Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:34

Wat vreselijk naar om mee te maken terwijl je z.s.m. een ambulance nodig hebt!

Je zou toch hopen dat ze in ieder geval de ernstige spoed er uit kunnen filteren... ik zou inderdaad vragen hoe je dit een eventuele volgende keer zou kunnen voorkomen. Er moet gewoon direct een ambulance gaan rijden als een dokter het echt spoed vindt.


pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:28

Alenthe, is het dan niet vervelend voor 112 dat je daar een lijn bezet houdt als het meer een huisartsending is? Ik zou ook erg terughoudend zijn om 112 te bellen, gevoelsmatig is dat toch voor extreme spoed en wil je niet in de weg zitten voor iemand voor wie elke seconde telt.

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:06

Ja ik heb natuurlijk geen idee hoe druk het daar kan worden en of er wel eens wachttijden ontstaan. Lijkt me echt vreselijk als je moet wachten terwijl er iemand naast je dood ligt te gaan.... Is er eigenlijk nog een snel keuzemenu voor extreme spoed en minder spoed, zodat de mensen die echt NU hulp nodig hebben, voor gaan? :)

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:49

Het lijkt me sowieso een baan met een verantwoordelijkheid die ik liever niet zou willen... iemand die hyperventileert heeft oprecht het gevoel dat 'ie doodgaat, en je hoort te vaak van die verhalen van mensen die zich niet zo lekker voelen, even gaan liggen....en een paar uur later dood gevonden worden.

Het zal je verantwoordelijkheid maar zijn om via de telefoon in te moeten schatten of iemand dood zit te gaan of alleen een beetje hangerig is :(:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, koenlover, nathe, robbie88 en 33 bezoekers