Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:28

DeMolenhoek schreef:
Ik vind het spijtig dat je voor de natuurlijke weg hebt gekozen. 50% kans bij een jongen op nog geen jaar worden. 50% kans bij een meisje voor levenslang ziek te zijn. Pfieuw... Dat moet je een kind niet willen aandoen :n Ik kom misschien hard over maar ik vind dat je geen verstandige keuze hebt gemaakt. Je tekent misschien een kind levenslang. Waarom heb je die keuze gemaakt? Ben naar wel benieuwd naar.

Nu goed, nu is het kind onderweg dus ja... Kun je er mee leven indien het een jongen blijkt te zijn? En wat als hij alle pech tegen heeft? Kun je daar dan ook mee leven? Een zwangerschap uitdragen van een niet levensvatbaar kind? Alle emotie daar rond? Pfieuw, ik vind het echt heel heftig dat je deze keuze hebt gemaakt. Zeker met de wetenschap van vandaag had dit kunnen voorkomen worden. Ik heb verder geen tips voor jou. Ik duim heel erg hard dat, wat het ook mag zijn, het de goede 50% mee heeft. Wanneer weet je of het een drager is of niet?


Eens.

Ik vind het raar dat je met jouw geschiedenis hiervoor kiest.
Desondanks zou ik het gesprek met de geneticus afwachten.

Hoe staat je partner erin? Evt. je ouders mocht je het hen al verteld hebben.

Black is the colour of my true love's hair



Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:16

Palmera schreef:
Iedereen die piept over een bewuste en niet verstandige keuze:
Jullie beseffen je hopelijk dat dat geldt voor iedere ouder die de bewuste keuze maakt een kind op deze overvolle en ongezonde wereld te zetten?
Allemaal uitermate onverstandige keuzes zijn dat, veelal hebben jullie ze zelf ook reeds gemaakt uit egoïsme. Val de TS dus niet op hetzelfde aan.


Ja maar bewust kiezen voor een kind terwijl je zelf een genetische ziekte heb is totaal anders dan een kind op de wereld helpen als je geen genetische ziekte hebt.

Black is the colour of my true love's hair

Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:26

SusanH schreef:
Er is meer dan alleen geld in deze wereld (al hebben veel van mijn clienten een betaalde baan) de meesten hebben dagbesteding, werken bijvoorbeeld in een lunchroom of maken mooie feestkleding. Maar het meest dragen ze imo bij door hun blik op de wereld. Daar kun je als "normaal" mens zoveel van leren als je de tijd neemt en afstemt op het niveau van de ander. Dat is niet uit te drukken in geld of een andere waarde, maar wel heel waardevol.



Ik heb op groepen gestaan met enkel agressie. Zo'n laag niveau dat ze speciale canvas pakken droegen met een magneetslotje omdat ze anders kleding (en soms zelfs de pakken) kapot scheurden.
Ze hebben alleen maar zachte spullen in hun kamer omdat ze alles slopen.
Automutilatie, mede bewoners of personeel aanvallen.

Sommige sliepen alleen maar op een matrasje, zonder deken. Omdat ze het kapot maakte of opaten.

Ik heb daar doodsangsten uitgestaan als ik daar op een groep stond.
In de nachtdienst gingen we nog met 2en er naartoe.

Denk je dat deze mensen gelukkig zijn?

Black is the colour of my true love's hair


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Froemel en 43 bezoekers