Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:17

Amado7 schreef:
Nu ga ik heel bokt tegen mij krijgen maar ik ga het je toch zeggen.

Hier ben ik: anti abortus. Ja :) maar je wilt meningen horen.

Ik vind het oneerlijk om je kindje weg te laten halen. Omdat jij de keus hebt gemaakt wat misschien toch geen slimme keuze was, zorgt ervoor dat je kindje geen leven mag hebben? Het is een kind, geen vruchtje. Ondanks wat dan ook , ik vind het niet kunnen om zo'n levend wezentje uit je buik te laten vernietigen, omdat jij de keus hebt gemaakt om zwanger te worden. Je hebt meer kans op zwangerschapsvergiftiging, maar dit hoeft geen gevolgen te hebben voor je kindje. De rest misschien wel, maar ik blijf erbij dat ik niet in mijn hoofd er bij kan dat je zo n wondertje uit je buik kan laten wegrukken, terwijl je ook nog eens bewust zwanger bent geworden.

Ik wil je absoluut niet kwetsen, zeker als mijn verhaal zo overkomt. Het is nogal hard getypt van mij , en ik kan me voorstellen dat het een onwijs moeilijk iets is. Dus ik wil je ook ontzettend veel sterkte wensen in alles. :(:)


Maar omdat zij geen slimme keuze heeft gemaakt moet het kind daaronder lijden? Het is niet niks als dokters zeggen dat het verstandig is om met deze ziekte geen kinderen te krijgen, dus het is wel iets serieus.

En tuurlijk had ze van te voren kunnen bedenken om niet zwanger te raken. Maar het is nou eenmaal gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Whale op 11-07-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt



Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:20

Amado7 schreef:
Is het niet oneerlijk dan om een prachtig uniek kindje weg te halen? Dat doe je toch ook niet meer als het kind 1 is en nog geen verstand heeft?


Laten we nu niet iets van 8 weken vergelijken wat nog letterlijk niks is met een geboren kind van 1 jaar.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:24

poes schreef:
Maar ook een ‘gezond’ koppel heeft risico’s. Maar die mogen wel gokken. Ik snap dat je deze percentages te hoog vindt, maar je begrijpt toch dat het altijd een gok is? Ben wel benieuwd bij gezonde koppels wat het risico op ernstige afwijking/stoornis is, denk dat dat ook best hoog is?


Maar dan weet je het niet. Maar wanneer je het wél weet en dan nog steeds besluit om zwanger te raken en een kind op te zadelen met een ziekte terwijl dat niet hoeft, daar kan ik met mijn pet niet bij.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:36

poes schreef:
Ik snap wel dat mensen hier enorm over vallen, want het zijn echt enorme risico's in dit geval.

Ik ken nu een koppel die helaas tijdens de zwangerschap te horen heeft gekregen dat de kans op een handicap zeer groot is (virus gehad in vroeg stadium van de zwangerschap of zoiets). Helaas kunnen ze het niet ontdekken voor de geboorte. Koppel gaat het kind ook houden. Dit was dan zonder voorkennis, dit koppel heeft al 2 gezonde kinderen, maar staat nu wel voor een vergelijkbare situatie.
Hier dus ook een grote kans dat ze een kind met zware afwijking deels 'bewust' op de wereld zetten, vind je dat dan anders (oprechte vraag)?


Nee dat vind ik niet anders, daar denk ik hetzelfde over als bij deze sitiuatie.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:45

Maar als je een topic opent waar je óók om meningen vraagt, wat ook nog eens over een gevoelig onderwerp zoals dit gaat, dan kun je gewoon verwachten dat je niet allemaal "Awwww" reacties gaat krijgen. En tot nu toe vind ik topic het vrij netjes gaan.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:39

anjali schreef:
Ik vind dat ,nu het kindje er eenmaal is,het ook het recht heeft om geboren te worden. En ts wilde graag een kindje, dus het is gewenst en zal liefde krijgen. Ik hoop van harte dat het helemaal gezond zal zijn.Die kans is er toch!


Helaas laat liefde niet ineens een ziekte verdwijnen waar iemand zijn of haar hele leven mee moet dealen.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:52

anjali schreef:
Dit voortbestaan wordt wel bedreigd door lichamelijk gezonde mensen met machtshonger,die oorlogen,zelfs nucleaire, nastreven.


Valt wel mee hoor. Er worden al oorlogen gevoerd sinds de mensheid bestaat, en we lopen nog steeds op deze aardbodem.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:01

Die snap ik ook niet. We willen allemaal dat ziektes enz. uit de wereld worden geholpen, maar wanneer het om een verstandelijke beperking, zoals Down, gaat, is het ineens jammer? Waarom is dat jammer?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Murloc en 37 bezoekers