De rellen in nederland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:09

Ik heb diverse filmpjes van hier in Zwolle gezien en zonder ze direct over 1 kam te scheren, vond ik dat er toch een hoog bontkraagjes- en vlassnorretjesgehalte hing. Je gaat mij niet vertellen dat, dat werkende vaders zijn die morgen aan de keukentafel zitten om hun kinderen les te geven.
Zo op het eerste oog lijkt het publiek meerendeels te bestaan uit de scholieren die morgen worden geacht weer op tijd achter de laptop te zitten maar extra lang kunnen opblijven omdat ze toch niet naar school kunnen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:12

Mindim schreef:
Mars schreef:
Wat daar loopt te rellen en plunderen zijn geen vaders met drukke banen die morgenochtend (al dan niet online) op werk verwacht worden. En die thuis netjes hun kinderen les proberen te geven tussen het werk door.

Dit is tuig dat loopt te rellen om het rellen, omdat het kan. Geen enkel excuus voor, dit is geen zielige onbegrepen jeugd die het zwaar heeft, dit zijn gewoon klootzakken.


Ik zit op1 te kijken. Volgens de verslaggevers gaat het bijna uitsluitend over jonge jongens.


Dat valt daarmee samen dat de laatste tien jaren de zorgen omtrent jongeren enorm is gegroeid. Er gaat echt iets mis

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:14

En dan ook nog haast teleurgesteld zijn dat het spektakel uitbleef. Arme jongens, ze zullen een zware avond gehad hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:17

Jolien87 schreef:
En dan ook nog haast teleurgesteld zijn dat het spektakel uitbleef. Arme jongens, ze zullen een zware avond gehad hebben.
[ Video ]


Alsof het een uitje is 8)7
Je zult maar ondernemer zijn! Eerst krijg je een klap van Corona en nu ook nog eens door deze idioten...
De beelden doen me denken aan de film The Purge...

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:19

Nou, echt he? Verschrikkelijk. Geen enkel benul. En dit moet over een x aantal jaren de maatschappij draaien. Die gedachte maakt me zo moedeloos.

Het enige wat ik nu denk is: ik ben blij dat mijn opa's en oma's dit niet meer hoeven mee te maken.

heidy_wilco
Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:26

Ik heb zonet ook iemand bij de politie aangegeven. Die had een mooie reactie op facebook geplaatst waarbij hij het geweld gewoon aanmoedigde en de dood wenste aan de staat. Het profiel is echt, alle info staat erop. Hij had zijn reactie verwijderd nadat ik hem dat gezegd heb, maar helaas, ik had een prinstscreen gemaakt.

Het voelt als een kleine overwinning op wat er gedaan is gisteren en vannacht. Ik wordt hier zo verdrietig van.

*pum**pum**pum**pum**pum*

BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:34

Jolien87 schreef:
Ik heb diverse filmpjes van hier in Zwolle gezien en zonder ze direct over 1 kam te scheren, vond ik dat er toch een hoog bontkraagjes- en vlassnorretjesgehalte hing. Je gaat mij niet vertellen dat, dat werkende vaders zijn die morgen aan de keukentafel zitten om hun kinderen les te geven.
Zo op het eerste oog lijkt het publiek meerendeels te bestaan uit de scholieren die morgen worden geacht weer op tijd achter de laptop te zitten maar extra lang kunnen opblijven omdat ze toch niet naar school kunnen.


Het zal je kind maar zijn wat daar in de lantaarns hangt en winkels sloopt en plundert. Hoe hard heb je dan gefaald als ouder.. Tuurlijk, pubers laten zich opnaaien en we hebben allemaal wel eens iets gedaan dat niet mag. Maar als mijn kind hier tussen zou staan, ik zou me kapot schamen echt waar.

Ifari P. Een geslaagd expiriment! <3 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1839900

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:46

heidy_wilco schreef:
Ik heb zonet ook iemand bij de politie aangegeven. Die had een mooie reactie op facebook geplaatst waarbij hij het geweld gewoon aanmoedigde en de dood wenste aan de staat. Het profiel is echt, alle info staat erop. Hij had zijn reactie verwijderd nadat ik hem dat gezegd heb, maar helaas, ik had een prinstscreen gemaakt.

Het voelt als een kleine overwinning op wat er gedaan is gisteren en vannacht. Ik wordt hier zo verdrietig van.


Goed gedaan! Ik ben de reacties nog niet tegen gekomen, maar zou het idd ook absoluut melden.
Ik snap echt niet waar die agressie en interesse om te slopen vandaan komt? Dan gaat er toch iets mis in je opvoeding?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

heidy_wilco
Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:09

Cayenne schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik heb zonet ook iemand bij de politie aangegeven. Die had een mooie reactie op facebook geplaatst waarbij hij het geweld gewoon aanmoedigde en de dood wenste aan de staat. Het profiel is echt, alle info staat erop. Hij had zijn reactie verwijderd nadat ik hem dat gezegd heb, maar helaas, ik had een prinstscreen gemaakt.

Het voelt als een kleine overwinning op wat er gedaan is gisteren en vannacht. Ik wordt hier zo verdrietig van.


Goed gedaan! Ik ben de reacties nog niet tegen gekomen, maar zou het idd ook absoluut melden.
Ik snap echt niet waar die agressie en interesse om te slopen vandaan komt? Dan gaat er toch iets mis in je opvoeding?


(Ik word ook een beetje verdrietig van het feit dat ik word met dt heb geschreven in mijn laatste zin)

Mijn tolerantie voor dit soort mensen is ook helemaal weg. Echt, als ik het kan geef ik het aan, want dit is gewoon niet normaal. Hoe komt het in je hoofd op? En ja, ik ben ook jong geweest (en dat ben ik nog steeds), maar ik heb nooit dit soort dingen in mijn hoofd gehaald. Sterker nog, al ik dit had gedaan was ik nu rondjes om de wereld aan het vliegen, zo hard zou de schop onder mijn kont zijn.

*pum**pum**pum**pum**pum*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:01

Vannacht is er ook in onze woonplaats gereld en is de ME ingezet. Ik vond het al best beangstigend maar nu komt het wel heel dichtbij. Ik vind het vreselijk erg wat er gebeurd en dat is nog zacht uitgedrukt.

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:26

Kerels met foto en naam overal bekend maken... kijken wat hun werkgevers (en familie) dan gaan doen.

(Maar dit mag natuurlijk niet want dat is inbreuk op de privacy)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:35

judithM schreef:
Kerels met foto en naam overal bekend maken... kijken wat hun werkgevers (en familie) dan gaan doen.

(Maar dit mag natuurlijk niet want dat is inbreuk op de privacy)

Met gezochte criminelen doen ze dat ook. Ik zou niet weten wat hier anders is :7.

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:39


chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:42

Jolien87 schreef:
Ik heb diverse filmpjes van hier in Zwolle gezien en zonder ze direct over 1 kam te scheren, vond ik dat er toch een hoog bontkraagjes- en vlassnorretjesgehalte hing. Je gaat mij niet vertellen dat, dat werkende vaders zijn die morgen aan de keukentafel zitten om hun kinderen les te geven.
Zo op het eerste oog lijkt het publiek meerendeels te bestaan uit de scholieren die morgen worden geacht weer op tijd achter de laptop te zitten maar extra lang kunnen opblijven omdat ze toch niet naar school kunnen.


Nou dit inderdaad, rellen om te rellen en als je ze zou vragen waarom dan weten ze het nieteens die sukkels!
Ze moeten dit nu keihard de kop indrukken en kappen met de ‘zielige’ foto’s van kijk mij eens omver geblazen zijn door een waterkanon :roll:
Als ze daar niet had gestaan had ze ook niet gewond geraakt, iets van hersenloos :o?

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Lightielight
Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:06

Misschien een beetje off topic, maar het heeft indirect wel te maken met alle rellen die nu in Nederland uitbreken.... ik zag gisteren op facebook een gedicht hierover.... de strekking was: vertel je later aan je kleinkind dat jij er bij was en hoe erg je het had (sarcastisch) met de avondklok etc......... Ik kan het nu niet meer terugvinden... is er iemand die dit herkent en voor mij heeft...?
Ik neem niet zo gauw een standpunt in op de media... maar dit gedicht raakte me en eigenlijk zou ik dat wel willen plaatsen om mijn ongenoegen kenbaar te maken.......

Dag lieve Skip en Shiva.....

BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:10

Lightielight schreef:
Misschien een beetje off topic, maar het heeft indirect wel te maken met alle rellen die nu in Nederland uitbreken.... ik zag gisteren op facebook een gedicht hierover.... de strekking was: vertel je later aan je kleinkind dat jij er bij was en hoe erg je het had (sarcastisch) met de avondklok etc......... Ik kan het nu niet meer terugvinden... is er iemand die dit herkent en voor mij heeft...?
Ik neem niet zo gauw een standpunt in op de media... maar dit gedicht raakte me en eigenlijk zou ik dat wel willen plaatsen om mijn ongenoegen kenbaar te maken.......


Deze denk ik?

[ img ]

Ifari P. Een geslaagd expiriment! <3 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1839900

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:30

Die is mooi hè! HB ik ook op mijn fb gezet.

[o]

Lightielight
Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:32

Jaaa top... ik wist wel.. als ik het hier vraag heb ik hem zo... ik vind hem prachtig en drukt wel uit hoe ik het zie! Bedankt!

Dag lieve Skip en Shiva.....

Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:47

Misschien toch maar het leger aanrukken....

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:51

judithM schreef:
Kerels met foto en naam overal bekend maken... kijken wat hun werkgevers (en familie) dan gaan doen.

(Maar dit mag natuurlijk niet want dat is inbreuk op de privacy)

Dat is in het verleden wel vaker gebeurd als mensen zichzelf niet vrijwillig meldden. Ik kan me nog herinneren dat dat het geval was nadat nec supporters bussen met vitessesupporters bekogelde met stenen in 2011 en de confrontatie zochten met de me

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:55

Jolien87 schreef:
En dan ook nog haast teleurgesteld zijn dat het spektakel uitbleef. Arme jongens, ze zullen een zware avond gehad hebben.
[ Video ]

Aan de andere kant.. Al maanden is er geen actie, en gebeurt er voor onder andere jongeren niets, en plots komt er misschien chaos in de stad! Mensen zijn nieuwsgierige wezens dus dit wordt interessant! In dat opzicht snap ik het. Maar dan nog moet er toch een deel in je zitten die zegt: 'onverstandig, doe maar niet, als het uit de hand loopt kan ik gewond raken, avondklok, met een biertje lekker thuis op de bank zitten is beter'.
Dan vraag ik mij af... Dat laatste, schiet dat wel door hun hoofd? :n

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:01

Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.

De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.

Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.

De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.

Zinzi_jewel
Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:06

Ergens heb je gelijk liselotzorro

Chasing Dreams ...

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:07

LiselotZorro schreef:
Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.

De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.

Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.

De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.


Diegene die rellen en zich niet aan de regels houden hebben dit in mijn ogen zelf veroorzaakt. Als ze dat niet deden was er niks aan de hand geweest. Het opsporen heeft denk ik wel nut als je er veel vind en veel vast zat met verschillende momenten van vrijlating zodat de ergste in de groepen voorlopig moeilijk samen kunnen komen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:13

Dat er vele van genieten dat haar schedel stuk is, nee dat is niet oke.
Maar anderzijds veroorzaakte ze deze reactie om zelf de media op te zoeken omdat ze oh zo zielig was. Net deed alsof ze een toevallige voorbijganger was. Dat klopte ook niet helemaal.

En ja de regering heeft ook veel steken laten vallen. Maar eerder was een groot deel van NL boos dat we geen strengere regels kregen en toen ze het wel deden was het ook niet goed. Ook dat gaat een beetje 2 kanten op.

En ja ik snap best dat de mensen het zat zijn, vele bedrijven staan op omvallen. Een een vreedzame demonstratie hiertegen had ik ook geen probleem gevonden.
Maar hoe de relschoppers het hebben laten escaleren met alle vernielingen etc, geen goed woord voor over. Hun zijn degene die de troep zijn gaan slopen, en dat is niet de schuld van de politie en me.
Deze relschoppers waren uit op ellende! Want geen enkele normale demonstrant gaat met een zwaard, messen weet ik veel wat zogenaamd vredelievend naar een demonstratie.
En dat soort tuig mogen ze van mij echt hard aanpakken

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloesem21, Celebi, kamsel en 10 bezoekers