paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:29

Blessures zijn vervelend voor paarden en ruiters. Sterkte met herstellen!! Deze week verhuizen op het werk met lekkere taartjes een paar dagen. Ach ja moet ook wel eens kunnen en nu gewoon weer verder.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:56

Ik denk zelf dat een paard dat een ruiter gewend is echt niet zoveel anders wordt van tien kilo meer. Blijf gewoon allebei actief, twee vliegen in één klap. Gewoon rijden en lijnen. Doorgaan met leven en niet wachten op een bepaald gewicht. Beweging en rijden en de vreugde die dat geeft helpt je ook om andere dingen aan te kunnen.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:00

SusanH schreef:
Ik vind het vooral vervelend met kleding kopen. Is me nu al 2 keer gebeurd dat ik een broek toch te ruim koop en hij alsnog afzakt met dragen :+


Maar dat is te voorkomen door in de winkel te passen. Je bent onwijs afgevallen en prima op gewicht, ga ervan genieten en pas voor je koopt.

Hier val ik weinig af. Ben heel stabiel rond de 94 kg nog steeds. Krijg op stal echt heel veel complimenten want mijn buik en taille worden nog steeds echt slanker en dat wordt gezien. Zou best nog meer kwijt willen maar ben enorm blij met betere buik. Ga ook nog steeds door met goed eten en fiets veel naar mijn werk nu. Dat zal ook schelen.

Verder iedereen nog super bezig zie ik wel.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:29

Wat knap Ladybird. Super goed. WOW!!

Ik denk dat met 1200 tot 1400 je idd structureel te laag zit waardoor je nog niet afval..

Ik ben ook een jaartje bezig nu. Toen ik officieel begon woog ik 104 kg. Maar eerder in het jaar was dat hoger namelijk 110 kg, daarvan schrok ik me rot waardoor ik stopte met jus dorange drinken in de avond en overging op eerst water en dan evt nog wat jus. Toen ik dus 3 maanden later officieel ging starten bleek ik al 6 kg kwijt te zijn. Was ik heel blij mee.

Nu al een behoorlijke tijdje tussen 94 en 95 kg. Nog steeds bewust aan het eten en drinken (water dus) en nu ook dagelijks fietsen naar mijn werk. Mijn buik en taille zijn met name laatste maanden nog echt slanker geworden. Wil graag naar de 90 maar dat valt nog niet mee. Onofficeel dus 16 kg kwijt officieel tien.

En ja ik eet ook af en toe gewoon een taartje op het werk mee want anders hou je het niet vol. En probeer te letten op echt genoeg water en vezels.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 00:11

SusanH schreef:
Fijn een buddy EW.

Hier rare dagen. Ons paard was ineens weer kreupel we waren terug aan het opbouwen. Nu blijkt dat het niet te behandelen is op weidegang en speciaal beslag na. Maar ze kunnen ons geen garantie geven dat het ooit nog goedkomt. Ook niet geweldig gezond gegeten daardoor omdat we steeds op en neer naar Utrecht moesten (daar stond ons paard vorige week). Ik vind het ook even niet zo belangrijk allemaal. Ik wil gewoon dat het weer goedkomt met mijn maatje.


Wat heeft ie precies? Mijn fargo (Ramiro kleinzoon via Architect) had - bleek ooit bij foto's van complete voor- onderbenen overal vergroeiingen te hebben. Maar nooit een stap kreupel geweest, altijd rad. Heb hem altijd op msm en glucosamine en chondroitine gehad en toen op break over beslag gezet. Als een ontsteking of vergroeiing rustig is dan doet deze geen pijn. Een actieve ontsteking moet tot rust komen maar hij had dus ook artrose maar is tot het einde toe rad geweest. Sterker nog de DA zei ik wilde dat alle paarden van 18 zo goed uit een buigproef komen als deze.
Ik geloof sterk dat meer ramiro's dit hebben, ik kende en ken er namelijk een paar. DAarom geef ik onze Aristocraat (Eusebio/Zeoliet via moederszijde) ook standaard msm omdat als hij dit al heeft, ik het goed en soepel houdt met deze middelen.

En oh ja, nog van harte gefeliciteerd uiteraard :j :j

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:14

SusanH schreef:
Ons paard heeft een scheur in de aanhechting van de diepe buiger. Aan beide kanten van de hoef, maar aan de ene kant erger als aan de andere. Is in Utrecht geweest voor MRI. Daar hebben ze gezegd dat er geen behandeling mogelijk is.

Sushi eten is trouwens niet goed voor je gewicht. Wilde wel eens weten wat het doet maar jee, 1 kilo er bij :oo

Kelly goed bezig!


Hetzelfde paard van de slijtage had een groot gat in zijn pees in linker achter been. Door het geven van msm zwavel en lang dagelijks koelen herstelde dat tegen verwachting in zeer goed. Msm is erg belangrijke bouwstof bij pees probleem. Ik hoop dat hij toch nog gaat herstellen. Veel sterkte. Sorry voor off topic.

Ik ben even een kilo zwaarder maar eet af en toe ook wat extra's op het moment. De basis is gewoon regelmaat en goed eten dus komt vast wel goed. En veeel fietsen naar het werk.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:54

SusanH schreef:
Itsme: zal nog even iets uitgebreider ingaan op suikervrij eten. Ik kwam er 20 jaar terug achter dat ik intolerant ben voor geraffineerde suiker. Vooral door ervaring geleerd wat wel en niet kan. Pakjes/zakjes, eten uit blik, brood ( zelfs van de warme bakker!) aan heel veel dingen zit suiker toegevoegd. Dus etiketten lezen en alle schuilnamen van suiker uit je hoofd leren. En alternatieven zoeken voor de dingen die ik lekker vind en niet wil missen. Af en toe een koekje, zoet broodbeleg, chocola het is er wel suikervrij maar je moet goed zoeken. Ekoplaza is een fijne winkel. En bij de supermarkt het dieetschap al wisselt het aanbod enorm per supermarkt en helaas is veel schapruimte gegaan naar glutenvrij of proteïne bars. Ten koste van suikervrij. Ik eet wel gewoon suikervervangers als sucralose, aspartaam, agavesiroop etc ik bam ook met sucralose of agavesiroop. Is wel een beetje gokken vaak hoeveel je gebruiken moet. Dat gaat op gevoel.

Verder wil mijn gewicht niet omlaag. Momenteel erg last van de hooikoorts dus dat zal ook wel weer wat doen.

Marije jij bent goed bezig!


Ik gebruik als suiker vervanger zoetjes van Vitals. Stevia zoetjes, dure kwaliteit. Heel lekker in de thee, beetje zoethout associaties.
Ik hou niet van aspartaam etc, krijg ik last van maag en darmen en ik vertrouw ze niet door hele foute effecten bij mijn vader met diabetes vroeger. Verder wel acacia honing en gewoon geen suiker in de koffie.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:16

Goedendag, Lang geen update gegeven :-)
Oorspronkelijk gewicht 2 jaar terug ineens 108 kg, rond de 104kg gestart met echt lijnen en vorig jaar rond de 94 geëindigd. Lager kwam ik heel even en kort maar onder de 90 kom ik niet.
Inmiddels zat ik weer ietsje hoger zo rond de 96. Paar weken terug was dat 98. Dat gaat me te ver, dus Sonja weer opgepakt en merkte dat ik stiekem toch minder was gaan eten en zeker minder water (niet bij alle maaltijden) was gaan drinken. Nu weer achter in de 96.
Wat een gedoe, blijft lastige materie

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, IASCrawler, Lalidan, lizard, Noor, san4nie, Vinny12511, xCherissa en 182 bezoekers