De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:28

Gelukkig dat hier het verschil duidelijk is. Ik zie in de media nog te vaak alle voetbalsupporters over een kam geschoren worden. Ook nu weer. Het gros van de supporters heeft niks met knokken.

Hooligans zie ik meer als een kleine subcultuur die op sommige plekken verweven is met voetbal maar het speelt zich tegenwoordig veel meer underground af in de bossen waar de gewone burger er eigenlijk niet zoveel last van heeft. Er zijn ook verhalen bekend waarbij groepen mensen ronselen die goed kunnen vechten maar die niks met voetbal hebben. Dus wat mij betreft laten we voetbal weg voor hooligan.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:30

Precies :j

Kijk, ik vind het goed van de harde kern dat ze willen helpen en vor 21 uur vind ik dat slim. Maar ik snap ook dat de politie zegt dat ook zij na 21 uur gewoon binnen moeten zijn. Het is ook lastig om dan te controleren wie er helpen en wie er gebruik of misbruik maken van de situatie.

De hooligans houden gewoon van vechten en rellen. Niet perse van voetbal

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:30

Eens hoor, ik linkte niet zozeer álle hooligans aan voetbal, maar meer het feit dat de kans groot is dat de groep die de boel ook verpest bij voetbalwedstrijden hier nu ook bij betrokken is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:40

Er is goed overleg tussen politie en de voetbalsupporters die mee willen helpen. Er is dus goed toezicht op. Ik zie het niet perse als een slechte ontwikkeling.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:41

Ik denk dat het ook gewoon een mooi signaal is dat dat die relschoppers een minderheid zijn. :)

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:44

En sowieso weten de supporters dat heel het land mee kijkt. Zou dom zijn om dan opeens jezelf te gaan misdragen als groep. De topboys die zo'n groep aansturen zijn over het algemeen geen domme jongens. Ik lees vaak hersenloze idioten maar je vindt van alles in zo'n groep van laag tot hoogopgeleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:45

Cowboy55 schreef:
Om na te denken over wat Aboutaleb zegt: “ben je nou blij?” vereist reflectief vermogen. Wat vind IK nou van mijn eigen acties?Dat is voor rellers in short supply ben ik bang. Bij hen gaat het er meer om wat hun geestelijk gehandicapte matties vinden.

Er gaan twee edities rond, op het nieuws zie ik een langere editie en zonder de ouders aan te spreken.
Maar ik vind het juist goed dat direct het geweten van zowel jeugd als ouders aan gesproken wordt. banketstaaf er niet om heen, klaar.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:03

Arabesk schreef:
Volgens fvd is de oorzaak immigratie. Ja vind ik ook hoor. Al die Turken op Urk gewoon terugsturen naar Marokko.

Op vrijwel alle beelden zien je toch duidelijk dat het om blanke jonge mannen gaat.

Gisteravond een hele bitch fight gehad met een vent die eerder extreem rechts leek aan te hangen. Want Turken en Marokkanen doen dit al jaren en we zeggen niks, maar nu is het een keer een groep blanke Nederlanders en is de wereld te klein. }:0

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:06

Urielle schreef:
Arabesk schreef:
Volgens fvd is de oorzaak immigratie. Ja vind ik ook hoor. Al die Turken op Urk gewoon terugsturen naar Marokko.

Op vrijwel alle beelden zien je toch duidelijk dat het om blanke jonge mannen gaat.

Gisteravond een hele bitch fight gehad met een vent die eerder extreem rechts leek aan te hangen. Want Turken en Marokkanen doen dit al jaren en we zeggen niks, maar nu is het een keer een groep blanke Nederlanders en is de wereld te klein. }:0

Uiteraard.

Ze kijken eerst even naar je afkomst voor ze je aanhouden/bestraffen.
Goed om te weten ook, gebruik ik mn Turkse helft wel als excuus :roll:


Maar even serieus..
Gedraag je gewoon, ongeacht afkomst. Niemand mag dit soort gedrag vertonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:11

Urielle schreef:
Arabesk schreef:
Volgens fvd is de oorzaak immigratie. Ja vind ik ook hoor. Al die Turken op Urk gewoon terugsturen naar Marokko.

Op vrijwel alle beelden zien je toch duidelijk dat het om blanke jonge mannen gaat.

Gisteravond een hele bitch fight gehad met een vent die eerder extreem rechts leek aan te hangen. Want Turken en Marokkanen doen dit al jaren en we zeggen niks, maar nu is het een keer een groep blanke Nederlanders en is de wereld te klein. }:0


Het was een gemengde groep, alle kleuren en afkomsten waren vertegenwoordigd. Dus dat het alleen blanken waren klopt niet, net zoals het niet klopt als iemand zegt dat het door enkel turken en Marokkanen komt.
Iedereen was ruimschoots vertegenwoordigd.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:22

Ik zag een foto van de rellen in Eindhoven, moest heel goed zoeken om er een getinte Nederlander op te ontdekken tussen de 100 mensen .

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:27

Popstra schreef:
Als jou zoon nu Savonds de deur uit gaat wat niet mag dan vraag je toch ,,hey vriend, waar gaan we naartoe?,, en dat verbied je dan toch!? Het zijn kinderen die daar buiten lopen!!

Dat vond ik zo mooi in Bergen op Zoom.
Eén jongen aangehouden, z'n vriend opgehaald door z'n moeder die hem aangepakt heeft.

BN De Stem schreef:
De andere jongen werd door zijn moeder opgehaald en kreeg er gelijk van langs. ,,Meekomen jij. Ik heb je gewaarschuwd. Respectloos is dit. Ik werk zelf nota bene in de zorg.”


Applaus voor moeder!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:29

Dilan93 schreef:
Maar even serieus..
Gedraag je gewoon, ongeacht afkomst. Niemand mag dit soort gedrag vertonen.

Dat zei ik dus ook tegen hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:39

bigone schreef:
Ik zag een foto van de rellen in Eindhoven, moest heel goed zoeken om er een getinte Nederlander op te ontdekken tussen de 100 mensen .

Ze zijn er genoeg hoor. Rotterdam foto's kom je vanalles op tegen.
Filmpje dat hier werd gedeeld oa enz

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:41

bigone schreef:
Ik zag een foto van de rellen in Eindhoven, moest heel goed zoeken om er een getinte Nederlander op te ontdekken tussen de 100 mensen .

In Rotterdam moest ik dan weer zoeken naar blanken.

Het maakt mij niet uit welke afkomst of kleur iemand heeft, ze zijn allemaal compleet gestoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:43

Zonnebloem92 schreef:
bigone schreef:
Ik zag een foto van de rellen in Eindhoven, moest heel goed zoeken om er een getinte Nederlander op te ontdekken tussen de 100 mensen .

In Rotterdam moest ik dan weer zoeken naar blanken.

Het maakt mij niet uit welke afkomst of kleur iemand heeft, ze zijn allemaal compleet gestoord.


Precies, wie het ook zijn, aanpakken die handel.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:44

De rellen vinden bijna altijd plaats in hun eigen buurt.
Vandaar dat je gisteren in Rdam Zuid veel Marokkaanse en Turkse jongeren zag. Zij wonen daar. De gedupeerde winkeliers zijn ook allemaal allochtonen.

Volgens mij is de enige gemene deler dat het mannen zijn en onder de 25 jaar ?

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:46

En wat missende hersencellen is ook wel een gemene deler denk ik.

Winged

Berichten: 33034
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:50

DuoPenotti schreef:
En wat missende hersencellen is ook wel een gemene deler denk ik.

Dit _O-

er lopen hier en daar ook net zowel vrouwen tussen. Maar zeggen het is groep A, B of C... Dat gaat er niet in.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:52

Zag gisteren nog een grietje van 17 op Twitter 'lekker straks rellen met de meiden'.
Hoop maar dat ze sarcastisch was.

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:58

Mindim schreef:
bigone schreef:
Ik zag een foto van de rellen in Eindhoven, moest heel goed zoeken om er een getinte Nederlander op te ontdekken tussen de 100 mensen .

Ze zijn er genoeg hoor. Rotterdam foto's kom je vanalles op tegen.
Filmpje dat hier werd gedeeld oa enz

Rotterdam is natuurlijk ook een flink gemixte multiculturele stad. Dus vrij logisch. Bij deze rellen zijn alle Nederlanders betrokken, met of zonder kleurtje.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:09

Ik zag het weekend in Amsterdam en Eindhoven vooral blanke Nederlanders en na mate de week vorderde ook veel jonge jongens van Marokkaanse oorsprong, ligt ook wel aan de plaats en de wijk. Gemengd publiek dus. Verder voor al eens met de opmerking van DuoPennoti.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:09

Electra63 schreef:
De rellen vinden bijna altijd plaats in hun eigen buurt.
Vandaar dat je gisteren in Rdam Zuid veel Marokkaanse en Turkse jongeren zag. Zij wonen daar. De gedupeerde winkeliers zijn ook allemaal allochtonen.

Volgens mij is de enige gemene deler dat het mannen zijn en onder de 25 jaar ?


Een expert op tv gaf volgens mij ook aan dat deze rellers eigenlijk vrijwel allemaal binnen een straal van 5km wonen. Omdat ze inderdaad niet ver van huis zullen gaan.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:20

IMANDRA schreef:
Electra63 schreef:
De rellen vinden bijna altijd plaats in hun eigen buurt.
Vandaar dat je gisteren in Rdam Zuid veel Marokkaanse en Turkse jongeren zag. Zij wonen daar. De gedupeerde winkeliers zijn ook allemaal allochtonen.

Volgens mij is de enige gemene deler dat het mannen zijn en onder de 25 jaar ?


Een expert op tv gaf volgens mij ook aan dat deze rellers eigenlijk vrijwel allemaal binnen een straal van 5km wonen. Omdat ze inderdaad niet ver van huis zullen gaan.


Ja en omdat zij ook heel goed de weg kennen in de wijk.

Ik las ook dat in Rotterdam sommige relschoppers herkend zijn door winkeliers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:29

Rennie89 schreef:
Mindim schreef:

Ze zijn er genoeg hoor. Rotterdam foto's kom je vanalles op tegen.
Filmpje dat hier werd gedeeld oa enz

Rotterdam is natuurlijk ook een flink gemixte multiculturele stad. Dus vrij logisch. Bij deze rellen zijn alle Nederlanders betrokken, met of zonder kleurtje.

Dat zeg ik ;)