Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:30

moonfish13 schreef:
Ok dus je gaat mij nu vertellen, dat als ik bel met order van een arts dat er direct met prio 1 gereden moet worden de centralist dat mag weigeren?
Daarbij zeg je het zelf al ze had het best uit kunnen leggen.
Dat is haar taak, haar taak is mede om in een noodsituatie de rustgevende factor te zijn om zo iemand far as possible gerust te stellen.
Dat heeft ze niet gedaan, en dat is vind ik hoe dan ook al een fout en geen gevalletje dat had ze wel even uit kunnen leggen.
Het gaat om een kunsthart, niet om een pak melk bij de appie wat een dag over datum is en het stennis is om een principeding.


Ik heb het idee dat de centralist het sowieso anders had moeten communiceren, daar niet van. Al weten we dat nooit zeker want wij waren niet bij het gesprek. Maar vanuit het verhaal van de TS blijkt in ieder geval dat er miscommunicatie is geweest.
Moonfish, ik vind wel dat je het nogal uit context trekt allemaal. Ik neem aan dat eempiej heel duidelijk weet dat het niet gaat om een pak melk, dus zo'n denigrerende opmerking is nergens voor nodig.

Daarbij, wie kan bewijzen dat de arts dat echt heeft gezegd en echt heeft afgesproken? Niemand dus, behalve als het gecommuniceerd is door de melding die bij het adres staat. Ofwel, de arts kan het zelf via zo'n melding in het systeem laten zetten, zodat het makkelijker wordt voor de centralist.

Ook vind ik geruststellen zeker weten niet taak 1. De centralist hoort zo snel mogelijk info te krijgen, zodat ze contact op kan nemen met de ambu die onderweg is, zodat die ook alvast weten waarvoor ze uitrukken. Want anders komt daarna de ambu op het adres aan, hebben ze geen idee waarom... Dus even uitgebreid gaan geruststellen over dat het wel goed komt lijkt me niet helemaal aan de orde, al zou een vermelding over dat de ambu onderweg is en dat ze nog wat extra vragen heeft, wel een goede zijn.


Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:18

moonfish13 schreef:
Sannens jij begrijpt niet wat geruststellen is denk ik, geruststellen kan je ook doen zonder te zeggen dat iets goed komt.
Ik ben het in elk geval niet eens met je, ik vind dat je op zo’n stoel mits mogelijk gewoon gerust moet kunnen stellen door hoe je over komt.
Dat heeft deze centralist kennelijk bij ts niet gedaan.
En qua dat pak melk, ik denk dat je dat anders oppakt als ik bedoel maar dat doe je met mijn hele post, dus dat is voor mij klaar.


Communicatie is altijd iets dat van twee kanten gebeurd, net als met jouw post. Misschien heeft de centralist wel degelijk geprobeerd gerust te stellen, maar deed ze dat op een manier die bij TS niet aankwam. Ligt dat aan de centralist? Deels. Ligt dat aan de TS? Mogelijk ook deels. We weten het niet, we waren er niet bij.

@TS: Wauw, dat is wel echt slecht dat dat dus helemaal fout is gegaan. Erg goed dat het ziekenhuis dat oppakt! Hopelijk hoeft dit nooit meer voor te komen!


Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:36

moonfish13 schreef:
Kennelijk is het dus wel fout gegaan Sannens, mag aannemen dat zo’n melding wel heel prominent in beeld komt en dan dus toch dit.
Neemt overigens niet weg dat de centralist zelfs al was het effe grof gezegd de grootste incompetente sukkel van het hele team vast haar best gedaan heeft.


Ik zeg toch ook dat het fout is gegaan en dat dat slecht is? Dus ik weet niet zo goed wat je met die zin bedoelt. Daarbij heb ik geen idee hoe zo'n melding er uit ziet. Misschien was die wel heel klein in een hoekje, of net een ander kleur vinkje, of whatever. Een relatief kleine melding die voor de doorgewinterde centralist goed te zien is, maar voor iemand die mogelijk pas net begint en daardoor zich voor 110% aan het protocol probeert te houden makkelijk te missen is. Ik weet het niet, ik heb geen idee. Ik wil daar geen aannames over maken, want ik werk daar niet.

Feit is, dat er dingen fout gelopen zijn en dat die voor de toekomst opgelost moeten worden. Misschien zat er een foutje in het systeem, misschien stond de melding op inactief, misschien was het niet duidelijk genoeg of misschien was de medewerker inderdaad de grootste incompetente sukkel van het hele team. Daar gaat het niet om, het gaat er om dat er een melding komt (wat TS heeft gedaan), zodat de oorzaak van deze fout/miscommunicatie gevonden wordt en het nooit meer gebeurt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Arlette1991 en 44 bezoekers