bokkers. Het is niet aan ons om wat te vinden van de keuzes die TS tot nu toe gemaakt heeft. Die zijn nu eenmaal gemaakt en daar verander je niets meer aan. Waarom kunnen we niet gewoon een klankbord en steun zijn voor iemand die op dit moment een luisterend oor nodig heeft.

Eens, je verwoord het beter dan ik. :+

Bokt staat er altijd vol mee dat mrn zich moet kunnen inleven, empathie moet hebben en weet ik wat nog meer.
Nou, dat lukt de meeste blijkbaar niet zo goed.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 03:40

Dus omdat ze niet bij voorbaat alles heeft aangepakt zoals jij zou doen mag de TS geen luisterend oor, Molenhoek?

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:56

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:
Waarom zou je niet nu al nadenken over de toekomst die je een kind geeft? Dat lijkt me júist iets om zwaar mee te laten wegen.

Vind ik persoonlijk ook. Zeker aangezien de zorg steeds verder uitgekleed wordt (in Nederland dan toch) waardoor de toekomst voor chronisch zieken nog lastiger wordt financieel gezien.

En dat doet de rest die een kind wil ook? Hou nou toch op, hier op bokt alleen al zat moeders die vanwege hun situatie beter geen kinderen hadden kunnen krijgen. Die hebben ook niet nagedacht.

Dan hebben we het misschien niet over chronische ziekte, maar wel over chronische problrmen die een kind óók negatief kunnen beïnvloeden voor de rest van het leven.

Echt, mijn broek zakt af van de hypocritie in dit topic.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:04

Je wilt ze de kost niet geven die niet nadenken.
Dus deze hetze tegen één persoon die óók niet nagedacht heeft is gewoon misselijkmakend.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:46

Er zijn er echt een paar hier die beter kunnen zwijgen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: callass, GoogleAdsense, IASCrawler, lisawouda93 en 27 bezoekers