Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:10

Echt, alle lof voor je sarcastische opmerking!

Maar ik zou er zeker nog een fikse klacht achteraan sturen!!! Ik zou zéker medische kennis verwachten.
Daarbij neem ik aan dat ze het alarm op de achtergrond ook horen en er toch wel 300 kwartjes moeten vallen op het eerste moment dat de beller een steunhart noemt!!!

Ik weet overigens niet hoe het op de meldkamer zit, maar vele sectoren zitten met een behoorlijk personeelstekort. Wat iets te vaak inhoud dat er incompetente mensen op een plek zitten. In mijn eigen werk zie ik dit, al is dit geen levensbedreigend iets...


Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:13

Noor17 schreef:
Allereerst hoe het gesprek is gegaan is natuurlijk niet zoals je het wil. Maar voor alle mensen die beweren dat je een telefoniste aan de telefoon krijgt die geen medische kennis (nodig) heeft die moeten eerst nadenken voordat ze schreeuwen. Een centralist op de meldkamer is hbo v opgeleid met vaak ervaring in de spoedzorg. Zie ook bijvoorbeeld deze vacature.
https://www.nationalevacaturebank.nl/va ... centralist

Daarnaast vind ik dat de afdeling van het ziekenhuis in dit geval een A1 rit had moeten regelen. Zij stellen de urgentie in dit geval vast en moeten daar ook naar handelen.


En deze telefoniste is dan dus duidelijk incompetent....

TS is verteld door het zkh dat ze 112 moest bellen, heeft ze keurig gedaan. Dus eigenlijk heeft ze twee incompetente drollen aan de telefoon gehad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, _Hinneke, Aeva, blondies, Colien, ComscoreBot, Dancyy, Elastiek, lletam, Mitch_Beauty, Roulette_, Sewri, Soepblik, Suusw, Thrive, YandexBot, Zoolgangster en 132 bezoekers