Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:19

Seltje schreef:
Waarom wij bewust voor natuurlijk hebben gekozen? Omdat ik zelf ook 'natuurlijk' groot ben geworden. Uiteraard ga ik nu niet direct laten afbreken, en wacht ik tot de volgende testen. In Belgiƫ kan abortus maar tot 12 weken, en bij een slechte vruchtwaterpunctie kan het ook later.

Waarom geen ICSI? Ik heb zelf jaren gewerkt in een ziekenhuis rond vruchtbaarheid, en al dat gedoe met die hormonen en dergelijke, zie ik niet zitten. Dat zei ik toen al, en nu nog steeds, daar wil ik echt niet aan beginnen. Dat traject is fysiek en mentaal enorm zwaar, daar begin ik niet aan.

Ik heb met mijn partner afgesproken 1 maal natuurlijk te proberen, en dus de positieve kant van de 50% kansen te bekijken, en loopt het mis, dan gaan we voor adoptie. Maarja, die hormonen nu, die doen mij enorm twijfelen.

Voorlopig gaan we gewoon verder zoals het nu is, wachten op testen en gesprekken de volgende weken. En handelen naar gelang daaruitkomt. Voor wie wilt hou ik jullie op de hoogte.


Ik denk dat je heel bewust een keuze hebt gemaakt, maar dat je hormonen je nu aan het twijfelen maakt. Ik denk dat heel veel zwangeren dat herkennen, de twijfels als je eenmaal zwanger bent, maar in jou situatie is dat nog lastiger. Zeker als je zwanger bent en alles is nog zo onzeker. Heel veel sterkte bij de keuzes waar je misschien nog voor komt te staan. Ik duim mee dat je bij de goede 50 % zit... en je uiteindelijk een gezond kindje mag krijgen .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cabochon1, carina, Gompernikkel, hooi, san4nie, Supervixen, suus_toes, Vaiqua en 172 bezoekers