Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:38

Als je met je mobiel belt kom je in Driebergen uit bij het KLPD en die zetten je door naar de ambulance in dit geval. Bel je met een vaste lijn kom je bij de 112 centrale in de buurt uit maar dan nog moeten ze je doorzetten en in beide callcenters zitten callcentermedewerkers die opleiding hebben in diverse dingen maar geen medische opleiding.
Hoe dat op de centrale van de ambulance zit weet ik niet.
Bij mijn vader hebben ze toen op zijn adres een melding gezet zodat ze gelijk kwamen dus dat kon toen wel dus zou daar wel achteraankwam want dit is natuurlijk frustrerend.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:54

Noor17 schreef:
Allereerst hoe het gesprek is gegaan is natuurlijk niet zoals je het wil. Maar voor alle mensen die beweren dat je een telefoniste aan de telefoon krijgt die geen medische kennis (nodig) heeft die moeten eerst nadenken voordat ze schreeuwen. Een centralist op de meldkamer is hbo v opgeleid met vaak ervaring in de spoedzorg. Zie ook bijvoorbeeld deze vacature.
https://www.nationalevacaturebank.nl/va ... centralist

Daarnaast vind ik dat de afdeling van het ziekenhuis in dit geval een A1 rit had moeten regelen. Zij stellen de urgentie in dit geval vast en moeten daar ook naar handelen.


Noor17 ik schreeuw omdat ik zelf op de landelijke 112 lijn heb gewerkt en weet wat de gevraagde en gegeven opleiding is/was.
Op de meldkamer ambulance vind ik wel dat ze medisch onderlegd moeten zijn.
Je laatste opmerking ben ik het zeker mee eens.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:22

Alenthe05 schreef:
pmarena schreef:
Ja ik heb natuurlijk geen idee hoe druk het daar kan worden en of er wel eens wachttijden ontstaan. Lijkt me echt vreselijk als je moet wachten terwijl er iemand naast je dood ligt te gaan.... Is er eigenlijk nog een snel keuzemenu voor extreme spoed en minder spoed, zodat de mensen die echt NU hulp nodig hebben, voor gaan? :)


Nee die is er niet. Iedere 112 beller word hetzelfde te woord gestaan.


Het wordt wel heel goed gemonitord en zodra er mensen in de wacht komen wordt er extra ingezet. Als centralist voel je die verantwoording ook echt hoor! Vaak, als het echt spoed is of mensen in paniek zijn, blijft de centralist ervoor dus zodat zij/hij kan zeggen wat/waar er wat is.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, ComscoreBot, Jadero, Lizzah, LvA1993, Polarize, Wistaire en 52 bezoekers