De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:13

Omdat ze inmiddels overal en nergens op bokt staan open ik maar een topic hier.

Onder andere deze berichten. Oproep om nijmegen te slopen -:(- dat is toch geen demonstreren meer. :n
Feit dat de ondernemers het niet zonder slag of stoot gaan toelaten. Brrrr waarom toch doen mensen zo?
-O-
Citaat:
In diverse steden in het land timmeren ondernemers in de binnenstad hun zaken dicht. Ze maken zich zorgen over mogelijke rellen in verband met de avondklok.

Zo staan op sociale media oproepen om vanavond Nijmegen "te gaan slopen", meldt de Gelderlander. Ook in Oldenzaal sluiten winkels uit voorzorg na berichten op internet, meldt Tubantia. In Venlo hebben ondernemers deuren en ramen gebarricadeerd, schrijft Omroep Venlo.

De rellen zouden in Nijmegen staan te gebeuren op Plein 1944, in het centrum van de stad. "Een hoop collega's schroeven hun pand dicht", ziet Barry, die in de buurt een kledingzaak heeft. Zelf is de ondernemer nog in gesprek met zijn huurbaas over wat hij moet doen. "We zitten net een beetje uit de loop. Misschien lukt het met de lampen uit en een lege etalage om niet te veel op te vallen."

"Dit heeft niets meer met protest te maken", zegt de ondernemer. "Het is rücksichtslos willen slopen en op zoek naar sensatie." In de straat van zijn winkel zitten geen grote ketens, maar kleinere ondernemers. "Alles dat vanavond stuk gaat is voor mijn rekening. Dat is beangstigend."

Vanavond is de ondernemer "met een paar man" in de winkel. "Je wil daar zijn om te beschermen wat je hebt opgebouwd. Dat lever je niet zonder slag of stoot in", zegt hij.

Marjo

Berichten: 37222
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:17

Ja ik ben er ook zeer boos om, en ik merk ook dat dit me op een andere manier grijpt dan voordat ik bij de politie werkte. Ik werk dan wel niet op straat, maar zit wel in uniform achter mijn bureau.

Ik vind het schandalig wat er gebeurd. Ik kan me best voorstellen dat je het niet eens bent met bepaalde besluiten. Demonstreren mag, protesteren mag. Maar dit, wat er gisteren is gebeurd komt niet eens meer in de buurt. Rellen om het rellen, winkels en restaurants aan gort slaan heeft niets te maken met opkomen voor je vrijheid.

Doe eens normaal. Iedereen is de corona zat. Iedereen wil weer terug naar het oude normaal, maar dat moet wel kunnen.

En heb respect voor de hulpverleners en de agenten op straat. Zij doen ook alleen maar wat hen opgedragen wordt. Zíj bedenken de maatregelen niet, zij moeten handhaven.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:21

Ik word er ook heel naar van. Dit heeft idd niks meer met demonstreren te maken. Je pakt nu hardwerkende ondernemers aan die er niks mee te maken hebben. Het lijkt ook wel of de tegenstellingen steeds groter worden en dat maakt me wel verdrietig ergens. Praten is schijnbaar niet meer mogelijk zonder allerlei verwijten over en weer.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:23

Ik walg van iedereen die dit steunt en vind dat dit zeer hard aangepakt moet worden.

Marjo

Berichten: 37222
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:24

capopjekop schreef:
Ik word er ook heel naar van. Dit heeft idd niks meer met demonstreren te maken. Je pakt nu hardwerkende ondernemers aan die er niks mee te maken hebben. Het lijkt ook wel of de tegenstellingen steeds groter worden en dat maakt me wel verdrietig ergens. Praten is schijnbaar niet meer mogelijk zonder allerlei verwijten over en weer.


Ik vraag mij ook af in hoeverre dit allemaal invloed gaat hebben op de komende verkiezingen. Het zou mij namelijk niets verbazen als alles bij hetzelfde blijft en de VVD alsnog de grootste partij wordt. In dat geval zouden al die relschoppers toch eens achter hun oren moeten krabben, want blijkbaar is dit wel het beleid waar het gros van Nederland achter staat.

Tenzij FvD ineens met een landslide (kan niet op het NL woord komen) de verkiezingen wint, maar dat verwacht (en hoop!) ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:25

Ik word er enorm verdrietig van en ik schaam me gewoon soms dat ik in Nederland woon. Mijn man was vandaag aan het werk in Nijmegen en hij dacht eerst dat er zoveel ondernemers failliet waren vanwege de dichtgetimmerde winkels. Maar helaas is dat zo vanwege een stel malloten die het nodig vinden om zich zo te misdragen -:(-

Goof

Berichten: 28773
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:26

Dit gedrag is te triest voor woorden en ik schaam me kapot dat ik in hetzelfde land woon als deze gasten die duidelijk te dom zijn om te kakken.

ikkedus
Berichten: 3273
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:26

De hele situatie rondom Corona trok ik tot gister gelukkig vrij goed. Maar van wat er nu gebeurt word ik wel depressief en ook angstig. Waar gaat dit in godsnaam heen en waar is hier de uitgang?
De relschoppers hun “zin” geven? Het leger er op zetten en afdwingen?
Ik ( en iedereen met mij) word voor mijn gevoel de laatste tijd geconfronteerd met allerlei zaken waar ik in mijn naïeve leventje nog niet eerder over na heb hoeven denken. Romeo’s, mensen die hun kinderen inzetten om hun gelijk te halen, een totaal losgeslagen bevolking, mensen die om meerdere redenen ten onder gaan in de maatschappij, je mag bijna niks meer zeggen:denken/ vinden en je bent ofwel een schaap of een ezel of een wappie ( en die zijn er aan beide zijden!) of een lafaard.
Eng dit...heel eng.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 25-01-21 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:27

Marjo schreef:
Ja ik ben er ook zeer boos om, en ik merk ook dat dit me op een andere manier grijpt dan voordat ik bij de politie werkte. Ik werk dan wel niet op straat, maar zit wel in uniform achter mijn bureau.

Ik vind het schandalig wat er gebeurd. Ik kan me best voorstellen dat je het niet eens bent met bepaalde besluiten. Demonstreren mag, protesteren mag. Maar dit, wat er gisteren is gebeurd komt niet eens meer in de buurt. Rellen om het rellen, winkels en restaurants aan gort slaan heeft niets te maken met opkomen voor je vrijheid.

Doe eens normaal. Iedereen is de corona zat. Iedereen wil weer terug naar het oude normaal, maar dat moet wel kunnen.

En heb respect voor de hulpverleners en de agenten op straat. Zij doen ook alleen maar wat hen opgedragen wordt. Zíj bedenken de maatregelen niet, zij moeten handhaven.


Tja, hier een hele lange dienst gewerkt, wel op straat. Ik kan er een ding over zeggen... wat een afschuwelijke rotte maatschappij.

ikkedus
Berichten: 3273
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:28

Marjo schreef:
capopjekop schreef:
Ik word er ook heel naar van. Dit heeft idd niks meer met demonstreren te maken. Je pakt nu hardwerkende ondernemers aan die er niks mee te maken hebben. Het lijkt ook wel of de tegenstellingen steeds groter worden en dat maakt me wel verdrietig ergens. Praten is schijnbaar niet meer mogelijk zonder allerlei verwijten over en weer.


Ik vraag mij ook af in hoeverre dit allemaal invloed gaat hebben op de komende verkiezingen. Het zou mij namelijk niets verbazen als alles bij hetzelfde blijft en de VVD alsnog de grootste partij wordt. In dat geval zouden al die relschoppers toch eens achter hun oren moeten krabben, want blijkbaar is dit wel het beleid waar het gros van Nederland achter staat.

Tenzij FvD ineens met een landslide (kan niet op het NL woord komen) de verkiezingen wint, maar dat verwacht (en hoop!) ik niet.


En ik vraag me dan oprecht af wie het dan wel “goed” gaat doen in deze. Volgens mij kan niemand die rol waarmaken, geen politicus en geen partij.

ikkedus
Berichten: 3273
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:31

L_iek schreef:
Marjo schreef:
Ja ik ben er ook zeer boos om, en ik merk ook dat dit me op een andere manier grijpt dan voordat ik bij de politie werkte. Ik werk dan wel niet op straat, maar zit wel in uniform achter mijn bureau.

Ik vind het schandalig wat er gebeurd. Ik kan me best voorstellen dat je het niet eens bent met bepaalde besluiten. Demonstreren mag, protesteren mag. Maar dit, wat er gisteren is gebeurd komt niet eens meer in de buurt. Rellen om het rellen, winkels en restaurants aan gort slaan heeft niets te maken met opkomen voor je vrijheid.

Doe eens normaal. Iedereen is de corona zat. Iedereen wil weer terug naar het oude normaal, maar dat moet wel kunnen.

En heb respect voor de hulpverleners en de agenten op straat. Zij doen ook alleen maar wat hen opgedragen wordt. Zíj bedenken de maatregelen niet, zij moeten handhaven.


Tja, hier een hele lange dienst gewerkt, wel op straat. Ik kan er een ding over zeggen... wat een afschuwelijke rotte maatschappij.


Als agent ben je op het moment volgens mij ook je leven niet meer zeker. Doodeng!
Ik kennis van mij is straatagent. Stoer wijf, kan echt wel wat hebben, maar ook moeder van 2 kindjes. Ik hoop dat zij en alle agenten er goed doorheen komen!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:32

Ik wordt vooral heel verdrietig van wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd. Er zijn mensen die vinden dat hun vrijheid wordt afgenomen door deze maatregelen maar die zich niet beseffen dat ze door hun drang naar vrijheid een hele grote groep andere mensen hun vrijheid afnemen (Die mensen die niet het geluk van een goede basisgezondheid hebben). Maar belangrijker nog dan of mensen het wel of niet eens zijn met de genomen maatregelen en of ze wel of niet het recht hebben om er tegen te protesteren vind ik dat het geweld tegen mens en dier en de vernieling van eigendom alle normen en waarden te buiten gaat en alle hogere doelen overstemt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:32

ikkedus schreef:
De hele situatie rondom Corona trok ik tot gister gelukkig vrij goed. Maar van wat er nu gebeurt word ik wel depressief en ook angstig. Waar gaat dit in godsnaam heen en waar is hier de uitgang?
De relschoppers hun “zin” geven? Het leger er op zetten en afdwingen?
Ik ( en iedereen met mij) word voor mijn gevoel de laatste tijd geconfronteerd met allerlei zaken waar ik in mijn naïeve leventje nog niet eerder over na heb hoeven denken. Romeo’s, mensen die hun kinderen inzetten om hun gelijk te halen, een totaal losgeslagen bevolking, mensen die om meerdere redenen ten onder gaan in de maatschappij, je mag bijna niks meer zeggen:denken/ vinden en je bent ofwel een schaap of een ezel of een wappie ( en die zijn er aan beide zijden!) of een lafaard.
Eng dit...heel eng.

Dit scheelt me typen.

Ik ben normaal aardig relaxed maar ik heb vannacht precies 1,5 uur geslapen. Compleet van de leg door de gestoorde gevaarlijke doorgedraaide bende. De "trotse" deelnemers van deze sjit die het volstrekt logisch vinden dat ze dit doen.

Ik ben blij dat ik vorig jaar verhuisd ben naar een klein "suffig" dorpje nog wat buiten de invloed van...

Maar ik word niet depressief maar diep verdrietig en naar ;(

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:32

@ikkedus, gelukkig allemaal heel thuis gekomen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:35

De rellen waar nu naar verwezen wordt de woningsnood rellen zo n 40 jaar geleden kan ik me nog herinneren. Oud genoeg om te beseffen dat het gevaarlijk was en waar over het ging. Ik woonde toen in een minidorpje op het limburgse platteland ver van de "stadse fratsen in het westen" zoals het toen daar werd genoemd.

Alleen die westerse stadse fratsen zijn nu in het hele land -O- en zijn er nu ernstige gezondheidsrisicos erdoor en raakt het iedereen ipv alleen de woningzoekenden toen
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-01-21 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:36

Is dit nou een democratie vraag ik me af? Is dit afgekeken van van de rellen op het senaat in de VS? Of van de protesten in Parijs vorig jaar? In welk stelsel zijn er mensen die dit goed vinden? Wat denken de mensen ermee te bereiken? Een strafblad en het hele land over je heen?

Heel veel respect voor alle handhavers, ik ben zelfs geneigd om “sorry” te zeggen, al is er niets in mij dat zou overwegen om mee te gaan rellen. Ik vind het gewoon vreselijk dat deze mensen door onze landgenoten worden bekogeld met stenen en messen, dat er wordt gelachen om mensen en dieren die onderuit worden gehaald. Alleen omdat ze hun werk doen. Dat er supermarkt medewerkers bang moeten toekijken hoe hun winkel wordt leeg geroofd. En voor alle ondernemers die al zoveel schade leiden te maken krijgen met vernieling en plundering. Schandalig en bedroevend.

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:38

L_iek schreef:
@ikkedus, gelukkig allemaal heel thuis gekomen.


Je woorden over de maatschappij, dat zijn wij allemaal. Ik begrijp ze maar 99% van de maatschappij is woedend en walgt van dit soort uitvreters. Jullie doen geweldig werk maar niet de hele maatschappij is rot.
Ik hoop dat het heel snel gedaan is met de rellen want ik word er zo ontzettend woest door.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:38

Ik schaam me gewoon diep, daar waar amerika bij het capitol door het slijk ging over de wereld is het nu mijn eigen land dat gespreks onderwerp is over de hele wereld met afschuw -:(- ;( -O-

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:40

bigone schreef:
L_iek schreef:
@ikkedus, gelukkig allemaal heel thuis gekomen.


Je woorden over de maatschappij, dat zijn wij allemaal. Ik begrijp ze maar 99% van de maatschappij is woedend en walgt van dit soort uitvreters. Jullie doen geweldig werk maar niet de hele maatschappij is rot.
Ik hoop dat het heel snel gedaan is met de rellen want ik word er zo ontzettend woest door.


Ben ik met je eens hoor! Zeker niet de hele maatschappij is rot. Maar wat ik gisteren gezien heb is echt niet te geloven.

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:40

Ik verdom het om me te schamen voor dit uitschot. Trots op Nederland en multiculti samenleving en ook hier gaan we sterker uitkomen, maar me schamen omdat er zulk volk rondloopt? Nooit.

Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:45

Gelukkig ben ik ook een beetje trots om Nederlander te zijn. In ieder geval in Eindhoven zijn vanochtend burgers vroeg uit hun bed gestapt om de gemeente te helpen met opruimen en schoonmaken. Een kippenvelmomentje toen ik het vanochtend hoorde.

Maar ontzettend jammer en triest dat er uberhaupt zo'n bende aan vernielingen is ontstaan. Ik zat gister vol verbazing naar de tv te kijken.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:45

Er gaat overal een oproep rond om te gaan rellen vanavond op winkelcentrum Overvecht. Zulke oproepen moeten dan toch ook binnen komen bij de politie? Ik hoop echt dat ze vanavond een stuk harder op gaan treden.

ikkedus
Berichten: 3273
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:46

L_iek schreef:
@ikkedus, gelukkig allemaal heel thuis gekomen.


Godzijdank! En houden zo!

Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:47

Kana schreef:
Er gaat overal een oproep rond om te gaan rellen vanavond op winkelcentrum Overvecht. Zulke oproepen moeten dan toch ook binnen komen bij de politie? Ik hoop echt dat ze vanavond een stuk harder op gaan treden.

Kun je hier melden:
https://www.politie.nl/algemeen/melding ... ad5202c6f2

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:48

Kookaburra schreef:
Kana schreef:
Er gaat overal een oproep rond om te gaan rellen vanavond op winkelcentrum Overvecht. Zulke oproepen moeten dan toch ook binnen komen bij de politie? Ik hoop echt dat ze vanavond een stuk harder op gaan treden.

Kun je hier melden:
https://www.politie.nl/algemeen/melding ... ad5202c6f2

Ik had het zelf al doorgelinkt naar een kennis(werkt bij de politie) haha. Maar bedankt voor de tip!