moonfish13 schreef:Ok dus je gaat mij nu vertellen, dat als ik bel met order van een arts dat er direct met prio 1 gereden moet worden de centralist dat mag weigeren?
Daarbij zeg je het zelf al ze had het best uit kunnen leggen.
Dat is haar taak, haar taak is mede om in een noodsituatie de rustgevende factor te zijn om zo iemand far as possible gerust te stellen.
Dat heeft ze niet gedaan, en dat is vind ik hoe dan ook al een fout en geen gevalletje dat had ze wel even uit kunnen leggen.
Het gaat om een kunsthart, niet om een pak melk bij de appie wat een dag over datum is en het stennis is om een principeding.
Ik heb het idee dat de centralist het sowieso anders had moeten communiceren, daar niet van. Al weten we dat nooit zeker want wij waren niet bij het gesprek. Maar vanuit het verhaal van de TS blijkt in ieder geval dat er miscommunicatie is geweest.
Moonfish, ik vind wel dat je het nogal uit context trekt allemaal. Ik neem aan dat eempiej heel duidelijk weet dat het niet gaat om een pak melk, dus zo'n denigrerende opmerking is nergens voor nodig.
Daarbij, wie kan bewijzen dat de arts dat echt heeft gezegd en echt heeft afgesproken? Niemand dus, behalve als het gecommuniceerd is door de melding die bij het adres staat. Ofwel, de arts kan het zelf via zo'n melding in het systeem laten zetten, zodat het makkelijker wordt voor de centralist.
Ook vind ik geruststellen zeker weten niet taak 1. De centralist hoort zo snel mogelijk info te krijgen, zodat ze contact op kan nemen met de ambu die onderweg is, zodat die ook alvast weten waarvoor ze uitrukken. Want anders komt daarna de ambu op het adres aan, hebben ze geen idee waarom... Dus even uitgebreid gaan geruststellen over dat het wel goed komt lijkt me niet helemaal aan de orde, al zou een vermelding over dat de ambu onderweg is en dat ze nog wat extra vragen heeft, wel een goede zijn.