Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:20

Alenthe05 schreef:
Ik haak er even op in. Ben zelf werkzaam bij de ambulancedienst.

Op de meldkamers werken idd MBO/HBO V verpleegkundigen met een BIG registratie en de opleiding tot meldkamer centralist die ze gevolgd hebben bij de ambulance academie.

Als iemand 112 belt met een mobielnummer dan gaat dat via Driebergen en die zet je dan weer door naar de desbetreffende regio. Bel je met de huistelefoon dan word je adres gelijk gekoppeld aan de melding.

Als er 112 word gebeld gaat er idd een ambulance onder A2 urgentie rijden, de DIA(direct inzetbare ambulance), die A2 urgentie zie je dan ook staan als je op P2000 kijkt, al kan je niet met elke regio meekijken. Mocht het zo zijn dat een patient ABCD instabiel is dan word deze urgentie verhoogd naar A1 en die word dan niet aangepast op P2000.

De centralist moet, helaas, een hele vragenlijst uitvragen want anders kom die informatie niet bij ons op de auto terecht en als ze het systeem niet volgen kunnen ze de rit niet verder uitgeven. Als ze deze vragenlijsten niet volgen en er gebeurd idd wat, een klacht oid, dan hebben ze geen poot om op te staan bij de klachtencommissie.
Deze systemen zijn zo bedacht dat je geen fouten zou moeten kunnen maken en ze zijn deze nog steeds aan het doorontwikkelen.

Idd 112 kan je 24/7 bellen en de HAP alleen na 17.00uur en in het weekend. Mocht je hulp nodig hebben bel gewoon 112, mocht het een huisarts ding zijn word je daar naar toe doorverbonden. Of wij komen toch eerst even kijken en gaan daarna overleggen met de HAP voor een consult.

Het is overigs niet zo dat als je 112 in NL belt dat je automatisch naar het ziekenhuis word gebracht, in andere landen is dat wel maar in NL niet. Wij kunnen veel, en overleggen veel, of maken een afspraak maken bij de huisarts ed.

Ook las ik net in het topic dat de politie veel sneller is, ja dat klopt. Zij hebben veel meer rijdende teams op straat. Vaak als wij druk zijn of bij een reanimatie en er is geen 2e auto beschikbaar krijgen wij goedde hulp van de politie. Als ik kijk naar mijn werkgebied, daar rijden overdag 2 ambulances en snachts 1 in de slaapdienst. Vele artsen denken dat wij veel hebben rijden maar helaas dat is niet zo, al zouden wij wel meer ambu's willen hebben rijden. Helaas is dat een verzekerings questie... Aan ons als ambu personeel ligt het niet..

Hoe verklaar je dit? Niet als aanval maar als vraag
moyra schreef:
Inmiddels is de rust enigzins weergekeerd, ookal ligt moeder uiteraard nog in zh.
Haar flow is een stuk omhoog, maar nog niet ideaal.

Ook is er overleg geweest met het zh over een melding in het systeem om herhaling van vanmorgen te voorkomen.
En wat blijkt?
Die staat er al bijna jaar in 8)7
Schiet mij maar lek hoor.
Ziekenhuis gaat er verder mee aan de slag, want dit had nooit mogen gebeuren.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:35

Sonja_vR schreef:
Kiki ; uiteindelijk id het wel gewoon mensenwerk
Ondanks scholing , ondanks diploma’s, ondanks wat dan ook
Worden er wel eens verkeerde inschattingen gemaakt
Misschien niet wat je wil horen
Maar wel zoals de wereld werkt

Dan is het goed dat je daar als gedupeerde wat mee doet, klacht indienen of wat dan ook waardoor er gekeken kan worden hoe de fout is gemaakt en hoe dat in de toekomst voorkomen kan worden

Nou eigenlijk meer hoe zo'n melding over het hoofd gezien kan worden eigenlijk, neem aan dat dit automatisch naar boven komt.
Is het systeem onduidelijk dat het niet direct zichtbaar is?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 06:08

Alenthe05 schreef:
Ik vraag me af of de melding in het ziekenhuis systeem staat of in ons ambulance systeem.

Dit soort meldingen kunnen bij ons in het systeem gezet als "afspraak op locatie" en die komt altijd naar boven in ons systeem als je voor de desbetreffende patient belt. Deze meldingen worden erin gezet door onze MMA (medisch leider) nadat een arts van het ziekenhuis dit aangevraagd heeft.

Nu is het de vraag of dit dus in het ziekenhuis systeem staat of in het ambulance systeem, dit zijn 2 verschillende systemen en NIET gekoppeld ivm wet van de privacy.

Dit is wat TS eerst even moet navragen, stond het in het ambulance systeem, dan is het zeker slordig maar wat ik eerder al aangaf, de centralist moet die vragen echt eerst stellen voordat ze de rit kan uitgeven.

Bedankt voor je duidelijke uitleg, dat is idd eerst iets om uit te zoeken idd.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers