[Info] Tattoo's 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:41

Ik heb gisteren een nieuwe tattoo op de zijkant vanaf me pols tot me elleboog.
Afbeelding

De betekenis:
Een Unalome is een teken, een boeddhistisch symbool, in de vorm van een spiraal of een zigzaglijn. Het is het symbool voor verlichting en het bereiken daarvan. Het weerspiegelt het levenspad dat we tijdens ons leven bewandelen. Omdat deze vol obstakels en uitdagingen zit. Het is meer een zigzaglijn waarlangs men, al dwalend, naar beneden gaat. Uiteindelijk gaat deze lijn over in een rechte lijn, de zogenaamde ‘lijn van verlichting’. Het puntje dat zich boven op een unalome bevindt staat voor verlichting.

De lotusbloem verwerkt in het Unalome teken.
Symboliseert het overwinnen van de tegenslagen op weg naar perfectie.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:54

Wat mooi <3

Ik ga sparen voor tattoo op mijn andere onderarm.
Heb sinds januari portret van mijn mamsie op mijn rechteronderarm staan.
Met spullen doorzoeken kwam ik een mooie prent tegen die mijn ouders gebruikt hebben voor hun trouwkaart in de jaren '70.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:26

IvysToeter schreef:
Zijn er hier mensen met een klavertje 4 tattoo?


Ik heb een klavertje 4. Geen realistische :) en ondertussen ook flink uitgebreid

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:27

IvysToeter schreef:
Zijn er hier mensen met een klavertje 4 tattoo?

Ik! Alleen de lijnen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:09

IvysToeter schreef:
Zijn er hier mensen met een klavertje 4 tattoo?


Ik heb gisteren mijn eerste tatoeage laten zetten.
Een klavertjevier met de initialen van mijn dochters.


Afbeelding

Ik ben zelf erg blij met het resultaat! :j

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:25

Ik zit weer :D Een HP flash van de artist <3

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:34

PlantsTho schreef:
IvysToeter schreef:
Zijn er hier mensen met een klavertje 4 tattoo?

Ik! Alleen de lijnen


Heb je toevallig een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:36

Yasmine schreef:
Ik zit weer :D Een HP flash van de artist <3

Ben benieuwd!!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:12

Denise: mooie tattoo zeg!

Ylana: niet mijn smaak. Wel leuk :)

Yasmine: hoe is het resultaat?

Ik mag morgen. Zo spannend!
Ze had een bodymilk van een bepaald adres aangeraden om vooraf te gebruiken (paar weken). Ik ben er allergisch voor :\
Uiteraard mee gestopt. Huid is weer rustig. Maar ze geeft dus ook een setje mee voor de nazorg. Die kan ik dus beter niet gebruiken. Is het afdoende om gewoon met bepanthen te smeren? Zal het morgen ook even overleggen met de artiest hoor.

melanie0906

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:25

Ik heb gewoon babyolie gebruikt Laatste keer, werkt super!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:17

Laatste keer heb ik alleen kokosolie gebruikt. Maar dat is alweer 3-4 jaar geleden.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:07

Ik had ook zo'n speciale tattoo producten gekregen om te smeren bij de shop, maar ik stond vol rode bulten en uitslag. Daardoor is mijn tatttoo niet zo mooi genezen (gelukkig met bijwerken wel helemaal mooi gekomen) Met bepathen nergens last van! Bij alle 4 mijn tattoo's gebruikt

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:09

Goedemiddag,

Ik wil samen met een goede vriend die ik al vanaf 2011 een tattoo laten zetten om de vriendschap te vereeuwigen. Nu dachten we aan iets romeins of arabische cijfers.

We willen 2011 dus in die cijfers graag. We gaan of bij hem of bij mij het laten zetten in een zaak ( Of skin art of die waar hij normaal gaat ). Heeft iemand voorbeelden van arabische cijfers?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:46

De mijne is superleuk geworden! Ik moet nog een foto maken, maar momenteel is hij nog heel donker en hij gaat met het genezen lichter worden dus hij is momenteel niet zo representatief :))

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:56

Ik heb voor komende woensdag een tattoo gepland maar ben dus sinds vorige week donderdag ziek. :roll: Begin nu wel een beetje te stressen. Ga morgen nog naar de dokter voor meer gerichte medicatie, want had besloten om het eerst een beetje uit te zitten (ik ga niet graag naar de dokter :+ ) Het is een beetje beter, maar wil een indicator hebben of ik woensdag terug oké zal zijn of niet.

Iemand al het zelfde probleem gehad? Hoe lang hebben jullie gewacht om afspraak te verzetten?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:16

Farjen schreef:
Ik had ook zo'n speciale tattoo producten gekregen om te smeren bij de shop, maar ik stond vol rode bulten en uitslag. Daardoor is mijn tatttoo niet zo mooi genezen (gelukkig met bijwerken wel helemaal mooi gekomen) Met bepathen nergens last van! Bij alle 4 mijn tattoo's gebruikt


Nou ja precies. Ik had ook bultjes en uitslag. Gelukkig kom ik er op tijd achter!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:07

Yasmine schreef:
Ik zit weer :D Een HP flash van de artist <3


Was jij degene met de Dobby tattoo? :))

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:26

Jackytje schreef:
Ik heb voor komende woensdag een tattoo gepland maar ben dus sinds vorige week donderdag ziek. :roll: Begin nu wel een beetje te stressen. Ga morgen nog naar de dokter voor meer gerichte medicatie, want had besloten om het eerst een beetje uit te zitten (ik ga niet graag naar de dokter :+ ) Het is een beetje beter, maar wil een indicator hebben of ik woensdag terug oké zal zijn of niet.

Iemand al het zelfde probleem gehad? Hoe lang hebben jullie gewacht om afspraak te verzetten?


Ik tatoeëer geen mensen die aan bijvoorbeeld antibiotica zitten of andere zware medicatie gebruiken.
Je hebt geen idee hoe het lichaam reageert. Veel medicijnen werken bloedverdunnend waardoor de inkt er teveel uitbloed na het zetten, en bijvoorbeeld antibiotica kan ervoor zorgen dat de inkt onderhuids meer gaat lopen.
Dit zou betekenen dat je dus een blauwe waas om je tattoo heen kan krijgen die niet meer weggaat.
Na een antibiotica kuur raden wij (als tattooshop en met mij ook zeker andere shops) om zeker 10 dagen te wachten.
Niet leuk, maar wel noodzakelijk als je een goede plaat wilt en geen risico’s wilt nemen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 01:26

Snollygoster schreef:
Yasmine schreef:
Ik zit weer :D Een HP flash van de artist <3


Was jij degene met de Dobby tattoo? :))

Nee, ik woon in Australië momenteel :D Maar die Dobby zag er zo lief uit! De mijne is een tas met Butterbeer en pompoentjes <3

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:31

Yasmine schreef:
Nee, ik woon in Australië momenteel :D Maar die Dobby zag er zo lief uit! De mijne is een tas met Butterbeer en pompoentjes <3

Foto? <3

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:16

njiloj schreef:
Jackytje schreef:
Ik heb voor komende woensdag een tattoo gepland maar ben dus sinds vorige week donderdag ziek. :roll: Begin nu wel een beetje te stressen. Ga morgen nog naar de dokter voor meer gerichte medicatie, want had besloten om het eerst een beetje uit te zitten (ik ga niet graag naar de dokter :+ ) Het is een beetje beter, maar wil een indicator hebben of ik woensdag terug oké zal zijn of niet.

Iemand al het zelfde probleem gehad? Hoe lang hebben jullie gewacht om afspraak te verzetten?


Ik tatoeëer geen mensen die aan bijvoorbeeld antibiotica zitten of andere zware medicatie gebruiken.
Je hebt geen idee hoe het lichaam reageert. Veel medicijnen werken bloedverdunnend waardoor de inkt er teveel uitbloed na het zetten, en bijvoorbeeld antibiotica kan ervoor zorgen dat de inkt onderhuids meer gaat lopen.
Dit zou betekenen dat je dus een blauwe waas om je tattoo heen kan krijgen die niet meer weggaat.
Na een antibiotica kuur raden wij (als tattooshop en met mij ook zeker andere shops) om zeker 10 dagen te wachten.
Niet leuk, maar wel noodzakelijk als je een goede plaat wilt en geen risico’s wilt nemen.

Bedankt voor de info! Ga straks horen wat ik voorgeschreven krijg qua medicatie en dan evt mijn artiest contacteren. Niet bij stilgestaan dat AB kuur invloed kan hebben op de uitkomst van een tattoo.

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:25

Voor de tatoeëerders onder ons - en ik zal hier natuurlijk ook advies over inwinnen bij de tatoeëerder waar ik naartoe wil gaan tzt maar ik was nieuwsgierig - heb ik ook even een vraagje.

Komen er wel eens mensen bij jullie die last hebben van eczeem? Wat is jullie plan van aanpak, of is die er niet als in; die mensen worden niet getatoeëerd? Ik heb sinds een half jaar weer last van kleine plekjes eczeem - is heel erg stress gerelateerd bij mij - nadat het jaren weg was. Ik heb vorig jaar mijn eerste, kleinere, tattoo laten zetten op een plek waar ik ook eigenlijk nog nooit eczeem gekregen heb en denk te krijgen dus over die tattoo maak ik me ook geen zorgen. Maar ik vroeg me eigenlijk af of er überhaupt wel tattoos gezet worden als je last hebt van zo'n huidprobleem? Of is dit echt puur afhankelijk van de tatoeëerder zelf hoe hij/zij daarmee omgaat?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:33

Ik heb ook last van eczeem (handen en voeten), maar heb gewoon twee tattoo's laten zetten. Nergens last van. Beide staan op mijn enkel en daar heb ik geen eczeem.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:47

Ik heb ook eczeem, vooral op mn onderarmen. Ik heb goed gesmeerd voordat ik mn tattoo daar liet zitten. Mn huid was dus heel rustig

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:26

Ik kom weer binnenvallen.
Volgende week is het zover dan laat ik mijn tattoo zetten op mijn enkel in eindhoven bij blackbear.

Here's the problem, ik laat sochtends de tattoo zetten (half 11)
En savonds heb ik een privéles paaldans fitness die nodig is anders kan ik niet bij een vriendin van me in de groep.

Nu heb ik mijn rechter enkel hier niet voor nodig (gelukkig) maar is het onverantwoord?
Hebben jullie ervaring met sporten en tattoo's?