chanicha schreef:Noor17 ik schreeuw omdat ik zelf op de landelijke 112 lijn heb gewerkt en weet wat de gevraagde en gegeven opleiding is/was.
Op de meldkamer ambulance vind ik wel dat ze medisch onderlegd moeten zijn.
Je laatste opmerking ben ik het zeker mee eens.
Zat je op het callcentre waar 112 meldingen binnenkomen en waarvandaan je moest doorverbinden of op de meldkamer ambulancezorg?
Dat zijn namelijk 2 heeeel verschillende dingen en ik kan je verzekeren dat de centralisten op de meldkamer ambulance zeer zeker wel medische kennis in huis hebben.
Zoals eerder vermeld word er tegenwoordig bij uitvragen van het adres meteen al een ambu onder A2 (gepaste spoed) DIA (Directe Inzet Ambulance) op pad gestuurd en zo nodig opgeschaald via de porto, iets wat je niet ziet op sites als 112meldingen. (of afgeschaald of zelfs teruggehaald als het geen ambulancezorg is, beller word dan doorverbonden met discipline waar ze beter heen kunnen. Ze zijn niet voor niks kritisch, mensen bellen tegenwoordig voor elke scheet 112 en helaas is het aantal ambulances niet onuitputtelijk)