Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:18

Ergens denk ik dat je gevoel nu je zwanger bent op zich logisch is. Want eerst was het, ik wil graag ondanks je goed op de hoogte was van het risico.
Maar nu het zo ver is, dan komen de gevaren misschien wel harder binnen. Ik denk dat je het wel een beet en je kan vergelijken met moeders die zo hard gaan twijfelen "wil ik dit wel, kan ik dit wel"?
Soms kunnen zwangerschapshormonen rare dingen met je doen.

Man man man wat heb ik vaak en raar gedroomd bv tijdens mijn zwangerschappen. Oudste wordt dit jaar 19 en de jongste bijna 15 jaar maar weet ze nog precies.

Voor en tegenstanders van abortus heb je altijd in elke situatie. Maar is het bv niet al uit de vlokkentest of vruchtwaterpunctie te halen?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is



kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:27

Amado7 schreef:
Is het niet oneerlijk dan om een prachtig uniek kindje weg te halen? Dat doe je toch ook niet meer als het kind 1 is en nog geen verstand heeft?

Dat is jouw mening, maar vind je uitspraken best wel kwetsend overkomen, want wie zegt dat in alle gevallen het kindje kwaliteit van leven heeft?
Voor zowel beide oplossingen is er heel veel moed en lef voor nodig en in jouw ogen de juiste beslissing te nemen.

Een foetus van 8 weken is niet te vergelijken met een baby van 1 jaar

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:52

Seltje schreef:
Waarom wij bewust voor natuurlijk hebben gekozen? Omdat ik zelf ook 'natuurlijk' groot ben geworden. Uiteraard ga ik nu niet direct laten afbreken, en wacht ik tot de volgende testen. In Belgiƫ kan abortus maar tot 12 weken, en bij een slechte vruchtwaterpunctie kan het ook later.

Waarom geen ICSI? Ik heb zelf jaren gewerkt in een ziekenhuis rond vruchtbaarheid, en al dat gedoe met die hormonen en dergelijke, zie ik niet zitten. Dat zei ik toen al, en nu nog steeds, daar wil ik echt niet aan beginnen. Dat traject is fysiek en mentaal enorm zwaar, daar begin ik niet aan.

Ik heb met mijn partner afgesproken 1 maal natuurlijk te proberen, en dus de positieve kant van de 50% kansen te bekijken, en loopt het mis, dan gaan we voor adoptie. Maarja, die hormonen nu, die doen mij enorm twijfelen.

Voorlopig gaan we gewoon verder zoals het nu is, wachten op testen en gesprekken de volgende weken. En handelen naar gelang daaruitkomt. Voor wie wilt hou ik jullie op de hoogte.

Is er al een datum bekend voor de punctie en hoe lang je op de uitslag moet wachten?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:32

Maar bij de icsi behandelingen moet je toch ook zelf bepaalde hormonen spuiten etc?
Zitten daar wellicht ook geen stoffen in die niet goed samen gaan met de ziekte van ts?

Geen idee hoe het zit hoor, maar is iets wat ik me afvroeg

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daniella_, DayDream21, HELder, Lowie, Tsplendid, Wpaard en 41 bezoekers