Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:14

Pfoeeeee....
Ik heb er wel degelijk een mening over, maar dat hou ik voor mij. Ik vind dat jij hierin jouw hart én verstand moet volgen. Het is jouw leven, jouw kindje en daar kun jij alleen zelf een keuze in maken.
Zet je wensen en alle wat als-en op een rij.
Sterkte, wat je ook doet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:20

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:
Vind dat potentiele ouders zelf zo wijs moeten zijn die richting op te gaan. Waarom zou je een kind dat leven aan willen doen? En jezelf, want het blijft dan levenslang een zorgenkindje dus zeg maar dag tegen je droom van het gezinsleven.


Gelukkig sia je niet steeds een beetje door. Ik snap echt dat rellen leuk is, maar het is hier een beetje ongepast.

Maar dit is toch puur en alleen een relaccount? Met zoveel berichten in zo korte tijd, overal net een beetje te aanwezig en net een beetje heftiger dan nodig, net een beetje olie op het vuur gooien, maar wel net binnen de grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:23

MarcoBorsato schreef:
Ja ik ben blij dat ik niet de enige ben die het opvalt.

Nee hoor zeker niet, het valt mij al een paar weken op. Maar het blijft telkens wat lafjes, niet irritant of heftig genoeg om op in te laten grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:27

Als het ging over een merrie met een erfelijke afwijking die toch willens en wetens naar de hengst werd gebracht, of een teefje met een aandoening met een pretnest, of vul maar iets in, was heel Bokt te klein geweest. Nu het een mens is die bewust de keuze maakt is het ineens oké?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-19 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:43

secricible schreef:
Anoniem schreef:
Als het ging over een merrie met een erfelijke afwijking die toch willens en wetens naar de hengst werd gebracht, of een teefje met een aandoening met een pretnest, of vul maar iets in, was heel Bokt te klein geweest. Nu het een mens is die bewust de keuze maakt is het ineens oké?


Rare vergelijking. Bij dieren waar we mee fokken hebben we te maken met een bepaalde waarde, streven we naar verbetering van ras.
Als we bij mensen dezelfde criteria gaan stellen als bij dieren dan zou de wereld er echt heel heel raar uit zien....

Vind je?
Bij mensen hoef je dan niet te streven naar verbetering van het ras, maar bewust exemplaren op de wereld zetten die zich niet kunnen of zouden moeten voortplanten bedreigt op een gegeven moment ook het voortbestaan van de mens. Je zou bij mensen eigenlijk strengere criteria moeten handhaven als je het zo wil bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:49

In dit geval vind ik abortus ingezet worden als een soort veredelde garantie/retourregeling. "Deze doet het niet, ik wil een andere".
Dat had voorkomen kunnen worden.
Ik ben absoluut niet tegen abortus. Ik ben wel echt tegen bewust domme keuzes maken die levens kunnen kosten.
Als je met dieren bewust fokt, zou je dat met mensen ook moeten doen.
Wat daar de grenzen in zijn, tja, geen idee, dat hoef ik ook niet uit te werken, omdat het simpelweg niet gaat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:53

Simpelweg dat niemand bij een ongeschikte merrie of teef zou zeggen, joh lekker mee fokken! En dat het bij een mens, ook gewoon maar een dier, ineens heel erg is als je zou zeggen nouuuuuu doe maar niet, of doe het met de betere mogelijkheden die geboden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:19

beert schreef:
Zullen we alsjeblieft mensen en dieren niet gaan vergelijken? Dat is een compleet andere discussie en past totaal niet binnen dit topic.

Het gaat ook niet over jouw kind en ook niet over nah.
Mijn opmerking gaat dan tenminste nog over het daadwerkelijke onderwerp, voortplanting met een bekende erfelijke aandoening.

Anoniem

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:07

Dus? Jij maakt jouw punt op die manier, ik geef mijn mening op een andere manier. Dat ik iets anders zie of doe dan jij geeft jou nog geen recht mij monddood te maken en dat is wat je deed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 15 bezoekers