De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:47

Arabesk schreef:
Sunnda schreef:
Maar daar zijn tig topics van en ik zie niet in waarom dit hier ook gevoerd mag worden. Zeker omdat veel mensen, waaronder ik, het in (politieke) kampen plaatsen waar jij je nu ook medeschuldig aan maakt spuugzat zijn.


De oorzaak van de rellen ligt méde in wat de PVV en FVD telkens uitdragen, dan moet je niet raar opkijken dat de vlam in de pan gaat. Dit is niet alleen maar omdat ze een gezellig clubje op telegram hebben.



Ik ben het helemaal met je eens.

Met name Baudet heeft veel afgekeken van Trump en maakt zeker gebruik van fake-news.

En nota bene in Urk zijn heel veel PVV-aanhangers.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:47

Hier in Oostvoorne is het gelukkig rustig. Moet er niet aan denken om nu in ee van de steden te wonen waar het los gaat.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:49

Askja schreef:
Iemand die nu ook Jinek kijkt?
Peter R met zijn vergoelijkende prietpraat over de rellen :r


Dat zag ik vanavond al bij RTL Boulevard.

Ik sta zeker niet achter zijn woorden.

Ik hoor wel altijd graag Beatrice de Graaf.

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:52

Mijn hart huilt, hoe kunnen mensen zo zijn, hoe kunnen mensen zo doen. Heel beangstigend en bedroevend.

Hoe is het met de bokkers die er van dichtbij last van hebben? :knuffel: alles nog oke?

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:53

Val zo in dit topic niet alles gelezen maar met een woord VRESELIJK waarom moet dit zo in Nederland kunnen mensen niet van elkaars spullen afblijven dan maar te slopen en winkels leeg te roven omdat ze om 21 uur binnen moeten blijven die jongeren en mensen die dit doen pak ze heel hard aan en leer ze te luisteren voordat iedereen ziek gaat worden heel Nederland straks ziek van de corona zelf ziekenhuizen waren niet veilig je zou maar met spoed er heen moeten gaan en die rel mensen tegen komen

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:54

Arabesk schreef:
Sunnda schreef:
Maar daar zijn tig topics van en ik zie niet in waarom dit hier ook gevoerd mag worden. Zeker omdat veel mensen, waaronder ik, het in (politieke) kampen plaatsen waar jij je nu ook medeschuldig aan maakt spuugzat zijn.


De oorzaak van de rellen ligt méde in wat de PVV en FVD telkens uitdragen, dan moet je niet raar opkijken dat de vlam in de pan gaat. Dit is niet alleen maar omdat ze een gezellig clubje op telegram hebben.

Mee eens.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:55

Ofwel Peter R de Vries heeft pijn aan z'n aandacht, of hij heeft iets gerookt, hoe kun je zoiets nou nog vergoelijken 8)7

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:57

Van mij mogen ze die gasten allemaal oppakken en de rest van hun leven zuur maken. Niks geen steun meer, geld laten inleveren om alle gemaakte schade op te lossen en vooral ook niet meer in investeren. Als je het nodig vindt om je zo te gedragen, dan zit je er toch wel echt heel erg naast.

Verschrikkelijk, kan me er zo boos om maken. Vind het ergens ook vervelend dat het me zo aantrekt. Zinloos geweld..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:59

Ik lees hier in het topic overigens vooral reacties van mensen die op twitter gekeken hebben ed.
Maar zijn er hier ook mensen die echt aanwezig zijn bij de rellen zelf nu. Nee ik bedoel niet als deelnemer, maar als bewoner van een huis in de binnenstad bijvoorbeeld. In Nijmegen waarvan ze zeiden dat het ook rellen zou worden is het namelijk helemaal leeg.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:00

Mijn neefje woont in Den Bosch in de wijk waar het nu misgaat, met zijn vriendin en hun kindje. Ze kunnen geen kant op en vinden het heel beangstigend.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:02

Verschrikkelijk dit. Kunnen ze niet aan de hand van mobiele signalen kijken wie er daar was, en al hun uitkeringen en toeslagen intrekken, en aan de winkeliers geven van wie de winkel en voorraad vernield is?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:02

Dilan93 schreef:
Hier in Oostvoorne is het gelukkig rustig. Moet er niet aan denken om nu in ee van de steden te wonen waar het los gaat.

Hier gebeurd inderdaad nu niets, houden zo!
Gelukkig ben ik al een aantal jaar weg uit Rotterdam.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:04

missnynke schreef:
Verschrikkelijk dit. Kunnen ze niet aan de hand van mobiele signalen kijken wie er daar was, en al hun uitkeringen en toeslagen intrekken, en aan de winkeliers geven van wie de winkel en voorraad vernield is?

Nee want als je in die straat woont ben je dan ook mooi de Sjaak.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:04

Het maakt me zo boos en verdrietig. Ik kan echt niet bevatten hoe je zo gestoord bent dat je dit soort dingen gaat doen. Wat mij betreft mag er ook echt veel strenger worden opgetreden, maar dat is haast niet te doen omdat het er zoveel tegelijk zijn. Hopelijk is het snel voorbij allemaal. :( Maar echt, deze mensen verdienen niks meer.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:06

Blue_Eyes schreef:
Mijn neefje woont in Den Bosch in de wijk waar het nu misgaat, met zijn vriendin en hun kindje. Ze kunnen geen kant op en vinden het heel beangstigend.


Dat moet verschrikkelijk angstig zijn! Als je jezelf in je eigen huis al niet meer veilig kan voelen, maar tegelijk ook niet weg kan naar een rustigere veilige plek :(:) Ik hoop dat hun kindje hier niks van mee krijgt. Hopelijk blijven ze veilig en keert daar de rust toe. Mijn ouders wonen in Roosendaal waar momenteel ME aanwezig is. Daar lijkt het redelijk rustig. Mijn kinderen zijn al iets ouder en hebben dit meegekregen. Ik vind het echt vreselijk dat zij zich op deze manier ook nog eens druk moeten maken om opa en oma. Ik vind deze rellen echt beangstigend. Maar ik begin het zelf ook enorm beangstigend te vinden wat voor psychische gevolgen dit gaat hebben op mensen.
Mijn kinderen bijv. niet meer naar school, de oudste zit hele dagen stilletjes achter haar computer, ze zijn bang dat opa en oma corona krijgen en nu angst om deze rellen en de veiligheid van hun opa en oma ;(
2020 was een jaar om snel te vergeten, maar dit jaar is nu al om heel hard te huilen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:29

Askja schreef:
Iemand die nu ook Jinek kijkt?
Peter R met zijn vergoelijkende prietpraat over de rellen :r

Als hij in beeld komt, zap ik sowieso al weg :')

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:34

In andere landen om ons heen zijn overigens ook steeds meer opstanden.
Door heel Frankrijk zijn bijvoorbeeld afgelopen weekend demonstratie feesten gehouden etc.
Dit wat hier nu gebeurd vind ik overigens niets meer met demonstreren te maken hebben al is het wel zeer lokaal. Daar bedoel ik mee bepaalde buurten en wijken.
Wat ik dan weer absoluut niet vind kunnen is oa in Geleen waar een horecaondernemer zijn zaak wil beschermen en vervolgens op de bon geslingerd wordt. Tja het was al duidelijk dat de politie de boel niet meer in de hand heeft dus snap best dat je zelf dan je zaak wil beschermen.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:35

Het is echt bizar wat er gaande is in Nederland. Heb te doen met de ondernemers en wie dan ook waar schade bij aangericht wordt. Ik zie ook auto's in vlammen op gaan. In en in triest. Deze relschoppers hebben nog minder achter hun voorhoofd zitten dan een paling.
Hopelijk wordt het snel rustig, maar ik vrees voor komende avonden.

beenjesshar

Berichten: 1214
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:38

In en in triest
Hier zijn geen woorden voor
Waar gaat dit allemaal naar toe

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:41

Wil bij deze “het blauw” een flink hart onder de riem steken. Ben heel dankbaar dat jullie onze samenleving beschermen tegen het reltuig. Hoop dat jullie de harde kern kunnen oppakken en zelf weer veilig thuis komen na jullie dienst. Ik kan rustig slapen omdat jullie er zijn. Veel respect!!

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:46

Supervixen schreef:
En dan die droeftoeters zoals die Roelvink die het dan nog nodig vindt om er tussen te lopen om alles te filmen. Om te janken toch.
Ik vind het te treurig voor woorden.
En de volgende dag maar weer zeiken dat je het zo zwaar hebt met het online lesgeven aan je kinderen, terwijl je er zo voor zorgt dat het nog langer duurt.



Wat daar loopt te rellen en plunderen zijn geen vaders met drukke banen die morgenochtend (al dan niet online) op werk verwacht worden. En die thuis netjes hun kinderen les proberen te geven tussen het werk door.

Dit is tuig dat loopt te rellen om het rellen, omdat het kan. Geen enkel excuus voor, dit is geen zielige onbegrepen jeugd die het zwaar heeft, dit zijn gewoon klootzakken.
Laatst bijgewerkt door Mars op 26-01-21 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:46

In Tilburg is het echt rustig gebleven, en ik denk oprecht mede dankzij de ‘harde kern’ van het voetbal hier. Misschien kunnen andere steden er wat van leren, en hopelijk zijn er meer plekken waar zoiets gebeurt.. die zijn trouwens ook weer naar huis die harde kern. Samen met beveiligers van de Lidl bijvoorbeeld hebben ze bij het Aabe gestaan.

Ik denk dat die groepjes relschoppers namelijk tegen zo’n harde kern ook niet ‘durven’. Als ze aankomen en er staat al een hele club en ze zijn nog maar met weinig, zijn ze denk ik zo weggejaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:04

Mars schreef:
Wat daar loopt te rellen en plunderen zijn geen vaders met drukke banen die morgenochtend (al dan niet online) op werk verwacht worden. En die thuis netjes hun kinderen les proberen te geven tussen het werk door.

Dit is tuig dat loopt te rellen om het rellen, omdat het kan. Geen enkel excuus voor, dit is geen zielige onbegrepen jeugd die het zwaar heeft, dit zijn gewoon klootzakken.


Ik zit op1 te kijken. Volgens de verslaggevers gaat het bijna uitsluitend over jonge jongens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:04

Den Bosch, wat doe je nou :( Ik ben ZO teleurgesteld...

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:06

Ik woon zelf in Den Haag, vlak bij de tweede kamer. Normaal staan de auto's aan de gracht, maar nu alles in de garage gepropt :+ Want daar gebeurt soms ook het een en ander.
Hoor her en der nog een politiewagen.

Vind het echt belachelijk wat er gebeurd ontrent een avondklok. En dan die ondernemers, waarvan hun winkel is geplunderd... Die nu puin staan te ruimen omdat er wat schorriemorrie een "statement" wilt maken.. Dit is echt geen demonstratie meer :n