Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:11

Poeh heftig! Ik heb er geen mening of idee over. Ik wil je gewoon heel veel sterkte wensen de komende tijd wat de beslissing ook mag zijn.. :(:)

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8


996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:21

Amado7 schreef:
Nu ga ik heel bokt tegen mij krijgen maar ik ga het je toch zeggen.

Hier ben ik: anti abortus. Ja :) maar je wilt meningen horen.

Ik vind het oneerlijk om je kindje weg te laten halen. Omdat jij de keus hebt gemaakt wat misschien toch geen slimme keuze was, zorgt ervoor dat je kindje geen leven mag hebben? Het is een kind, geen 1 of ander vruchtje die je maar weggooit omdat het toch niet uitkomt achteraf. Ondanks wat dan ook , ik vind het niet kunnen om zo'n levend wezentje uit je buik te laten vernietigen, omdat jij de keus hebt gemaakt om zwanger te worden. Je hebt meer kans op zwangerschapsvergiftiging, maar dit hoeft geen gevolgen te hebben voor je kindje. De rest misschien wel, maar ik blijf erbij dat ik niet in mijn hoofd er bij kan dat je zo n wondertje uit je buik kan laten wegrukken, terwijl je ook nog eens bewust zwanger bent geworden.

Ik wil je absoluut niet kwetsen, zeker als mijn verhaal zo overkomt. Het is nogal hard getypt van mij , en ik kan me voorstellen dat het een onwijs moeilijk iets is. Dus ik wil je ook ontzettend veel sterkte wensen in alles. :(:)

Ik wil er verder niet over in discussie gaan in het topic van TS. Maar de vraag in deze lijkt mij juist of het risico (zowel mentaal als fysiek, zowel van moeder als kind) bij het doorzetten van deze zwangerschap opwegen tegen het feit dat de zwangerschap een bewuste keuze is (onder invloed van hormonen, dus hoe rationeel is dat? 2e discussiepunt...) en er een kindje groeit wat niet gedood mag worden.

Is de (onbewuste) dood het ergste wat er is? Of kan een leven lang ziek zijn, met alle gevolgen in de huidige maatschappij van dien, erger zijn?

Nogmaals veel sterkte ts :(:)

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:25

Cayenne schreef:
Oprechte vraag: maar hoe staat een verzekering in zo'n situatie? Vergoeden zij ook alle extra testen om zeker te zijn of het embryo gezond is?
Want het lijkt me wel ontzettend duur wanneer je het zelf moet betalen?

Kinderen zelf zijn ook duur... :Y)

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, JitskeJeldau, mokkaboon, Sure_lee en 45 bezoekers