Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gerpiegorp
Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:46

Cayenne schreef:
Ik verwacht eerste hulp qua medische kennis zoals het beginnen van een beademing, iemand stabiel laten liggen etc, maar verder zijn ze echt voor het doorsturen van de hulpdiensten.


Dit inderdaad. Een centralist moet inschatten of een ambulance echt nodig is, dus protocol bij langs en mocht het acuut zijn moeten ze volgens mij ook eerste hulp kunnen uitleggen (hoop ik, want daar heb ik zelf 0 verstand van).

Maar volgens mij zit er aardig verschil in wat voor persoon je aan te lijn krijgt, want wij hadden een paar maand terug een bezoeker met een epileptische aanval waar ik een ambulance voor moest bellen, maar iemand anders deed dat dus ook al. Bij mij kwam er geen ambu, maar de andere persoon 'kreeg' er wel 1. Mijn telefoniste die vroeg echt allerlei vragen waardoor ze inschatte dat het niet nodig was, maar bij de ander was er binnen 2 minuten een ambu geregeld. Dus er zit echt verschil in.

Maar wel vervelend dat het bij zo'n spoedgeval zo lang duurt zeg, ik zou er toch wel een melding van maken, inderdaad om misschien de protocollen onder de loep te nemen, of medewerkers erop wijzen dat bepaalde dingen geen uitleg nodig hebben voordat er een ambulance nodig is. Hopelijk is het in het vervolg beter TS!

...
Ik ben gerpiegorp


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, IASCrawler, ladylisa en 38 bezoekers